Nu är det kväll i stugan igen och här sitter man i köket och dricker. Men ingen alkohol är det fast det är fredag och allt. Nej, bara ett vanligt glas med kolsyrat vatten faktiskt. Det är inte så dumt faktiskt när man är törstig efter att ha sovit på väl lite fel tid som vanligt. Men det kommer nog att gå att sova ett tag till på rätt tid också idag. För jag är rätt så trött redan nu och sitter och gäspar vid köksbordet alltså. Hade tänkt att gå utanför dörren i dag, men det var så dimmigt och trist väder att jag tyckte att det kunde få vänta med promenad tills det blev lite roligare väder ute. Men annars så är det väl skapligt, och inte hamnade man hos bolaget idag heller, och det är man då tacksam för. Har inte haft påhälsning av alkoholdjävulen heller, men den fulingen ligger väl och lurar i nåt hörn inför nyåret kan man tänka. Det var förresten trevligt att du @Maud, tittade in här en sväng kompis, sånt uppskattas alltid.

Ha en fin kväll!

Den här tiden på dygnet ska man normalt sova som ett litet barn. Men jag hade för mycket oro i kroppen för att kunna koppla av och somna fast jag hade tagit både lugnande och sövande medicin. Hade jag haft en flaska med starkt portvin och några rejält staka starköl ståendes i ett skåp så hade jag säkert varit allt utom nykter och alkoholfri i denna stund, vilket jag ändå är.

Så nog är det klokt att inte ha alkohol hemma lättillgängligt när man kanske blir lite splittrad i sinnet och kan tappa fokus på nykterheten. Men inget ont som inte har nåt gott med sig heter det väl. Det upptäckte jag nyss när det inte gick att somna. För hade då inspiration till eget musikskapande som sakteliga nog börjat att komma tillbaka igen. Fick inspiration att slå på min gamla musikdator.

Kanske blir det nån lite rockigare instrumental melodigrej i rock-stil framöver som jag kan börja att fira in det nya kommande årets första månad med. Genom att alltså lägga ut nåt nytt alster under ett av mina musikprojekt som jag har ute på olika musiksidor på nätet under diverse projektnamn som jag behåller för mig själv, då dessa sidor är lite mer professionellt riktade. Det blir nog ingen musik som passar direkt på min sida Flarran Stuff på SoundCloud, där jag har tänkt att ett tag till fortsätta att fokusera på en mer ambient musikstil som min musikterapi och kanske lägga ut nåt till lite mer elektroniskt verk, eller klassiskt klingande pryl med stråkar, syntar, piano eller orgel utan så värst mycket trummor och sånt där.

Men nog märks det att man är nykter och alkoholfri då man inte orkar hålla på så länge med att finputsa på musikskapelser. Men det är ju rätt välkänt inom musikkretsar att när man går över till att skapa musik helt nykter så kan det gå lite trögt i början innan man hittar rätt flyt och känner när man har den energi som krävs för ett skapande. Har under kommande år tänkt att ransonera mitt skrivande här framöver och skriva lite mer sporadiskt om jag i någon stund kanske är extra jagad av alkoholdjävulen så att säga.

För börjar väl känna att jag skrivit av mig det mesta kring alkohol och måendet och bör försöka att gå framåt i utvecklingen som nykter under kommande år 2025. Kanske när det finnes ovanligt bra med energi nån gång, även ta en promenad ibland och kanske ta något foto eller så. Men förstår ju att det kommer att bli knepiga stunder även kommande år. Men då har jag ju möjlighet om det är ett hastigt påkommet akut alkoholsug, att då gå tillbaka och läsa i min tråd och även andras för att se hur jag bäst kan parera ett plötsligt påkommet alkoholsug liksom.

Förresten, @Molnet det var trevligt att du tittade in här en sväng kompis. Ska då försöka att hålla mig alkoholfri så länge som det bara går för det verkar ju komma lite positiva fördelar med nykterheten i små försynta steg i alla fall liksom. Det att man slipper vara ständigt helt pank för att man tvingats rusa iväg och mata bolaget med alla sina pengar är då nåt som jag känner tacksamhet för. Så det blir då inget besök i denna luriga butik idag heller faktiskt.

Ha en fin lördag!