Senaste kommentarer

Hej Måne! Vad gott att helgen blev bra! Jag tycker...

2009-08-31 13:05 av Kvinna-mamma46 - Hej Måne! Vad gott att helgen blev bra! Jag tycker du ska fortsätta med de tabl som du börjat med. Ge det åtminstone 3 veckor och se hur det fungerar. Prata sen med din läkare om du inte tycker att de hjälper ordentligt. Det finns många olika sorter och ibland får man prova några innan man hittar rätt. Eller man behöver kanske höja dosen på de man har. (Egentligen tycker jag att du borde...

Hej Tess! Alla vägar till ett bättre...

2009-08-31 08:57 av Berra - Hej Tess! Alla vägar till ett bättre välmående är rätt... Det spelar ingen roll om det är antidepp eller inte, det är inget "fusk". Det är inget fel med att hjälpa kroppen att må bättre, och man blir inte "fucked up" av pillerna. Det är fortfarande du kvar i kroppen... Jag har äntligen efter snart 10 mån lyckas höja dosen till något som för mig är acepterbart, utan den skulle jag...

Hej alla,ja en ny vecka ,en ny ,härlig morgon,ja livet...

2009-08-31 08:29 av måne - Hej alla,ja en ny vecka ,en ny ,härlig morgon,ja livet kommer till sin spets utan alkohol,jag menar det är så skönt att se det med nyktra ögon,varit nere i veckan efter mitt återfall förrförra helgen men börjar komma på track igen,lite nedstämd o lågmäld bara det kanske försvinner efter en längre nykter tid,har börjat äta antidepp men vet inte om jag vill fortsätta,kännslite trist men jag kanske...

hej all goa vänner,, en nykter helg,otroligt...

2009-08-31 08:06 av måne - hej all goa vänner,, en nykter helg,otroligt skönt,livet går upp o ner men det är en otrolig känsla att få möta det med närvaro, haft ett återfall på en månad,ett ordentligt sådant men ändå,länge länge sen man kan säga att man bara druckit en gång på en hel månad,,minns inte när ,men jag är mer blödig nu ,allt blir ju så tydligt,känslor,allt, man är ju ganska sårbar,har börjat äta antidepp ,vill...

Oj, vilken fest! När jag läser det så tappar jag ännu...

2009-08-31 07:24 av Marie1 - Oj, vilken fest! När jag läser det så tappar jag ännu mer lusten att dricka alkohol! Visst är det konstigt att om en människa inte dricker så ska den ha en förklaring till det. Jag kom på mig själv i fredags då en kollega skulle få gäster varav en var ständig chaufför då han är nykterist, då frågade jag varför! Sen kom jag på att det behövs väl ingen anledning till det och tog tillbaka frågan....

Hej! Ännu en helg som har stärkt mitt val...

2009-08-30 21:34 av Berra - Hej! Ännu en helg som har stärkt mitt val av alkoholkonsumtion! Var på ett jättevälanordnat kräftskiva i Lördags, med 12 kg (!) hemkokta svenska kräftor. Vi var 22 personer och 8 barn, och allt fanns med... Välkomstdrink, små snittar, tipspromenad, bordsdekoration, bordsplacering, kräfthattar, den där pappersmånen, infravärme, filtar, pajer, västerbottenost, bröd, öl, vin och...

Marie! Visst är det en härlig känsla att märka att...

2009-08-29 14:51 av Kvinna-mamma46 - Marie! Visst är det en härlig känsla att märka att det är gott att leva utan vin.. att den rädslan att livet skulle vara tomt utan var en myt vår hjärna hade hittat på. Ja, vi är faktiskt födda och skapta till att vara nyktra och det är då det riktiga livet finns för oss. Närvarande, sunda och kapabla att njuta av de riktiga sakerna i livet. Alkoholen är listig falska och stark, precis som...

Mitt nick namn är nu efter lite strul Annsan 13 om ni...

2009-08-29 10:18 av Annsan13 - Mitt nick namn är nu efter lite strul Annsan 13 om ni vill nå mig jag stöttar och hjälper till så gott jag kan. Kramar på er alla ock kämpa på

http://www.youtube.com/watch?v=XrodCAPrg0A

2009-08-29 09:57 av Mie - http://www.youtube.com/watch?v=XrodCAPrg0A

Grattis marie till 18 dagen och tack Pia så mycket . ja i...

