@Kevlarsjäl62 @Snödroppen
Det kan på något vis vara fint ändå, att det ur sorgen kan komma något nytt och vackert. Det gamla ska dö och något nytt ska födas. Nu finns möjligheten att välja en väg som tillgodoser våra behov och som vi vill vandra på. Att man försöker möta sig själv, ta den lilla jag i handen, visa den nyfunna vägen och säga att nu är du trygg, det kommer att bli bra, för jag finns här hos dig. Vi ska göra en ny och mycket bättre resa tillsammans och skapa ett liv som får oss att må bra. Att försonas med sig själv och känna medkänsla med sig själv. Tänk vilken härlig resa!❤️

@Kameleont
Tack, det värmer.
Jag har det ganska tufft men det går framåt. Har samtal med en psykolog, det är jobbigt men känns bättre efteråt.
Känns mer hoppfullt nu.
Hur har du det? 🌸
Stor kram

Vaknade av att det regnade ute och att jag sovit djupt inatt, något jag inte gjort på länge. Igår var en bättre dag. Jag satte upp gardiner, pratade med grannen, gjorde en fotmask och färgade håret.
Samtalet med psykologen gjorde mycket känner jag.
Färgen i håret blev ju kanske inte bättre dock 🤣 men en förändring iallafall.
Parallellt går tankarna till att jag förmodligen kommer att lägga om mitt liv, byta bransch helt och hållet till att göra något jag trivs med och det känns spännande mer än att det känns jobbigt som det gjorde tidigare.
Har aldrig riktigt förstått hur djupt medberoendet suttit i mig, att jag helt och hållet åsidosatt mina egna behov så att jag tillslut ens inte vet vad mina behov är. Galet helt galet.
Tankar en lördagsförmiddag, önskar alla här en fin helg 🌸

@Tröttiz
Ja, det är dags. ☀️
Det är fint med förändringar, bra förändringar 🙂 men läskigt.
Det blev steg 2 i att göra något för mig själv, ditt tips om att ha fotspa 👌
Idag blir det bara vila, tröttheten hänger över mig som ett tungt täcke.
Fin dag önskas dig 🌸

@Snödroppen
Hej.
Jag gjorde som du gjorde, fixade fotspa till mig. 😊 Verkligen skönt att pyssla om sig själv. Därtill så hade jag ansiktsmask på, en peel-off.
Kändes som att bli av med mera ansiktshud än vad som är meningen ... Såg tidvis rätt dramatiskt ut alltsamman, men huden blev mjuk. 😅

Ha en fin söndagkväll,
och bra början på veckan sen.
🌹

@Tröttiz
Ja, visst är det skönt 😀
Det var du som tipsade mig om att nästa steg kan vara fotspa 🦶😀 så jag provade en sån mask för fötterna, än så länge så har inte hud lossnat.
Önskar dig också en fortsatt fin söndag och start på ny vecka 🌿

@Snödroppen
Tack för omtanken ❤️
Jag är bara så oerhört trött. Känns som jag jobbar ihjäl mig just nu. Mycket på jobbet o mycket hemma. Men så är det ju för många, särskilt nu i semestertider.
Ingen direkt katastrof med mannen men en ständig oro. Oro för hans hälsa. Det tär.
Som en annan tråd nämnde - dränerad o apatisk. Passande beskrivning av vad medberoendet gör med oss.

Tänker på din sjukskrivning o tanke om att byta jobb/karriär. Låter klokt. Modigt o spännande! 🙏
Jobbar också med människor o ger mycket av mig själv i mötet med andra dagligen. Har alltid tyckt om det o varit givande. Nu upplever jag att det tar så mycket energi o att jag inte återhämtar mig energimässigt eller känslomässigt. Blir lättare irriterad (oprofessionellt) o det känns så trist.
Funderar också på att byta bana men inte lätt... Stora frågor.
Hur går dina tankar?
Orkar du mer förändringar?
Ta hand om dig o lycka till!
🤗