Senaste kommentarer

Hej Pia... Jag känner en sorg över att du har behövt...

2009-05-13 23:00 av Mie - Hej Pia... Jag känner en sorg över att du har behövt må så dåligt, men lycka över att du fick en andra chans. & att du delar med dej på det här fina sättet. Det du skriver är oerhört viktigt & tänkvärt. Du ger dej själv tid för eftertanke & oss andra tid att reflektera över hur vi lever. TACK... / Mie. Ps Jag har börjat kopiera allt jag skriver... för det är ofta det försvinner,

Hej Pia! Du är fantastisk!, visste du...

2009-05-13 22:05 av Berra - Hej Pia! Du är fantastisk!, visste du det...? Ville bara säga det, dagens sanning... Otroligt fint öppenhjärtligt och lååångt skrivet... Fick direktkontakt med min själ, utan omvägar Berra

Liten repris : Tänker alltid efter, är detta något...

2009-05-13 20:08 av Adde - Liten repris : Tänker alltid efter, är detta något som jag kan göra något åt? Behövs det göras nu? Hur ska jag så fall göra det? Orkar jag med det? Problem kommer. Jag tar itu med dom med ett lugn idag. Vetskapen om att min oro inte tjänar något till hjälper enormt. Ibland tar jag inte itu med dem utan avvaktar. Litar på att saker ordnar sig, kanske inte så jag JAG velat eller kanske inte precis...

Hej på er! Kvinna-mamma 46, jag blir så glad när jag...

2009-05-13 19:16 av Lise - Hej på er! Kvinna-mamma 46, jag blir så glad när jag läser dina inlägg. Det är så underbart att höra om hur du tagit dig upp till ytan. Du inspirerar verkligen,också mig som anhörig, så det måste ju inspirerar den som själv dricker minst lika mycket som det inspirerar mig. Tack för dina fina inlägg och tänkvärda ord. Jag trodde länge att jag kunde fixa både det ena och det andra och att jag hade...

Forts! Jag började från scratch. Hade absolut inget...

2009-05-13 17:21 av Kvinna-mamma46 - Forts! Jag började från scratch. Hade absolut inget att förlora. Slutade ta hand om. Gav sonen eget ansvar för sitt liv och hälsa. Likaså resten av familjen. Såg så tydligt mitt egos grubblerier som inte var till gagn för någon. Litade på livets flow, på den universiella energin, på andlighet, visdom som är MYCKET större än jag. Och som kan ge mig allt det jag behöver av välbefinnande, lycka...

Hej alla. Skrev precis ett långt inlägg som...

2009-05-13 17:18 av Kvinna-mamma46 - Hej alla. Skrev precis ett långt inlägg som försvann rätt som det va. Snopet! Kanske för att katten är här och trampar på tangentbordet :) Jag har också varit helt galen med att fixa. Satt i stort sett aldrig ner, städade och fejade, lagade mat, bakade, höll i ordning trädgård. Skötte ungarna perfekt, alltid hela, rena, läxor gjorda, matsäckar packade. Husdjuren hanns med och träning för mig...

Ana... Försök att släppa alla måsten. Tror att din...

2009-05-12 22:53 av Mie - Ana... Försök att släppa alla måsten. Tror att din make klarar att fixa lite xtra prylar där hemma. Du MÅSTE börja tänka på dej själv. Det räcker inte att jag från andra sidan skärmen gör det.

hej ana tänker på dej o skickar all kraft till...

2009-05-12 21:02 av axel - hej ana tänker på dej o skickar all kraft till dej kram/axel

Hej ! Har skrivet under en annan tråd. Men nu har jag...

2009-05-12 17:11 av ana - Hej ! Har skrivet under en annan tråd. Men nu har jag fått antidepp utskrivet. Ska väl ge dom en chans,men vill helst klara mig utan. Vill inte bli avtrubbbad som jag blev förra gången jag åt. Detta var en snällare variant om det nu finns sådana. Vettig läkare som jag träffade. Slappna av och vila är det jag är sämst på. Här hemma hinner ingen med i mitt tempo. Maken hinner bara tänka tanken så...

Hej... Ana... Kanske går du för fort fram med din...

2009-05-12 10:48 av Mie - Hej... Ana... Kanske går du för fort fram med din arb.träning? Jobbar du för långa dagar el för många på raken? Fokusera på dej själv, Du är bra som du är, Har en vacker själ om än lite vilsen, Gör inte illa dej mer, Visa dej själv respekt, Glöm aldrig, aldrig bort att du är fin hela du... Du är värd allt gott som finns på denna jord... Verklgheten hinner ikapp oss förr el senare... &...