2009-08-29 08:21 av Annsan13 - Grattis marie till 18 dagen och tack Pia så mycket . ja i dag är det en månad jag varit nykter härligt känner mig lugn nu igen.jag glömmer aldrig när jag hade ramlat och jag sökte hit. detta hjälper mycket att skriva av sig och möta er härliga snälla människor.All stöttning jag fick ni är otroliga det här är nog bättre AA.Många kramar återkommer.

Hej! Själv är jag på 18:e nyktra dagen och det har...

2009-08-29 07:25 av Marie1 - Hej! Själv är jag på 18:e nyktra dagen och det har gått fint så här långt! Bestämmer mig för att vara det i dag också. Förut så var helg synonymt med att dricka och jag fattade inte att en del människor inte drack, hur njöt de av sin helg? Nu vet jag! Jag vaknar pigg och utvilad utan huvudvärk och ångest och orkar göra både roliga och nyttiga saker under de lediga dagarna. Jag minns filmer och...

Grattis Annsan12 (f.d blåtiran som jag förstått) Så...

2009-08-29 00:56 av Kvinna-mamma46 - Grattis Annsan12 (f.d blåtiran som jag förstått) Så skönt att du är på rätt väg och att du mår bra. Keep up the good work. Kram Pia

Hej måne nu är jag här igen jag har nicknamn Annsan 11...

2009-08-28 18:25 av Annsan12 - Hej måne nu är jag här igen jag har nicknamn Annsan 11 nu.Hoppas du har det bra, I morgon har jag varit nykter en månad. Jag mår bara bättre och bättre .Jag tänker inte ens på att dricka mer och det känns underbart. Liet har fått en ny mening men det tar ett tag har man märkt. hoppas du skriver kramar

Tjoflöjt! Nu är det snart helg, och vi kan...

2009-08-28 09:50 av Berra - Tjoflöjt! Nu är det snart helg, och vi kan andas ut ifrån arbetet... Men spänna bågen när det gäller att hålla alkoholdemonen i schack... Man övergår ifrån ett arbete till ett annat, så att säga... Jag precis hemkommen efter ett tandläkarbesök, efter att meckat om en gammal lagning ifrån 1970!, bort med gammalgam'en, och i med ny och fräsch plastfyllning. Så min kropp peakar nog på...

Helt fantastiskt Mia, tack! /fenix

2009-08-27 01:09 av Fenix - Helt fantastiskt Mia, tack! /fenix

http://www.youtube.com/watch?v=Y4OLQB7ON9w&feature=related

2009-08-26 21:42 av Mie - http://www.youtube.com/watch?v=Y4OLQB7ON9w&feature=related

En bra bok tycker jag om man vill förstå varför någon...

2009-08-26 11:45 av Barbara - En bra bok tycker jag om man vill förstå varför någon blir beroende: Jaget och missbrukaren av Craig Nakken. Liten, tunn o lättläst ca 150:-. Hälsar Barbara

..men hallå Pia! Har du tjuvstartat? Jag laddar...

2009-08-26 09:26 av Berra - ..men hallå Pia! Har du tjuvstartat? Jag laddar inför Tisdagen nästa vecka, där Måndagen ska vara den sista med den "andra" kompisen nikotin... Det finns en fördel, om man nu får prata om den... Har rasat i vikt under sommaren, -7 kg, antagligen för att maten inte "smakar" längre.. Brukar normalt sett gå upp en massa under semestern, med grillning och allt.. Men icke... Frugan påstår att det...

Nu skrattar jag igen... :) jo så är det nog många...

2009-08-25 12:18 av Kvinna-mamma46 - Nu skrattar jag igen... :) jo så är det nog många som beskriver mig. Härligt med mc Fenix. Jag ska snart våga mig upp på makens nya.. Å vet du vad.... tiden går fortare än man tror, rätt som det är så är du där. Med kropp och själ i balans. Har du provat antiinflammatoriskt t.ex voltaren för ryggvärken? (hönsmamma och sjuksköterksa.. :) Och alkoholpolis enl maken. :) Lev i harmoni...

