@Carisie God (?) morgon 😴 kan inte fatta varför jag gör det här mot mig själv? Helt slut som människa. Vaknade vid 4 och kunde inte somna om. Jag som oftast brukar sova som en sten på nätterna har sovit oroligt och vaknat en massa gånger. Motståndet att gå till jobbet är 100%-igt 💯 Självklart blir lusten inte större när man sagt upp sig.

Jaja... det blir en nolla 0️⃣ idag också, Imorgon. osv osv. Lång jobbhelg framför mig också. Ha det bra där ute i produktionen.
🩵

Godkväll

Jag försöker göra bättre frammåt än vad det varit ett tag. Inte mycket att skryta med då det här bara är min andra dag utan det jäkla bubblet. Men en dag i taget. Det känns iaf skönt att kunna ta sömnmedicinen och kika på serier ikväll.

Önskar er en skön kväll ❤

God morgon ☕️
Dags igen! Mot jobbet! Endast 9h att ta mig igenom idag. Gårdagen var ren & skär pina. Ytterligare två saker att inte sakna med nya jobbet - stå till armhålorna med mänskligt avträde och intensivvårdsdelirium. Fy fan! Plågsamt på två olika vis.Sätter nollan för dagen och går till gymmet efter jobbet 🏋🏼‍♀️ där det ska lyftas tunga saker.

@påvägmothälsa Heja dig! Drägligt fick bli en annan dag. Kanske idag?
🩵

@Carisie Jag hoppas på drägligt för dig idag. Morgon innan jobbet här, svårt att somna av oklar anledning igår, tog en sömntablett till slut. Någorlunda pigg ändå. Gårdagen förflöt utan enheter, och det ångrar jag inte idag. Önskar god och glad tisdag 😊

@Påvägmothälsa Nej, det ångrar man aldrig. Hade också svårt med sömnen i natt, somnade, men vaknade vid 4. Men jag råder bot på tröttheten med en balja kaffe.

Ska åka bort nu på semesterresa, ska bli så skönt och jag är med måttliga människor, vilket också ska bli skönt.

Nu en promenad och ett bad! Sen ska jag packa min resväska.

Önskar er alla en fin tisdag!

God morgon mina vänner 💔

Här vaknade jag av att min sms-livräddarapp larmade i örat på mig. Larm i huset längre upp på gatan. Slängde på mig paltorna och sprang ut och in genom grannporten. En inte jättegammal men livlös person på golvet - påbörjar HLR - endast någon minut innan akutläkare och ambulans är på plats. De tar över och jag sätter mig ner med sambon medan de som faktiskt gör jobbet idag - gör vad de måste. Vid avfärd packar jag in sambon. Ambulansen försvinner med tjutande sirener och akutläkaren kramar om mig och tackar för min insats "du gjorde skillnad idag". Jag kramar tillbaka. Akutläkaren far iväg. Det blir tyst. Jag sitter här vid köksbordet med en kaffe och begrundar livet.

Idag lever jag och det tänker jag fortsätta med ett tag till. Att leva på riktigt och inte i en dimma - ett liv i förvriden sanning. Tänker på personen jag kanske räddat livet på. Ödmjukhet. Stillhet. ☕️

Ta hand om varandra ❤️

@Carisie Wow! Vilken hjälte du är!❤️. Låter som en film! Vilken fantastisk insats du har gjort! Jag kan förstå hur dina tankar och känslor är efter denna omskakande händelse.

Det påminner mig om när jag var ute och gick för många år sedan och såg två medelålderskvinnor kramas, trodde jag. Den ena kvinnan hade tuppat av i armarna på den andra. Hon ropade på mig. Vi lade ned kvinnan i framstupa sidoläge och kollade andningen. Jag ringde ambulans som kom. De försvann och jag gick hem. Började skaka och grät, förstod knappt vad jag varit med om, det var omtumlande. Jag som bara var ute på promenad i godan ro. Någon dag senare kom ett blombud från den medvetslösa kvinnan och hennes syster som tackade för min hjälp. Hon var på bättringsvägen och mådde bra. Fick en stark känsla av tacksamhet och medmänsklighet❤️

Ha en fin dag hjälte!❤️

@Carisie vilket uppvaknande! Fantastiskt bra insats - du har gjort en betydande skillnad idag!
Förstår du "bara" agerade och tankar kommer nu efteråt - livet, så skört. Idag lever vi, känns fint.