Grattis till din tisdag Berra! 6/7 är inga dåliga odds,...

2009-05-12 10:00 av Fenix - Grattis till din tisdag Berra! 6/7 är inga dåliga odds, hade man det skulle man nog spela på lotto:-) Här är "antibusen" som mår bra även i dag. Solen skiner och jag vaknar pigg och nykter. Fantastiskt helt enkelt. Nu börjar arbetet med att programmera om hjärnan från alla invanda tankebanor. Ha en bra dag alla, /Fenix

Hej Ana! Ta och tagga ner lite, jag tror...

2009-05-12 09:44 av Berra - Hej Ana! Ta och tagga ner lite, jag tror inte du behöver vara "fröken duktigt" hela tiden... Du lägger nog för mycket tryck på dig själv, och måste vara den dubbelarbetande mamman/kvinnan hela tiden, och bevisa (mest för dig själv antar jag..) att du hela tiden kan... Våga slappna av och ta dagen som den kommer, stanna upp och andas... Sluta titta bakom din axel, det är ingen som jagar...

Hej ! Ännu en natt som har varit helvetisk,har varit...

2009-05-12 06:37 av ana - Hej ! Ännu en natt som har varit helvetisk,har varit vaken sedan 2 och ska snart iväg och arbetsträna. Inte hjälper det med propavan till natten heller. När jag vaknar ältar jag om jag gjort fel under dagen eller ej. Min man är förtvivlad på att bara stå brevid och inte kunna göra något. Jag tyckte inte antidepp hjälpte när jag åt dom,blev bara avtrubbad . Sedan vill man vara en duktig patient...

Hej alla! Ska iväg till jobbet nu. Fortfarande lite...

2009-05-11 20:39 av Kvinna-mamma46 - Hej alla! Ska iväg till jobbet nu. Fortfarande lite pirrigt men roligt ändå. Ana! Känner med dig, det är hemskt att känna som du. Varför vill du inte börja med antidepressiva igen? Kanske skulle varit bra en tid nu när du håller på att arbetsträna. Berätta ALLT på psyk i morogn, man måste bre på för att de ska lyssna.!! Härligt Fenix! Och glöm inte att jobba med dig själv nu när du...

Hej Ana... Bra att du delar med dej & får det ur...

2009-05-11 19:34 av Mie - Hej Ana... Bra att du delar med dej & får det ur dej... Det hjälper. Kvinnosyndromet... att klara allt & lite till. Det brukar funka ett tag... men inte i all oändlighet. Hitta dej själv & dina glädjeämnen. Samtal är aldrig fel... Satt nere på vårdcentralen i dag & grät... klarar inte att prata om mej själv & allt strul utan att gråta...än... Det ligger fotfarande för nära......

Hej ! Det är känslan att vara värdelös inte kunna...

2009-05-11 18:53 av ana - Hej ! Det är känslan att vara värdelös inte kunna sitt yrke längre som är så jobbigt.Jag hittar inte kraften att ta mig upp och ur denna skitmående. Har varit uten antidepp i mer än 1 år och vill inte helst börja igen. Ska upp till psyk i morgon för samtal. Jag trodde det skulle bli jobbigt att arbetsträna. Men jag mår bara sämre och sämre tycker jag ser ingen ljusning på detta. Jag vill vara...

Hej... Berra... Linjal, penna el häftklämma, den...

2009-05-11 17:12 av Mie - Hej... Berra... Linjal, penna el häftklämma, den stora måndagsfrågan. Skönt att du slipper tänka på alkoholen oxå. Förstår att det känns tungt, men din humor lättar upp för oss andra. Stor kram... måndagen på jobbet är är väl slut nu? Ana... Du borde vara stolt över dej själv. Du har jobbat hårt. Vad är det du gör som du inte tycker om? Ja, varför blir det inte bättre? Kanske för att du inte har...

Där ser man, kartan gäller inte utan tolkningen av...

2009-05-11 13:53 av Fenix - Där ser man, kartan gäller inte utan tolkningen av kartan. Idag är en underbar måndag, jag har vaknat nykter, ätit antabus och känner mig så glad att jag slipper dricka. Jag mår redan mycket bättre. Mådde riktigt skitigt både fredag och lördag. Fredag kunde jag knappt stå ut förrän jag fick börja dricka klockan 17 igen. Vilken djävla idé, hjärnan är helt felprogrammerad och programfelen måste...

