@Allegra Wow Allegra! Så fantastiskt att läsa! Vi peppar varandra längs vägen!

Du är så mycket värd den/det bästa kropp, hälsa sinne, tillvaro och liv som går att få! Alkohol borde inte få finnas så crap som folk mår av den. Gäller att ta sig förbi snåren och fallgroparna bara, men den hjälpen får man sannerligen bra mycket av här inne av alla härliga anonyma vänner. Du själv tex, var ett enormt stöd för mig när jag loggade in i panik, förtvivlan och nästan utan framtidstro för 40 dagar sedan. Ångesten var total och jag hade bara ett enda stort svart varigt sår i kroppen och själen. Då skrev du till mig: ”… det_är_inte_kört för dig!” Och att du kände igen mkt av mitt inlägg”. Allt detta värmde så fruktansvärt mycket och betydde precis allt för mig då! Du skrev till mig ich trodde på mig, och det gav mig tillbaka mitt hopp och ork att mobilisera kraft och styrka att försöka en gång till. Tack allra bästa Allegra ❤️❤️❤️ Jag vill få säga dig detsamma nu: Det går! Det är kämpigt men det går. Även att bli helt nykter. Andra har lyckats, så då ska vi också göra det! Vi hjälper varandra på vägen! Vecka för vecka. Dag för dag. Och kanske även timme för timme, ifall en sådan dag kommer! 🥰🎉💪

Många stora varma kramar till dig!! 🌷🌷

Heja dig! 👏🏻precis det beslutet som du nu tagit tog jag idag!! Känns på ngt sätt lättare att inte dricka alls än att dricka måttligt... jag hoppas det är så, både för dig & för mig. Så glad att jag av en slump hittade hit idag, här verkar finnas många fina själar! ♥️ En dag i taget! Du klarar det!! 💪🏻 🤗

Så fint att läsa @DRacker ❤️ Tack för ditt underbara inlägg! Det är fascinerande att våra anonyma möten i ett onlineforum (som inte ser mycket ut för världen) , ändå kan betyda så mycket, ge en den där extra kicken av igenkänning och motivation✨✨✨

Ja, vi följs åt genom höst och vinter🍂 Glöm inte ta D-vitamin☀️ Kram!!

Håller helt med @Piona , att försöka dricka måttligt är ingenting för mig. Det kanske kan bli det nån gång i framtiden, vem vet. Men då måste alkohol först ha blivit en icke-fråga i mitt liv. Känner just nu en stor lättnad att få _slippa_ dricka! Hoppas du känner likadant. Välkommen hit förresten!!😊🌷

@Allegra TACK!!🌻🤗 vad skönt för dig & vad glad jag blir av att läsa du känner lättnad att få slippa dricka! 😃Dina ord inspirerar! Idag känner jag mig duktig att jag äntligen tagit tag i mig själv! Att jag förstår allvaret med hur det faktiskt står till. Att jag i ärlighetens namn faktiskt är SNÄLL mot mig själv när jag väljer att avstå. Visst känner jag just nu ett sug efter ett glas rött men peppar mig med att jag gör mig en otjänst om jag tar det. Jag längtar efter att bli fri!! ✨Hoppas på att klara det! Önskar dig en fortsatt fin kväll! ❤️

Hej bästa @Natalia , ikväll är det bra. Startade dagen med långpromenad i skogen, sån lyx att ha möjlighet att ta sig ut i naturen när solen skiner (har väldigt lite jobb just nu). Jag märker att ju mer jag rör på mig desto mindre risk för alkoholsug. Läste i din tråd (hann ej kommentera förut) att du drack vin igår. Och tänkte direkt att jag skulle fråga dig om du tränar, yogar eller gör något annat fysiskt!? Hoppas du mår okej ikväll, kram❣️

Hej @Allegra 🙂
Det är helt ok med mig.

Visst är det skönt med det fina vädret!
Promenerar också mycket och har precis som du möjlighet att vara ute i det fina vädret dagtid just nu. Det är så tacksamt 🙏 Passar på att vara i naturen innan mörker och blask kommer. Det ger sån ro.
Brukar normalt träna varje vecka men det här året har jag nog inte tränat mer än omkring 20 ggr. Trassladet med A har tagit så mycket ork och energi att jag mer fokuserat mer på promenerar och mycket naturvistelser.

