Dreamteam - @Cilla8 och @Smurfan_

TRIGGERVARNING i denna tråd!!!

Vi är så oerhört stolta och nöjda att vi gått från typ 10 flaskor/ v till 1-2 flaskor/ v. och vill peppa varandra i detta och njuta av de glas vi faktiskt unnar oss - utan pekpinnar tack.

Vi tror på strikta regler och vill så vansinnigt gärna förändra våra liv till något bättre och till måttlighet👌🏋️‍♂️🙏❤️

Hej @Nykter2021 🙏 Ja! Vi jobbar på på vår strategi. Kul att du också mår bra av fasta. Det finns så mkt vi kan göra för vår hälsa. Det gäller bara att finna sin väg..
Ha det gott!🤩

Cilla8 och Nykter2021 - jag blir inspirerad. Vill också fasta - den energin det ger är enorm! (Och kilona...) Testat juice fasta några gånger och har kört 3 dagars från Meds som är toppen men äcklig;-). Kanske ska göra en genomkörare innan sommaren men det får räcka med 3 dagar...tack för inspiration!!!

Hur går det Cilla - energiskt? hungrig? Tråkigt? Kul att du kopplar vattnet till kontrollbehovet😂👌 Nog inte helt fel....😂

På alkoholfronten är här lugnt, ska ut och äta med maken och bo på över i stan på torsdag och då kommer jag faktiskt att planera att dricka lite. Helst inte mer än 3 glas men det kan bli fyra.. har dock bokat träning kl 9 på fredagsmorgon så uppe, körbar och fräsch ska jag bara senaste 8👌😘 Helgen är dock lugnt, barnen har olika träningar/matcher i ottan både lördag och söndag så det är bra!

Hur ser er vecka ut? Ska ju bli fint väder....

@Smurfan_ @Cilla8
Jag blev inspirerad och har inlett en lite lättare variant med Ulrika Davidssons vegetariska soppor till lunch och middag under tre dagar. Har ni testat? Ger en fin boost för kroppen utan att man tappar för mycket energi. Kör man någon smoothie man verkligen gillar till frukost och kväll blir resultatet bäst. Kan hjälpa till att gå av alkoholen. 😀

@Nykter2021 @Smurfan_ Kul att ni blir inspirerade! 🤩
Tredje kvällen! Har haft sån galen energi! Kört både zumba o 1 mils promenad idag. Igår 9km promenad.. O är fortfarande pigg. Inte hungrig. Inte virrig i huvudet.Helt galet! MEN nu börjar det bli tråkigt att inte äta. Kroppsligt hade jag klarat fler dagar.. Men saknar att få "enjoy"av mat. Även hälsosam mat! Har gjort en veckomeny med goda recept från de Kickstart, Ulrika Davidssons kurser jag gått genom åren.

@Smurfan. Såå mysigt med ensamtid med maken! Enjoy!! I lagom dos! Så kommer det gå galant! 😍

Vad duktiga vi är i vår livsstilsresa!! Tänk att vi tar tag i både mat o alkohol! Det blir ett dubbelt Hejja oss ikväll!🤸👏💪🙏🤩

@Cilla8

Du är ju grym - blir lite avis! Ska försöka hitta en lucka när maken är bortrest och barnen får äta fiskbullar och köttbullar ett par dagar!😂 Bantat hela mitt liv så en ”liten” fasta skulle sitta fint innan bikinisäsongen 😂 Tänkte försöka krypa ur vassen i år...🏋️‍♂️👌😂

@Smurfan_ Det kommer! Plötsligt "står alla stjärnor rätt" Då är det din tur!🙏 Jag hade drömt om att våga i många år men trott det skulle vara omöjligt. Så vågade jag till slut. 3:e gången jag klarar det nu. Men nu har jag ju också 10-15kg övervikt. Det kanske underlättar?!
Jag skrev i Ulrikas hälsovärld på fb o undrade om det var vanligt att bli speedad o må så bra. (Har ju bara hört orkeslöshet, huvudvärk etc.) O det är fleeera som svarat att de mår precis lika bra o har även hållt på i upp till 7-10 dagar. Så ge det en chans! Du kanske är en av oss "välmående"!! Då är det ingen kamp!🙏🤩
Klart du ska krypa fran ur vassen! You Go Girl!!

@Cilla8 💚

Minns också hur speedad och upprymd jag blev under fasteperioder som jag gjorde för herrans massa år sedan. Fick världens energi och lagade trerätters till min familj under veckan utan att äta själv😂
Men samtidigt kände jag att det inte blev bra i längden för min del.
De kilona jag gick ner gick jag upp så fort jag började äta igen.
Men absolut kan en tredagars fasta bli bra som en kickstart.
Så småningom har jag lärt mig att kolhydratbanta på ett mer sansat sätt när jag behöver. Jag vet precis hur jag går ner i vikt det är bara att vara ståndaktig och inte fuska😉
Och någon bikini använder jag sällan, badar mest på nakenbad 😊😁

Kram 🧡

@Smurfan_ @Cilla8
Där ser man - Cilla8 har gått kurserna! Jag har bara sett Ulrika på TV för många år sedan - om du googlar får du upp hennes hemsida och recepten på soppor från 2014 som hon lagade på TV4. Jag har återgått till dessa årligen sedan dess och får fin effekt varje gång. Egentligen är det väl helt vanliga gamla husmorssoppor med lite touch av 2000-tal.
Alltid lika roligt att komma in här och känna er energi!
Jag tycker vi kryper ur vassen allihopa i år - med eller utan volanger...eller vad säger du @FinaLisa ?