Hej Pia. Det jag minns mest är just det sorgliga i om...

2009-05-11 13:45 av Fenix - Hej Pia. Det jag minns mest är just det sorgliga i om man inte kommer ur missbruket. All denna meningslösa tid på sunkiga kinakrogar och pizzerior med kvällstidning och fyllna till på öl och vin. När livet kan innehålla så mycket bättre saker. Nu är jag i alla fall igång med min antabus och känner ett lugn. Det blev en lång kamp hela dagen i går innan jag slutligen tog min tablett innan läggdags...

Hej Berra ! Är själv inne i en gråt period och...

2009-05-11 12:56 av ana - Hej Berra ! Är själv inne i en gråt period och känner mig värdlös och allmänt deppig. Jag gråter när jag cyklar till jobbet och gråter när jag cyklar hem. Varför blir det inte bättre? Varför mår jag inte bra? Varför blir jag inte stark igen? För mig är inte måndagarna trista utan allt känns jobbigt. Är jag stolt över mig själv för att jag dragit ner på mitt drickande? Nej absolut inte. Jag tycker...

Usch! Jag är verkligen en känslomänniska,...

2009-05-11 10:57 av Berra - Usch! Jag är verkligen en känslomänniska, kan aldrig förlika mig med måndagar... Det måste vara Guds straff till mänskligheten, de snackar om fångar med fotboja, hallå det känns som om jag står med ena benet i en jutevävsäck full med huggormar med tandklåda... Någon har skruvat fast mig i ett skruvstäd i kontorsstolen och kastat bort handtaget... Hallå, ska jag bara sitta här och vänta...

läst ut Flyktsoda av marcus Birro. Väldigt sorglig...

2009-05-10 19:36 av Kvinna-mamma46 - läst ut Flyktsoda av marcus Birro. Väldigt sorglig måste jag säga.. Värd att läsa för mig men kände inte igen mig så mkt.

Tänk att ett litet uteblivet glas kan innehålla så...

2009-05-10 17:37 av Adde - Tänk att ett litet uteblivet glas kan innehålla så mycket gott !!

God morgon Världen! Vi bestämde igår kväll att...

2009-05-10 10:21 av Berra - God morgon Världen! Vi bestämde igår kväll att vi skulle ha en ordentlig sovmorgon.... Men när klockan var 7:38 så kunde jag inte sova längre, småfåglarna satt nästan och skrek fem meter bakom vårat sovrumsfönster, och solens strålar lyckades smita in mellan den svarta rullgardinen och fönstret, det gick helt enkelt inte att sova längre... Den svenska skärgårdsmorgonen visade sig i sina bästa...

Hej och en god morgon Berra! Du har en superfin blogg...

2009-05-10 08:05 av ana - Hej och en god morgon Berra! Du har en superfin blogg något att vara stolt över. Massor av kramar till dig.Ana

Hej Berra! Låter underbart, njut av livet och ta...

2009-05-09 22:28 av Lise - Hej Berra! Låter underbart, njut av livet och ta tillvara stunden och ögonblicken! Ha en skön söndag i morgon tillsammans med familjen! Lise

Hej igen, världen! Det är lördagskväll och det är...

2009-05-09 22:14 av Berra - Hej igen, världen! Det är lördagskväll och det är nästan kolsvart ute, vi är på landet och här är det verkligen kolsvart. Grillen har svalnat och fläskarre'n är uppäten, kvar på borden står vinglasen med fingeravtryck på, strax intill de fladdrande stearinljusen... Här dricker alla ur vinglasen, men det är bara mor i huset som verkligen har vin i sitt glas.. Men det är ingen fart i henne, jag har...

Kram på er alla skrev ett långt inlägg under...

2009-05-08 22:31 av Lise - Kram på er alla skrev ett långt inlägg under Kvinna-mamma46:s tråd, med tankar till er alla! Lise

Jag har Börjat Motionera på morgonen ungefär 2 km. det...

2009-05-08 09:21 av T0bb3 - Jag har Börjat Motionera på morgonen ungefär 2 km. det går jätte bra/ T0bb3

Hej Berra. Tack för dom orden. V

2009-05-07 23:48 av Kvinna-mamma46 - Hej Berra. Tack för dom orden. Värmer! diagnostiserad depression med rätt att hänga! Finns nog inte en gång som jag inte skrattat högt när jag läst dina inlägg. ´Du är duktig på att skriva och har en härlig humor. Humor kommer man långt med, den är befriande för oss deprimerade utbrända själar som finns här. Jag är också väldigt glad för att jag funnit detta forum. Det ger mig jättemycket...

