Senaste kommentarer

bra ut med det nyttigt varm kram denial

2010-05-31 21:28 av denial - bra ut med det nyttigt varm kram denial

Varma kramar, Lillablå.

2010-05-31 21:07 av victoria - Varma kramar, Lillablå.

Häv ur dig vännen ! Det är bra och sunt för dig...

2010-05-31 20:59 av Adde - Häv ur dig vännen ! Det är bra och sunt för dig att skriva här. Vi finns här för dig !

Jadu Märta, hur har jag det... jag mår skit. varken...

2010-05-31 20:51 av lillablå - Jadu Märta, hur har jag det... jag mår skit. varken bättre eller sämre, men skit är det. igår undrade jag om det inte vore bättre att leva med honom, jag skulle må skit, men det är i allafall välbekant skit... fast jag vet ju att det inte är ett alternativ, jag vet det men hjärtat är inte övertygat... saknar honom!!! trivs inte med mig själv, inte med livet, inte med jobbet, inte med nåt...

Jag undrar lite över det där med antabus. Jag är ju så...

2010-05-31 20:48 av cloudy - Jag undrar lite över det där med antabus. Jag är ju så himla motiverad varje morgon när jag stiger upp men sen faller allt med minsta motgång. Jag tror att jag helt enkelt vill kunna dricka mitt vin så jag använder allt som ursäkt. Det är riktigt tråkigt, för jag skulle må så bra annars. Det var även ett bra tag sen jag hade riktigt ordentlig ångest efter en alkoholbaserad kväll, så jag låter det...

Hej Nirakanna ! Tänk på att din kropp nu äntligen...

2010-05-31 20:26 av Adde - Hej Nirakanna ! Tänk på att din kropp nu äntligen får lite lugn och ro. Den behöver inte rusa iväg på akutuppdrag när det inte kommer in alkohol i systemet. Det tar ett tag för kroppen att inse att det faktiskt är en annan livsstil den ska inrätta sig efter. Den har en hel del städning att utföra som har halkat efter när alkoholen har krävt all kraft. Njut av tröttheten och känn dess livgivande...

Hej jag har nu varit nykter i 15 dagar o det har faktiskt...

2010-05-31 19:23 av nirakanna - Hej jag har nu varit nykter i 15 dagar o det har faktiskt gått bra, men jag tar ju antabus så jag har ju inget val. Men en sak undrar jag över, jag är så fruktansvärt trött, o de sista dagarna har det blivit värre, jag kan sova jämt. Jag var faktiskt piggare när jag drack...

Hej Vana. Jaget och Missbrukaren av Craig Nakken, jag...

2010-05-31 13:12 av Fenix - Hej Vana. Jaget och Missbrukaren av Craig Nakken, jag läser ngn sida varje dag för att behålla insikten om hur jag hamnat där jag är. Kram! /Fenix

Lillablå Hur har du det? Kram Märta

2010-05-31 11:59 av Märta - Lillablå Hur har du det? Kram Märta

heja dej Fenix. ja jag håller med om att summan av...

2010-05-31 11:42 av vana - heja dej Fenix. ja jag håller med om att summan av lasterna är konstant eller vad d heter. Jag börjar få ett komplicerat förhållande till godis....dvs sockerberoende...o d blir man trött av...trött på mej själv är jag..... Vad hette den boken ni skriver om,den verkar läsvärd

Just hemkommen från min promenad. Mår bra idag igen. Men...

2010-05-31 11:12 av Fenix - Just hemkommen från min promenad. Mår bra idag igen. Men fy vad det är neråt ibland, för ett par dagar sedan var jag riktigt nere, kände mig deprimerad. Tappade all energi. Gick omkring i ett varuhus och planerade för allt jag skulle köpa, maskiner och verktyg. Ju mer jag gick omkring där, ju mer deppad blev jag. Insåg att jag bara bytt ut mitt missbrukstänk till prylar i stället för alkohol....

2010-05-29 21:46 av Mie -

Livet är underbart ! Jag hade ett helt osannolikt...