@FinaLisa Kul att höra en till som får energi! Jag vattenfastar, minst 4 dagar o för att rensa o balansera kroppen o för att förbränningen ökar efteråt. Förra gången gick jag inte upp efter fastan men då åt jag strikt kost 800kcal. Ska göra samma denna gång. O så träna!
Det var många år sedan jag hade en bikini🙈Har trankini.. tror jag det heter. Som ett linne som överdel. Men drömmer om att se bra ut i bikini igen.. nåt år..😅👙

@Nykter2021 Ja O har fått fantastiska resultat. Gick ner 17kg för ca 8 år sedan. Men när jag började jobba igen ( var sjukskriven för utmattning) så kom stress o slarv, ingen ork att träna o en man som inget hellre ville än Äta o dricka😫 Så några år senare var jag tillbaka på ruta 1 igen. För 2 år sedan gick jag ner 15 kg. Sen ballade jag ur igen!🤯
Jag har alla förutsättningar att fixa det🙏 Lever själv, lägger upp mitt jobb som jag vill, bor nära skog med massa slingor. Älskar att dansa o zumba. Så jag har INGET att skylla på. Ändå är det svårt ibland.. 😄😳💃

Grym energi här inne idag och inte en kommentar om alkohol! Fokus vänder för oss🏋️‍♂️👌❤️😂

Låter som vi alla är lite i samma båt med, inte bara alkohol, utan kilon! På mig funkar WW och lite kickstartande fastar perioder. Kör dagligen 16:8. Ska absolut dra på mig bikini i år - come on girls!! Gått ner 10 kg sedan september 🏋️‍♂️ Tränar också massor - helst jagandes någon boll😂

Ska ska ska - klämma in 3 dagars fasta innan sommaren!!!!

@Cilla8

Tack kära vän - ska bli riktigt mysigt och planerat in ett par extra enheter ikväll😉 - känns värt det men vi får se imorgon. Rapport följer!😘

Njuter du fortfarande av bara vatten😂👌🏋️‍♂️ (Här måste man väl få använda ordet ”njuter” - kan ju inte vara så mycket frestelser i vattenfasta...även om du sålt in det rusigt bra😂😉❤️)

Någon av er som har erfarenhet av ”beroende klinik”?

Varit med i en studie omkring alkoholvanor i 3 månader som var slut idag och dom rekommenderade att jag skulle ringa Nordhemskliniken för att fortsätta med uppföljning så att jag inte halkar i diket.

Ringde till dom idag och dom har bara drop-in - inte alls sugen på det och dessutom var hon som svarade så fruktansvärt otrevlig och inte alls tillmötesgående så jag tappade helt sugen...

Någon som känner till något annat ställe som tar bokade besök i Göteborg med omnejd??

Tycker att det är skönt att ha någon att ”rapportera” till! Har ju er härinne annars så det kanske räcker?🥰

@Smurfan_ 💗
Jag tror att du hellre ska kontakta Behandlingsgruppen som finns på olika ställen i Göteborg. Där finns väldigt trevliga och proffsiga personer som jobbar. Du hittar dem på Göteborgs stads hemsida. Har haft kontakt med dem angående min äldsta son.
På Nordhemskliniken är det nog en tuffare jargong. Och jag tror att det beror på att de har hand om alla avgiftningar och personalen är stressade för att de inte har möjligheten att hjälpa alla som söker.

Lycka till dig 🍀
Kram 🧡

Hallo Dreamteam, roligt med lite pepp kring båda mat och dryck, träning, underhållning och jobb. Livet i stort egentligen. Fint att ha er!

@Smurfan_ Jag har ingen erfarenhet av beroendeklinik men tänker att det kanske är klokt att prova som @FinaLisa föreslår. Det är ju superviktigt att man känner sig väl omhändertagen annars är det ju dömt att misslyckas från början.
@Cilla8 Eftersom du har verktygen är det ju bara att köra! Jag har som du under åren låtit jobbet ta över allt för mycket och glömt mig själv. Ändring på det nu! Kör WW (Guldmedlem 1998) och vet vad som funkar bara tiden finns för mig. Jag tänker ändå att en vattenfasta hade varit häftigt när jag kommer i lite bättre mental form.

Ha en fin torsdag - ser fram emot era uppdateringar! (Känn ingen press - jag förväntar mig inte varje dag-post 😜av någon- det måste kännas rätt.)

Kram

@Smurfan_ När vi är SÅ duktiga så gör du rätt i att Ta Vara Extra på kvällen!💃

Jag avslutade vattenNjutningen igår kväll! Blev mkt illamående o dålig i magen. Hade kanske tagit ut mig liite för mycket. Gått över 1.1mil varje dag 🤩 Men 4 dygn är jag mkt nöjd med!👏👏
Så idag gick dryga milen i dubbel hastighet 🤩💪😆
Götta Er nu för oss andra också🍓🥘

Ser nu att mitt inlägg blev malplacerat. Jag började skriva det medans jag hade barnbarnen här (fullt ös!) o sen skickade jag det bara senare utan att se ovanstående.

Men har ingen erfarenhet av beroendeklinik så är inte mkt till hjälp där.

@Nykter2021 Som sagt jag rekommenderar vattenfasta! Det blir en dimension till. Kul att VV funkar för dig. Det blev för fritt för mig. Behöver "strama tyglar"😀 Där jag vet precis vad jag får äta. O nu gör jag egna menyer så det blir bara de godaste rätterna!👏