Hej & god kväll alla.
Tack för fina ord. Har fått höra att offret för morgonens hjärtstopp lever - vilket känns skönt.

Lev nu - dö sen som Petter skulle sagt. Krama varann i trafiken
🩵

God morgon alla ☕️
Inte lika flygande start idag. Vaknade av gräsklippare 😅 Ligger kvar & läser och scrollar lite. Skriver. Funderar. Tänker att med mitt nya jobb kommer alla de här sköna mornarna att försvinna men bytas mot bättre rutiner. Då kanske jag kommer att njuta av sovmornarna på ett annat sätt ☺️ Jag kommer iaf glädjande nog att fortsätta att ha "en patient i taget". Jag ska jobba på PCI vilket jag gjort tidigare. Det enda jag inte ser fram emot är blykläderna men de går ju inte att förhandla bort 😅 Så svett och några uppsättningar extra underkläder blir min nya vardag i oktober.

Det blir en nolla 0️⃣ idag också.. i många dagar. Nollan känns mer självklar och normal för var dag även om jag har fått i mig ett par E under sommaren. De känns mer som undantag. Förutom att jag blev onykter på en öl vid nåt tillfälle (då slutade jag genast dricka eftersom jag inte ville bli onykter - kändes bara fel och konstigt) så har jag inte varit full sedan i februari nu. FEM månader. Fem sköna månader. Jag tänker att de kommer att bli fler. Tänker också att det kommer att glesas ut mer och mer. Jag känner mig stark och glad.

Jag hoppas att ni har en fin dag och får den sorts dag ni vill.

@påvägmothälsa Tack 🙏🏼 Citatet är fantastiskt tycker jag 🎤

Nu blir det frukost och simhall här 🏊🏼‍♀️
🩵

Fredag morgon och helg imorgon. Hurra ! Arbetsveckan har ändå varit okej. Vi hade. middag här igår, och grillade. Serverade "endast" alkoholfritt, det blev en härlig kväll. Idag är det dagjobb, sen får vi se vad jag orkar ikväll. Kanske blir det bara vila. Önskar alla en fin fredag, var ni än är. @prinsessa Ha en fin semesterresa 🌞

God morgon alla ☕️
Vaknade & var lite lagom seg så jag låg kvar & drog mig. Nu väntar en ICKE vald helg! Fre-tis ... bara kvällar... nån som tror att jag valt det själv? Absolut INTE! Fortsätter att räkna ner till sista dagen på jobbet. Men det blir en nolla idag 0️⃣ (igen) svårt att få till nån 1️⃣ eller 2️⃣ när man slutar 21.30 🫥

@prinsessa Ja på jobbet är det "normalt" att rädda liv. Men när man gör det hemma i nåns lägenhet blir det mer "verkligt". Vet inte om det låter konstigt?! Det är lite som att när jag får div kroppsvätskor på mina arbetskläder så bekommer det mig inte. Men om jag skulle få nåt på mina privata kläder skulle jag typ spy 🤮🫢😅

@påvögmothälsa Ha en fin helg och bada & vina lugnt.

🩵

Hej där i Kaffestugan!

Tänkte att man inte bara kan sitta och häcka i ett kök utan ens en kopp med kokkaffe som sällskap. För då kanske man börjar att deppa till i onödan och då hamnar man väl i värsta fall på bolaget och sitter snart och häller i sig en massa onyttig alkohol vilket man inte vill göra då man väl har gjort sånt så det räcker och blir över. Men nu när det är fredag och allt så ska det väl vara lite fest i alla fall kände jag i skrivande stund och körde gång lite svängig Rock n Roll i mina hörlurar. Dire Straits och den uppiggande låten Walk Of Life passar ju riktigt bra till en kopp kaffe om man vill få sig lite extra energi kändes det här i stunden.

Ha det gott mina vänner!

Godmorgon sköna lördag och sköna kaffegänget!
Dricker gott kaffe innan alla andra har vaknat här i stugan och smyger in här (ingen vet om mina alkoholvanor här på semestern). Njuter av ledighet och att vara utvilad.

Önskar er alla en fin lördag!