2010-05-29 09:31 av Adde - Livet är underbart ! Jag hade ett helt osannolikt samtal på en helt osannolik plats med en underbar tjej i går förmiddag. Jag känner henne flyktigt sedan säkert 15 år, ni vet, en sådan person som är trevlig och man slänger några ord med när man träffas och sedan är det inte mer med det. MEN ! För många år sedan kom jag till hennes arbetsplats och var fruktansvärt bakis, rödögd som värsta kaninen...

Så.......äntligen snart helg! Tack för alla...

2010-05-28 10:51 av Berra - Så.......äntligen snart helg! Tack för alla uppmuntrande hejjarrop, den underlättar lite... Nu är det "slut" med flera möten med våran egna shrink, antalet gånger har blivit uppätna... Trist, och med frugan blev det precis helt tvärt om... Hon bölade mer nu sista gången än vad hon gjorde i början... Ledsen att våran kontakt nu är slut och att det blev ett dåligt avslut med mitt mående... Hon...

Tack Victoria för att du blivit min möjliggörare att...

2010-05-27 10:47 av Fenix - Tack Victoria för att du blivit min möjliggörare att sjunka ner i Trocaderoträsket:-) Skämt åsido. Visst är det intressant att se sina mönster ibland. Känns ju mer hanterligt att ändra sitt mönster när det gäller läsk och godis, så max 2 glas får det bli och max en kexchoklad. Ett nytt heligt mönster har blivit minst en halvtimmes rask promenad, så det ska jag nu ge mig ut på. Ha en bra dag! /...

Ja, ok, du får köpa en liiiten flaska Trocadero. Nej,...

2010-05-27 10:06 av victoria - Ja, ok, du får köpa en liiiten flaska Trocadero. Nej, skämt å sido. Du har en poäng där Fenix. Viktigt att vi tar reda på vad det eg är för hål vi försöker fylla. Allt eller inget är även något som jag dras med. Köper jag en chips påse måste jag äta hela osv. Men har vi insikten kan vi börja agera. Påminna oss själva om vad suget handlar om, stanna vid en portion mat, ett (max 2 : ) glas...

Känningarna av min lever verkar vara helt borta redan....

2010-05-27 09:48 av Fenix - Känningarna av min lever verkar vara helt borta redan. Men jag känner i dag ett riktigt sug, vet inte hur jag ska hantera det. Har läst lite här och var på tråden om Trocadero, och det var den läsk jag missbrukade som barn. Oh vad god den var. Nu känner jag mig jättesugen på att sticka till affären och köpa. Men låg och funderade på hur jag använde den läsken redan som typ 10-12-åring. Jag...

Berra Skönt att höra att du finns där ute i alla...

2010-05-26 11:09 av Märta - Berra Skönt att höra att du finns där ute i alla fall, vet att du har det kämpigt nu. Härligt att du också tar emot det vi kan ge dig, ibland är en tanke mycket mer än vad man tror. Fast det vet du ju redan, du som stöttat så många andra här ;-) Styrkekram till dig/ Märta

god morgon lillablå Först vill jag säga att jag så...

2010-05-26 11:01 av Märta - god morgon lillablå Först vill jag säga att jag så blir glad varje gång du skriver här, jag saknar dig ibland ska du veta. När jag läste igenom ditt inlägg så kände jag igen mig, oj vad jag kände igen mig. Just det här att förminska sina egna känslor, låta andras känslor och behov komma före de egna. Det är ju även en klassiker i ett medberoende. Och den resa du har börjat nu, den är varken enkel...

Här läser jag att du är mitt i en förändring o...

2010-05-26 10:04 av vana - Här läser jag att du är mitt i en förändring o mobiliserar allt motstånd mot en förändring.en förändring skakar om,jag är själv rätt van vid att mattan dras undan från mina fötter o jag tappar fotfästet. LITA PÅ LIVET Berra.Allt ordnar sej o allt som händer ÄR till det positiva om du själv ger det en mening.

Hej Märta, och alla andra... ...ja hoho ja... Tack...

2010-05-26 08:18 av Berra - Hej Märta, och alla andra... ...ja hoho ja... Tack för att ni stöttar så bra, och är fina medmänniskor... På jobbet har jag bara MOTmänniskor..., de som ställer krav, men ger inget tillbaka... Har svårt att med ord formulera hur livet är just idag... Jag pratade lite tidigare om mitt "halmstrå", och jag fick väldigt mycket känslor kopplade till detta när jag träffade min KBT-kontakt via jobbet...