Meditation och att vara mindfull ägnar jag mig åt också. Men kan känna att naturen ger en naturlig form av meditativt tillstånd så jag försöker befinna mig där så mycket som möjligt.

Skrattar lite för jag sitter på balkongen i all ro just nu men precis ovanför huvudet cirkulerar insatsstyrkans helikopter. Vi har en mycket hög bevakning i den här jäkla förorten just nu, både mark och luftburen bevakning dygnet om. Funderar på att be dem lägga in en bevakning på mig så jag kan gripa för förhör om vart jag ska nånstans direkt när jag öppnar min ytterdörr. Och sen ropa in de civilpoliser som cirkulerar och be dem följa efter mig noga eftersom det kan kan vara så att jag är påväg att plocka upp droger. Tänker att man får vara lite kreativ med sin nykterhet när vi ändå har så hög bevakning en tid fram nu 👍🙂

Skämt o sido. Hoppas du får en skön torsdagskväll 🥰

Hahahahahahahaha @Natalia , jag ser scenariot framför mig, från början till slut😊 +walkie-talkies, drönare och dramatisk musik 🎼

Så klokt ändå att vare ute i naturen medans vädret tillåter! Grämde mig idag att jag var tvungen att göra ärenden trots att solen sken.

Det går verkligen upp och ned med måendet, ikväll känner jag en gnagande oro inombords - skulle vilja ha en stairmaster här hemma (var?) så man på en sekund kan svettas bort allt som tynger en.

Ha det fint nu❤️

@Allegra den här gnagande oron du upplever. Är det din form av lättare abstinenssymtom tro?
Jag får inte själv heller nån hård abstinens efter alkohol men lättare symtom som att jag blir mer spänd och det kan absolut upplevas som en lite starkare känsla av oro inom första veckan eller första tiden. Lite som att av och till inte riktigt veta vart man ska stå. Lite orillfreds. Har också upplevt så lite starkare idag. Ska inte uppmana folk att slösa vatten nu men när jag är lite för spänd biter inte meditation på mig. Att däremot ställa mig i en varmdusch brukar hjälpa mig till direkt avslappning. Eller att bara dpola händerna en längre stund under varm kran. Idag har det tex fått bli tre varmduschar när kroppen upplevts lite för orolig och spänd. Det brukar kunna bli en och annan varmdusch i lugnande syfte för mig. Och som du skriver så brukar nån fysisk aktivitet i nån form.

Jag använder Propanan för sömnen och även om den inte riktigt hjälper min sömn brukar det underlätta att ta den lite tidigare under kvällen för att komma ner i lite mer avslappning första veckan. Första veckan brukar jag ta den redan vid 18-19-tiden. Det underlättar helt klart möjligheten till att slappna av framför serier och liknande.

Hoppas du får sömn inatt ❤
Kram

...men hojta gärna om du vill att jag skickar en helikopter för övervakning om du känner risker i helgen. Vore väldigt skönt om det fick bli lite tystare ovanför mig i helgen 🚁

Kram 🥰

Näää nu Allegra skickar jag de här helikoptrarna till dig oavsett!
Är måttligt trött på att ha dem ovanför huvudet när jag sätter mig ute med kaffekoppen. Vill mest ha lugn och ro 🙉

Jag hoppas att du får en helg som känns ok. Stor kram ❤

Tack @Natalia , du får skriva hur långt du vill i min tråd😊 Ja, oron - det är nog en mix av allt möjligt; abstinens (rastlöshet), familjegrejer, höst-vinter-mörkret.. Jag har höjt dosering på mina anti-depp, har rätt bra koll på när den ska höjas resp. sänkas.

Igår lyssnade jag på Annie Grace’s podcast ”This Naked Mind” som bygger på succéboken. Korta och längre avsnitt där hon svarar på lyssnarfrågor eller intervjuar en forskare etc. Behagligt, tänkvärt och lärorikt.

Alla de där 🚁 🚁 🚁 - surrealistiskt!!

Kram❤️