Den snusande hönsmamman Pia:-) Jodå, jag är här....

2009-08-25 11:31 av Fenix - Den snusande hönsmamman Pia:-) Jodå, jag är här. Sitter och läser alla underbara inlägg om hur härligt det är att vara nykter efter lång tid. Längtar till det tillståndet. Men just nu ömkar jag mig själv eftersom värken efter ryggskottet aldrig går över. Dock inte värre än att jag kan ta en lite tur på mc:n då och då i det fina vädret. Ha en bra tisdag alla, /fenix

Förresten.. jag läste lite på slutarokalinjen... där...

2009-08-25 09:59 av Kvinna-mamma46 - Förresten.. jag läste lite på slutarokalinjen... där hade en skrivit: varför hålla på att dra ut på eländet, släng skiten direkt. Så det har jag gjort och det har gått ett dygn utan cigg, impulserna kommer då och då men går över likasnabbt. Snusar gör jag dock och gjort hela tiden, trots rökningen och det är inget jag vill sluta med nu i alla fall. Var är fenix förresten?

Kan inte hjälpa det, men skrattar högt här.. kan se...

2009-08-25 09:56 av Kvinna-mamma46 - Kan inte hjälpa det, men skrattar högt här.. kan se när du sniffar misstänksamt på glaset varje gång du ska dricka. :) Du är på rätt väg, tänket har ändrats, hjärnan börjar bli van vid lugnet och det positiva. Det snurrar på så... goda vanor är egentligen lika lätta att programmera in som dåliga.. :) / Pia

Hallå! Idag mår jag helt enkelt bara bra,...

2009-08-25 09:51 av Berra - Hallå! Idag mår jag helt enkelt bara bra, utan någon som helst anledning... Vetisjutton var det är, kanske att jag på eget bevåg har dubblat min dos... Jag är ju en stor kille (med mycket hjärna, eller vill gärna) och kanske behöver lite extra skjuss. Det var måndag igår, och jag hade inte en tanke på att skjuta sönder den dagen i almanackan med en hagelsvärm, utan den bara passerade...

Så sant, så sant... det berör... / Mie

2009-08-24 18:57 av Mie - Så sant, så sant... det berör... / Mie

Hej igen... Vad ville jag säga med Agnes låt, jo att...

2009-08-23 23:29 av Berra - Hej igen... Vad ville jag säga med Agnes låt, jo att den stämmer in på en som har problem med alkoholen. Läs texten här... Release me Release my body I know it's wrong So why am I with you know I say release me 'Cause I'm not able to Convince myself That I'm better off without you I don't know why I want you so 'Cause I don't need the heart break I don't know what addictive hold You have on me I...

ah Berra tack hade tänkt gå in på Youtube o lyssna på...

2009-08-23 14:14 av vana - ah Berra tack hade tänkt gå in på Youtube o lyssna på den för jag läste om henne i DN idag.....

http://www.youtube.com/watch?v=LSb6e3g...

2009-08-23 14:04 av Berra - http://www.youtube.com/watch?v=LSb6e3grdL8&feature=fvw Lyssna på Agnes låt, release me... Texten kunde lika gärna vara skriven till alkoholen... Berra

Tack Berra för att du berättade! Härlig läsning,...

2009-08-23 06:59 av Marie1 - Tack Berra för att du berättade! Härlig läsning, verkligen!

Av barn och fyllehundar får man veta sanningen. :)

2009-08-23 05:32 av Kvinna-mamma46 - Av barn och fyllehundar får man veta sanningen. :)

HejHej! Nu är festen över, och det blev...

2009-08-22 21:40 av Berra - HejHej! Nu är festen över, och det blev nästan bättre än förväntat.. Alla var glada att återse varandra, och det blev stojigt och trångt, som vanligt... Vid ett tillfälle kom en nioåring ut på uteplatsen där ett gäng "gubbar" satt och språkades, och frågade..."alla som är fulla räcker upp en hand!"... Ingen svarade honom, för ingen tyckte nog att varken frågan eller svaret var passande...

