@Flarran God morgon. Det låter som fina vardagsbilder 😊 Jobbigt att inte sova ordentligt, men då brukar det bli bättre nästa natt. Hoppas på det.
Morgon hemma , och imorgon blir det till båten igen. Känns jätteskönt men förstås har jag tusen saker att göra innan....Nåväl, det går bara att göra en i taget.
Gårdagen blev härligt utan enheter, och det är planen för idag också 😊

Hejsan där i Kaffestugan! Kom på att det var dags för en liten kopp med uppiggande kokkaffe så sitter och slurkar på sånt just nu. Har inget alkoholsug och nån tanke på att inhandla nån butelj med onyttiga enheter heller, vilket väl är bra. För man vill ju inte ner i alkoholträsket igen om man kan undvika det hela liksom. @Påvägmothälsa, Har sovit skapligt men är rätt så slut och trött ändå, så kör nu lite svängig instrumental Rockmusik i upptempo i hörlurarna för att förhoppningsvis få lite extra energi så att man kanske orkar ta sig utanför dörren. Men är rätt så manglad och allmänt seg efter en psykologiskt krävande dag igår. Då var det allt rätt mörkt alltså. Men just nu känns det väl ungefär som vanligt, jämna plågor alltså, för att väl skämta till det hela en aning. Kämpar hur som helst vidare ett steg i taget, vilket väl är det enda man kan göra liksom.

Ha det gott!

God morgon kaffevänner ☕️
Ligger på sofflocket med en kaffe och försöker bestämma mig för som jag ska komma iväg till gymmet eller ej?! Kände mig lite snorig igår och är lite raspig i halsen idag. Inte på topp alls tyvärr. Vi ska egentligen åka bort på kräftskiva idag men jag känner mig inte så sugen. Kvällsjobb ikväll och dagpass imorgon ... känns lite som ett enda långt arbetspass.

Nåväl! Det betyder ändå att nollan 0️⃣ är säkrad till kl 16 imorgon iaf 😅

Ha en fin dag alla
🩵

God morgon kaffekompisar ☕️
På tuben mot jobbet. Glömde espresso i morgonförvirringen och hann borsta tänderna innan jag kom ihåg den & då ville jag inte dricka kaffe eftersom det smakar tandkräm ända upp i hjärnstammen 🧠

Hoppas alla får en skön fredag
🩵

Hejsan i Kaffestugan! Nu järnspikar får det vara nog med att deppa i detta gråa regnväder. Här ska det allt drickas en rejäl kopp med starkt kokkaffe var känslan som infann sig nyss innan man fick ändan ur vagnen och skedade i de mellanrostade malda kaffebönorna i kaffepannan man har kvar efter morsan och farsan. Blev väl aldrig någon kaffetunna som mina gamla föräldrar var. Men visst är det något visst med att ibland gå loss på en kopp med nykokat kaffe alltså. Tar man sedan och i sina hörlurar lägger till lite svängig Rock 'N' Roll med kanske sånt som rocklegenden Chuck Berry och hans eviga klassisker Johnny B Goode så kan det bli hur bra som helst så att säga. Förresten, @Carisie att inte fler lyriskt skriver om denna klassiska dryck är nog att den för rätt många väl är så vanligt förekommande att det för längesen infunnit sig ett vardagens trötta normaltillstånd kring kaffet. Men för mig som sällan drack kaffe när man bara tanklöst hinkade i sig en massa alkohol av olika slag så är det lite rockkänsla i nämnda dryck alltså.

Ha det gott allihopa!