Tack lillablå, håller på dig med! Och tack för att du...

2010-05-26 08:03 av Fenix - Tack lillablå, håller på dig med! Och tack för att du spelade din sång för mig, läste det någonstans här på forumet. :-) /Fenix

Håller på dig Fenix! =)

2010-05-26 07:41 av lillablå - Håller på dig Fenix! =)

Rapport från mitt tredje AA-möte på tre dagar. Har...

2010-05-25 23:35 av Fenix - Rapport från mitt tredje AA-möte på tre dagar. Har varit rätt tyst på tidigare möten, men i kväll kände jag att jag ville berätta. Och ur min mun strömmade sanningar som jag blev helt förskräckt över, har jag de senaste tio åren i stort sett druckit mig medvetslös varje kväll/natt? Är det mig det handlar om? Va, alla hemska historier handlar ju om andra. Det var oerhört viktigt för mig att få...

Hej! Har jobbat över en vecka i sträck nu, och har...

2010-05-25 22:14 av lillablå - Hej! Har jobbat över en vecka i sträck nu, och har några dagar kvar innan ledighet... är trött, så in i märgen trött, och då håller känslorna till närmare ytan... och snart närmar sig dagen då jag för ett år sen träffade honom för första gången... mindfulnesskurs idag. så oerhört jobbigt! vi skulle göra en övning som gick ut på att först meditera kring en jobbig/obehaglig situation eller...

Hoho, Berra.... Saknar dig Kram Märta

2010-05-25 17:09 av Märta - Hoho, Berra.... Saknar dig Kram Märta

Lägger in mitt inlägg på en annan tråd även på min...

2010-05-25 14:04 av Fenix - Lägger in mitt inlägg på en annan tråd även på min egen! Härligt att läsa dina tankar Icka. Jar är inne på min tredje nyktra dag, ska i kväll gå på mitt tredje AA-möte på lika många dagar. Har satsat mycket på denna återkomst. Förberett mig med att läsa massor om denna lömska sjukdom. Det som jag verkligen fastnat för denna gång är att sitt tillfrisknande ska man bygga med relationer. Relationen...

lillablå Hur har du det? Godnattkram från Märta

2010-05-24 23:25 av Märta - lillablå Hur har du det? Godnattkram från Märta

Yes, nu kör vi. Kan bara bli bättre. Jag har i alla fall...

2010-05-24 10:14 av Fenix - Yes, nu kör vi. Kan bara bli bättre. Jag har i alla fall den kunskap som behövs, men behöver också hjälp. Ska på möte i kväll igen, och nu ska jag ut på min dagliga promenad för att få kroppen i form igen. Lite småilsken också, men det brukar jag alltid vara första dagen så det tar jag med ro. Vänder de till positivt, att Jaget i mig är väckt till liv och vill slåss på allvar med Missbrukaren i...

Hejja dig Fenix!!! Rise from the ashes... Nu kör vi....

2010-05-24 10:07 av cloudy - Hejja dig Fenix!!! Rise from the ashes... Nu kör vi. Jag har haft en lugn helg, grillat, ätit goda saker, pluggat och sovit. Väldigt skönt att jag åtminstone kan börja veckan bra. Nu ska jag bara klara vardagen. Det gör vi, är så innerligt trött på att inte vara snäll mot mig själv och min kropp. Åh så du peppar mig när du är sådär positiv. Wee! Ut i solen med oss, ät jordgubbar och låt oss njuta...

Ja, så är den stora dagen snart till ända. Har varit...

2010-05-23 23:06 av Fenix - Ja, så är den stora dagen snart till ända. Har varit på ett bra AA-möte och startat resan mot ett ärligt och bättre liv. Är in i döden trött, värker i trakten av levern och jag tänker att hoppas det inte är för sent så jag skaffat mig allvarliga skador. Ser fram emot att vakna nykter i morgon. Natti alla kämpar! /Fenix

Märta...jag 'länkade' till sidan du rekommenderade och...

