Hej
Har nu under snart ett halvår följt er och lärt mig så mycket. Nu behöver jag er🙏
Tappat bort mig själv i skilsmässa och bib allt för att dämpa och överleva. Imorgon är dag 1, kommer skriva mer om allt efterhand

Mitt nya namn! Har bestämt mig för att Juni22, 6 månader från nu ska jag ha nått min viktnedgång, 10 kg men framförallt inte längre styras av alkoholmonstret💪
Kommer vara nykter en dag i taget på obestämd tid och sedan ta nytt beslut. Kan inte än säga aldrig mer utan just nu är det en dag i taget som gäller. Varit på lång promenad med hunden. Nu lite städ och fix

Mitt nya namn! Har bestämt mig för att Juni22, 6 månader från nu ska jag ha nått min viktnedgång, 10 kg men framförallt inte längre styras av alkoholmonstret💪
Kommer vara nykter en dag i taget på obestämd tid och sedan ta nytt beslut. Kan inte än säga aldrig mer utan just nu är det en dag i taget som gäller. Varit på lång promenad med hunden. Nu lite städ och fix

Mitt nya namn! Har bestämt mig för att Juni22, 6 månader från nu ska jag ha nått min viktnedgång, 10 kg men framförallt inte längre styras av alkoholmonstret💪
Kommer vara nykter en dag i taget på obestämd tid och sedan ta nytt beslut. Kan inte än säga aldrig mer utan just nu är det en dag i taget som gäller. Varit på lång promenad med hunden. Nu lite städ och fix

Okej…inser att det är för tidigt för mig att sitta med folk som dricker rött vin.
Jag var så bestämd och det kändes bra.
Ett par timmar in i Bingolotto med fullt liv. Barn, hundar, sorl och vin som flödade blev det som en autopilot slog till i hjärnan. Drack 2 glas vin, insåg vad jag höll på med och slutade!
Ångest såklart och dåligt sömn…
Helvete så dumt.
Tror att man i början av nykterheten måste skydda sig själv från dessa situationer
Beslutsamheten finns kvar och jag ska lyckas till slut. Kommer kämpa med näbbar och klor under jul/nyår och oavsett blir det omstart 1/1 med helt nyktert
Önskar er alla en god Jul❤️⛄️🎄

Lyckades inte ikväll heller. Min dag 1 är imorgon och nu JÄVLAR ska jag bli fri! Idag samma beteende som innan. Drack inte jätte mycket men började smyga, kolla av hur mycket som fanns i glaset. Funderade över när jag kunde fylla på. Tog ett glas när jag tog undan disken och ingen såg.
Dottern sa till mig:Du sitter aldrig still, kom på att det gör jag bara med ett välfyllt vinglas, då slappnar jag av och kan prata annars känner jag mig irriterad och ofokuserad. Hur fan hamnade jag här?! Nått min botten tror och hoppas jag. Kan inte ens nykter njuta av min familj, barn och bara inse hur lyckligt lottad jag är!
Oavsett kommer jag Inte innan juni månad så mycket som närma mig alkohol. Får bli en hemma nyår och bara kämpa för denna gången lyckas jag! Hoppas ni fortfarande tror på mig❤️
Någon gång måste vara den sista i kampen mot A

Kanske du kan söka hjälp? Jag fick medicin mot suget. Funkar bra även om jag måste stå emot ändå. Det bästa är nog också att vara i miljöer där det inte finns alkohol…lättare sagt än gjort, jag vet. Kämpa på kära du. Du kommer lyckas!@juni22

@juni22 God morgon! Klart vi tror på dig. Det är svårt att stå emot alkohol om det finns i din omgivning så här i början. När alkoholen kidnappat hjärnan går så mycket på autopilot och man måste stå emot så hårt. Kolla på denna video som berättar om vad som händer i hjärnan med signalsubstanserna när man dricker alkohol. Den har hjälpt mig mycket och gett mig motivation till att sluta.

https://youtu.be/OqUg9ehXiYw

Kämpa på nu! Vi finns här. Kram❤️

Börja om igen, det är inte lätt @juni22 men precis som @vår2022 säger så är det superbra att kolla upp fakta om hur kroppen reagerar vid a-slut. Det hjälper mig mycket när vinsuget kommer. Man lär sig också att i början undvika situationer som triggar samt om det är möjligt att inte ha alkohol tillgänglig.
Vi får hjälpas åt dag för dag, vi ger inte upp, faller vi så reser vi oss upp och tar nya tag. Varje gång som 🐲 visar sitt ansikte så tar vi kampen och vinner, ju längre tiden går helt utan alkohol ju bättre blir det.

Heja dig och kram 💓🤗

Ja, börjar man ta ett glas så är man direkt inne i hamsterhjulet igen.
Enda sättet för mig är, ingen alkohol i huset, samt inte sitta bland dom som dricker.
Det går inte annars @juni22

@juni22 Hej
Hur går det för dig ?
Jag har liknade mål som du , och i Juni-22 fyller jag jämnt 😇 he he , bra namn du har 😊
Imorgon , efter tolvslaget , tänkte jag låta min lever vila ett år , den har fått stå ut med mycket den 😳
För att vara en ganska liten person så måste jag nog nu ta ett uppehåll , tror den skulle uppskatta det , och det händer massa roliga saker på hemmafronten och jag måste vara skärpt till 100 % , och jag vill ju leva och hänga med !
Inte tacka nej till saker för att jag ska vara hemma i tid och ta en flaska vin 😳😳😳
Du är inte ensam 🙏🏽
Må gott !!
Gott nytt år 💕💕