Tack Lisbet för dina ord och tankar ! Du tillhör ju...

2009-08-22 08:15 av Adde - Tack Lisbet för dina ord och tankar ! Du tillhör ju själv den "gamla" delen av Alkoholhjälpen nu och dina erfarenheter väger tungt och visar på ett mycket påtagligt sätt att det finns ett nytt liv om man bara ber om hjälp och accepterar sin situation. För dig kanske jag inte upplevs som tjatig eller kommer med upprepningar men när jag känner att jag inte längre behöver tänka efter när jag skriver...

Tack för den varma kramen Elisabeth! Du och Lisbeth har...

2009-08-21 22:00 av Kvinna-mamma46 - Tack för den varma kramen Elisabeth! Du och Lisbeth har varit nyktra ganska länge nu om jag har rätt för mig! Visst är det härligt att ha varandra här och känna igen sig i så mycket. Måne! Saknar dina livliga och trevliga inlägg här. Hoppas att allt är bra och att du skriver snart igen! Kram till er Alla!

Adde Läste detta idag och kände att jag måste skriva...

2009-08-21 14:02 av Lisbet - Adde Läste detta idag och kände att jag måste skriva några rader till dig. Du är absolut inte tjatig när du skriver och att du upprepar dina erfarenheter är så bra. Jag är fortfarande i det stadiet att jag suger i mig råd och stöd och behöver läsa samma saker om och om igen. Det är väl därför som detta forum har fått så många besökare för att det finns ett behov och du är verkligen ett gott stöd...

Underbart att läsa. Alternativa härliga bilder är vad...

2009-08-21 10:18 av Fenix - Underbart att läsa. Alternativa härliga bilder är vad som behövs när alkisen i oss målar upp förföriska falska bilder av att man måste dricka sådant med nervgift i. Tack! /Fenix

Tjolahopp! Just nu idag denna morgon så...

2009-08-21 09:40 av Berra - Tjolahopp! Just nu idag denna morgon så känner jag mig bara så nöjd med livet... Snacka om att vara en känslomänniska, livet går upp och ner på bara några dagar... Men helgen närmar ju sig, och jag hatar lika mycket Måndagar, som jag älskar Fredagar.. Men kanske också för att vi hann med alla förberedelser igår och vi ligger nu i fas med planeringen.. Knelbullar blev stora som...

Säg att du ska rehabiliteras!!! Du kan få antabus av...

2009-08-21 08:24 av Kvinna-mamma46 - Säg att du ska rehabiliteras!!! Du kan få antabus av mig. :)

He, he, vad säger försäkringskassan om jag pysslar hos...

2009-08-20 19:42 av Fenix - He, he, vad säger försäkringskassan om jag pysslar hos andra tro?

Ja, egentligen tycker jag att alla som vill borde vara...

2009-08-20 15:14 av Kvinna-mamma46 - Ja, egentligen tycker jag att alla som vill borde vara sjukskrivna i början av sin nykterhet För att få tid att landa och reflektera. Men en utopi det med. Klart man ska göra det som är roligt, det är ju positiv stress. Alla säger till mig att jag inte ska ha så många djur, det är ju aaaaaaaaaalllldeles för jobbigt.. :) Jag glömmer ibland bort att många av er här inne har yngre barn. Då...

http://www.brighteyecounselling.co.uk/...

2009-08-20 14:28 av Kvinna-mamma46 - http://www.brighteyecounselling.co.uk/alcohol-drugs/coping-with-drugs-al... En sida från UK som oxå verkar vara en internetbaserad form av alkoholhjälp. Bra tips! Pia

och vila i graven gör man ju också utan alkohol:-) Nej,...

2009-08-20 11:54 av Fenix - och vila i graven gör man ju också utan alkohol:-) Nej, stora fester ska man inte backa för, det är kul och ger livet krydda. Även om det är jobbigt. Det är annan stress i vardagen man ska försöka undvika. Jag har just nu förmånen att få egen tid sjukskriven efter ett mindre ingrepp, och det är underbart. Njuter varje sekund med att småpyssla, sitta en stund i solen och reflektera över att ett...

Sidor