2010-05-23 17:56 av Sommar - Märta...jag 'länkade' till sidan du rekommenderade och bläddrade förstrött ett tag. Kände inte att något riktigt passade in på vad jag utsatts för. Men plötsligt kom det en text som stämde EXAKT. Det var nästan kusligt att läsa, som om författaren faktiskt träffat J och nu beskrev honom. Texten handlade om 'Narcisisten'. Det var som en befrielse att läsa. Som en handbok över den man jag haft en...

lillablå Kom att tänka på dig, undrar hur du har det...

2010-05-23 16:52 av Märta - lillablå Kom att tänka på dig, undrar hur du har det och hur din helg varit. I går var jag för första gången på flera år ute och tog en fika med gamla idrottsvänner. Jag höll på i många år med elitidrott (Jag är skitmallig för jag har SM-guld i lagidrott) och vi är ett gäng runt 50 år (pus och minus) som fortfarande ses regelbundet. Hur som, jag tog mig äntligen mod att gå ner och sitta en stund...

Kära fina Icka Jag rekommenderar den bifogade länken,...

2010-05-23 16:42 av Märta - Kära fina Icka Jag rekommenderar den bifogade länken, där har jag fått mycket stöd, tröst, förståelse. Där finns även ett öppet forum där man kan få kontakt med kvinnor i samma situation. Tystnaden, ångesten, allt detta som du befinner dig i kan knäcka den starkaste. Vad du än gör, stanna kvar här på forumet, prata, älta, vad som helst. Och du, det är kanske dags att du ber om hjälp nu så att du...

Har precis läst om ditt helvete här LillaBlå, och ditt...

2010-05-23 15:27 av Sommar - Har precis läst om ditt helvete här LillaBlå, och ditt Märta. Jag tog till mig varje rad, varje tanke och analys. Jag har själv 'suttit fast' i ett tio år långt förhållande med en man som visserligen inte var alkolist, men en notorisk lögnare och manipulativ sexmissbrukare. Den smärta som Ni beskriver har jag upplevt. Den smärtan var inkörsporten till mitt missbruk av alkohol. Jag vet precis vad...

Berra Ger dig ett stort smajl..... ;-))))) Kram...

2010-05-23 15:23 av Märta - Berra Ger dig ett stort smajl..... ;-))))) Kram Märta

Jag hade min första 'Trocadero lördagskväll' i går....

2010-05-23 07:40 av Sommar - Jag hade min första 'Trocadero lördagskväll' i går. Stod där på ICA o valde läsk efter din rekommendation! Det var otroligt gott. Har inte druckit läsk på väldigt länge. Såg tre filmer på TV och njöt av att faktiskt 'hänga med' i vad de handlade om. Sedan somnade jag i min säng (Inte på soffan med kläderna på), kändes högtidligt och bekvämt. Vaknat utvilad och pigg! Nu ska jag ta tag i lägenheten...

Hur e're Fenix? Upp & Ner på vad, drickandet eller...

2010-05-22 23:28 av Berra - Hur e're Fenix? Upp & Ner på vad, drickandet eller humöret..? Just nu är det uppåt för min del, sitter här vid middagsbordet på landet, med groggglaset tomt och immande efter isbitarna, innehållet var.....Trocadero, sveriges bästa läsk, alla gånger.. Det är lördagskväll, klockan har passerat 23, och jag mår bra, inte dimmig och ragglande full..! Frugan frågade mig OM jag någonsin kommer att...

Sitter i solen med Mia Skäringers bok "Dyngkåt och hur...

2010-05-22 18:09 av Märta - Sitter i solen med Mia Skäringers bok "Dyngkåt och hur helig som helst" och bara njuter av att vara kvinna. En dag vill jag kunna skriva en bok som fångar mig, som får kvinnor att nicka av igenkännande, få så många att säga PRECIS! På tal om kämpande kvinnor, i dag dog Anna-Lena Löfgren. Lyckliga gatan finns inte mer..... Kram Märta

Haft en skön dag idag... Åkte till Botaniska i...

2010-05-22 17:40 av lillablå - Haft en skön dag idag... Åkte till Botaniska i Göteborg och fotade och drack kaffe... på hemvägen gick jag ner mot järntorget, och var 20:e meter låg det någon som ramlat, kollapsat eller nåt ännu värre på grund av det där varvet... riktigt obehagligt var det! och ambulanserna körde i skytteltrafik, överallt var de... en del straffar sig med alkoholen, andra genom att inte lyssna när kroppen...

Sidor