God morgon i Kaffestugan! Nu har man dragit upp persiennerna här i köket och funderar vid kaffekoppen på vad denna dag har att bjuda på för nåt intressant. Men ett är då säkert att nån alkohol blir det då inte idag. För det köret har man då pysslat med så att man kan den grejen. Kör nu uppiggande rockmusik med Johnny & The Hurricanes – Reveille Rock, fick det bli.

Ha en fin dag!

Godmorgon i stugan. Kikar in med morgonkaffet från balkongen. Ett långpass idag och lovar mig själv att inte dricka nåt vin när jag kommer hem sent ikväll. Har gått trögt med min ändring. Jobbar på beslutet och tilltron till att kunna ändra detta oönskade drickande. Vill att denna vecka ska se bättre ut för mig vad gäller sånt.

Ser ut att bli ett fint väder idag igen. Vi får skapa en ny dag.

Kram

@Natalia Godmorgon! Låter mysigt med kaffe på balkongen. Jag dricker kaffe i soffan, men ska snart ut på en morgonpromenad innan jobbet drar igång. Jag ska också ändra på oönskat drickande.

Vi skapar en ny fin dag!

Godmorgon i stugan!
Nu börjar rutinera återgå med jobb och annat, tyvärr har mina enheter ökat lite de senaste veckorna. Ni vet hur det är, passa på, fortfarande augusti, blabla, dumma ursäkter.
Jag börjar med denna dag, inga enheter! Hänger ni på mig?

Önskar er en fin onsdag!

God morgon i Kaffestugan! Vissa dagar är det väl lite segare än andra att liksom komma igång och då är det inte helt fel att koka på en kanna med kaffe och ta sig en rejäl kopp med lite koffein för att vakna till. Kör nu lite svängig Rock & Roll i hörlurarna med Dr Feel Good och deras tagning på ursprungligen en countrylåt av Johnny Cash med namnet Get Rhythm vilket faktiskt kändes helt rätt i stunden. Kör hur som helst alkoholfritt vidare även denna dag.

Ha en fin dag mina vänner!

God morgon i Kaffestugan! Nu firas tio månader som helt nykter och alkoholfri utan tankar på något införskaffande eller inmundigande av alkohol. Som väl i egenskap bedövande psykoaktiv substans länge fick ett alltför stort utrymme. Men sådan substans har nu ingen som helst plats i medvetandet i stunden. Nej, nu är det endast en liten kopp kaffe med lite uppiggande koffein som det slurkas på här vid köksbordet allt medan en instrumental låt i tillbakalutad bluestakt snurrar på i hörlurarna.

Ha en fin dag!

Grattis @Flarran 🙂
Vad roligt att höra och det måste kännas jätteskönt att slippa alkohol helt!
Jag har inte varit lika duktig på den fronten. Det jag ser fram emot just nu är att jag efter några lediga dagar där jag inte gjort så bra ifrån med mitt jäkla bubbel går in i en rad pass igen och jobbar hela helgen. Har även fler pass i rad nästa vecka och behöver hålla mig från bubblet vid sen hemkomst.

Jag börjar med att lova att denna dag blir utan alkohol och att jag ska skapa en trevlig lördag.

Kram ❤

Hej i kaffestugan!
Kikar in denna lördagsmorgon. Dricker gott kaffe och ska snart ta en promenad och sen fixa lite för kvällen. Jag ska ha lite vänner hem på middag i kväll.
Nu får vi se till att njuta av det sista sommaren har att erbjuda, med inga eller måttliga intag. Det går lite upp och ned för mig.

@prinsessa Hoppas promenaden blev skön, och att kvällen blir trevlig 😊 Det går lite upp och ner här också. Semestern var underbar men inte så måttlig. Min partner och jag skall ner på stan, äta lunch i solskenet och gå ärenden. På måndag börjar vardagen igen ...

Hejsan i Kaffestugan! Funderade lite i veckan på hur jag skulle göra med kaffetraditionen som man så smått har pysslat lite med här i huset sedan alkoholen fick respass. För de gamla kaffebönorna jag hade kvar efter min gamle far i skafferiet, de var ju nästan slut, och nu finns det väl kvar till ett kok ungefär i kaffeburken. Men tänkte efter ett tag i veckan, och kom fram till att det nog kunde vara rätt så kul att fortsätta att ibland ta sig en kopp kaffe alltså. Så har allt köpt ett nytt paket med kokkaffe som nu står redo på hyllan.

Nu är det lördag och hade det varit förra året den här tiden så hade man nog suttit här i köket och varit rätt så stressad och bara kunnat tänka på att försöka att ta sig iväg till bolaget efter en massa ölburkar och säkert även en del vinflaskor och annat att släpa på. Minns att man förr handlade så mycket att man ibland knappt orkade bära hem den gamla ryggsäcken man hade alltså. Nog har man betett sig rätt så galet i en massa år.

Men nu sitter man här vid köksbordet och tar sig en kopp med helt vanligt kokkaffe och sånt blir man då inte helkonstig i knoppen av så att säga. Bra mycket billigare som hobby är det också att slippa att mata bolaget med en massa stålar i den omfattning som man gjort under de år man liksom satt som fastklistrad djupt nere i alkoholträsket. Tänk att man numera kan säga att man har varit helt alkoholfri i över tio månader alltså, vem kunde väl tro nåt sånt.

Dom där nere på bolaget måste väl tro att man har kilat vidare till de sällare jaktmarkerna eller nåt sånt där alltså. För brukar ju inte gå förbi där alls längre då man ju nu förhoppningsvis har kommit ifrån den där prylen alltså. Men nog får man vara vaksam på hur man tänker i vissa stunder när man är trött och känner sig lite sliten alltså. För alkoholdjävulen är allt en lurig en och kan säkert hoppa fram när man minst anar det och liksom säga: Nu har du väl varit så duktig så pass länge att du är värd en rejäl jäkel alltså...

Ha en fin dag mina vänner!

Tack @Påvägmothälsa, hade en kanonbra dag på jobbet och är på plats för en ny bra dag på jobbet. Är trött då jag inte fick så många timmar sömn mellan passen men det ska nog gå bra.

Nu skapar vi en ny dag 🙂