Berra... Var bara dej själv så löser det...

2009-05-07 11:57 av Mie - Berra... Var bara dej själv så löser det sig.... Du har väldigt starka tankar & ord, som gör att man tar dej för en väldigt stark person som tål det mesta. Förvisso är du stark... men du tål inte allt... Det gör ingen. Grotta inte ner dej mer i det nu. Bra att det börjar bli skorpor på såren...det betyder att du läker... Det är inte meningen att alla människor ska ha samma tankar &...

Det var en bra Lista. Tack

2009-05-07 08:15 av T0bb3 - Det var en bra Lista. Tack

Tack Mie, tack Pia! Ni har vackra själar,...

2009-05-07 00:02 av Berra - Tack Mie, tack Pia! Ni har vackra själar, vet ni det? Ni piggar upp när man behöver det som bäst, sträcker ut en hand när man har fallit... Har lite skrubbsår på knäna och några hål i byxbenen... Men det största hålet kom nog i självförtroendet och självtilliten... Jag behövde inte det här, eller så var jag bara i en känslig period... Tålde väl inte kritik just nu, trodde jag gjorde...

Hej Berra... Det ironiska är att du inte är på...

2009-05-06 16:13 av Mie - Hej Berra... Det ironiska är att du inte är på anhörigsidan ens... Du bryr dej på ett bra sätt. Det är många med mej som gillar det du skriver. Grejen här var tror jag att man inte kommit så långt att man förstår att det ens finns ngt som heter medberoende... Att man inte förstår att ibland är det just att släppa taget som gör underverk... Jag som anhörig måste inte finnas vid den beroendes sida...

Hej Berra. Lägg inte av. Det är ju känsliga ämnen...

2009-05-06 16:12 av Kvinna-mamma46 - Hej Berra. Lägg inte av. Det är ju känsliga ämnen vi diskuterar här, ibland är inte någon mogen för att höra "sanningar". Ibland är inte den enas sanning den andres. Klart att man trampar på någon öm tå, känns som jag oxå gjort det. Vi skriver från hjärtat och ibland har vi rätt, ibland fel men det är väl det ett forum är till för? Vi alkisar utgår från oss själva, vet hur drivna vi var...

Tack Mie! för att du finns, och stöttar...

2009-05-06 14:19 av Berra - Tack Mie! för att du finns, och stöttar (på andra stället..).. Jag vet inte, det tog hårt, och ordvalen var stingande... Mår faktiskt inget bra just nu... Funderar skarpt på vad jag håller på med, borde kanske lägga av, sluta bry mig.. Måste fundera ett tag, vi hörs... Berra

Hej Berra... Du känns gladare & verkar må mkt...

2009-05-06 13:01 av Mie - Hej Berra... Du känns gladare & verkar må mkt bättre. Jag blir så glad för din skull. Du är verkligen värd lugn & ro i ditt liv. Värd att få må bra. Ta ingen skit... / Mie.

God kväll, Världen...! Just nu så har vi haft...

2009-05-05 21:50 av Berra - God kväll, Världen...! Just nu så har vi haft klassföräldrar här hemma, och vi har diskuterat nästa klassresa gemensamt... Vi har haft som tradition att dricka lite öl&vin, och gjorde så detta även denna gång... Inga kopiösa mängder, det är ju trots allt bara en vanlig tisdagskväll, men det blir avslappnat och trevligt, vi skrattar gott och det är inte alltid vi håller oss till...

Hej Berra & hela världen... "Den som vågar möta...

2009-05-04 22:34 av Mie - Hej Berra & hela världen... "Den som vågar möta livet får vetskap..." Den som inte vågar, får leva ensam i mörkrets ovisshet. Ngn satt i köket & grät... & ngn låg i sängen & sov... Sällan grät jag med tårar även om det hände... All gråt inombords tär på känslorna som sakta sakta dör. Till slut försvinner kärleken & ersätts med ngt annat inte lika trevligt. Likgiltighet... Det...

God morgon Berra! Har varit och arbetstränat idag. Jag...

2009-05-04 15:13 av ana - God morgon Berra! Har varit och arbetstränat idag. Jag föröker göra mitt bästa men det känns som jag borde göra mera. Och mitt minne är inte kul att få dras med. Vi har investerat i en spikmatta som jag har leggat på en stund nu på em. Man får väl ge den en chans. Må så gott i det lite kallare vårvädret.Ana

Sidor