@Carisie Men här borta är jag ju, i segelbåten. Skepp-ohoj ⛵ Har fixat och donat och packat och planerat och jobbat och åkt tåg och nu är det ledigt igen. Hurraaaaa! Hoppas att du får en lugn och skön helg i skogen ❤️

Hejsan i Kaffestugan! Kom just på att det var dags för en liten kopp med kokkaffe då det ju är lördag och allt. Kaffebröd i form av mandelkubb eller pepparkakor har man ju i skafferiet så det går ju att festa till ordentligt om man så skulle vilja. Men har nyss ätit lite efter en cykeltur och inhandling av mjölk med mera. Det blev ingen enhet med alkohol idag heller, utan kör vidare helt alkoholfritt. Förresten, @Påvägmothälsa så har det idag faktiskt en stund på eftermiddagen känts lite ljusare, vilket då verkligen behövs ibland för att man inte bara ska tröttna på allt liksom.

Ha det gott!

Godmorgon höll jag på skriva men huvudet är inte riktigt på plats efter dagens långpass. Kom just från jobbet och varvar av inför sömn. Första veckan efter semestern började lite lugnt med ett långpass följt av fler lediga dagar. Avhållsamheten gick inte så bra de lediga dagarna. Känner mig nu lyckligt befriad när desto fler långpass i följd träder in och ger en mer naturlig avhållsamhet. Det skänker en utandning för mig att inte vara ledig just nu.

Önskar en godnatt ❤

Hemkommen från en lång och trevlig arbetsdag. Ska varva av för sömn. Då jag aldrig längre har vin lagrat hemma är det inte svårt att undvika sånt efter jobbet så här sent. Nu vill jag bara komma ner i trötthet och sova.

Kram ❤

@Natalia hoppas att sömnen blir god.
Vi har plockat upp vår nästa besättning som är släktingar till mig. Efter en ganska kort tur har vi lagt till, lagat middag och spenderat en stor del av kvällen med att titta på den fantastiska stjärnhimlen och stjärnfallen. En känner sig tacksam och ödmjuk inför tillvarons skönhet.

God morgon i Kaffestugan! Nu är det allt dags för en kopp med uppiggande kaffe var känslan i stunden och nog är man väl lite smått förvånad över att man inte suktar efter enheter i berusande mängd av diverse hälsovådlig alkohol. Ja, som det var dagligen innan man i höstas för över en 9 månader och 3 veckor liksom på ett bananskal halkade in i ett nyktert tänkande och började skriva av sig om diverse knepigheter som ofta väl snurrade runt i skallen och väl bara stal en massa energi då hjärnan som belastad av nervgiftet alkohol inte kunde sortera prylarna på nåt vidare sätt. Måndag är det idag och en ny vecka är nu igång och i hörlurarna snurrar det runt lite svängig Rock N Roll i upptempo som i egenskap av energihöjare får ackompanjera intaget av det kokkaffe man nu slurkar på.

Ha det gott mina vänner!

En lång arbetsdag är slut och just hemkommen. Dagen har bjudit på mycket.
Igår var en ledig dag och dessvärre blev det enheter då. Nu vill jag mest komma ner i ro för sömn. Propavan stödjer men tar tid att få verkan. Ska kika lite på serier och önskar en godnatt 💤

Godmorgon i stugan! Nu är semestern slut, men det känns ändå bra att komma igång att jobba. Jag har ett ganska fritt jobb, där jag jobbar hemifrån ibland, då kan man fuska lite med promenader och annat mysigt.

Dricker gott kaffe och ska se till att hösten blir måttlig.

Ha en fin onsdag kaffekompisar!

God morgon där i Kaffestugan! Har nu dragit upp persiennerna här i köket och hällt upp en kopp kaffe från termosen och kände lite tacksamhet över att kaffet var rätt varmt ännu och smakade som det skulle. Tacksamhet för att slippa vara jagad av alkoholdjävulen var även en känsla inom mig. Kan nu inte bestämma mig riktigt för om man ska sova en liten stund till eller ta och gå ut en sväng på balkongen och kanske andas lite frisk morgonluft. Men lyssnar hur som helst på lite svängig instrumental gitarrmusik från 60-talet i mina hörlurar. Kan säga att The Reveliers och deras eminenta låt med titeln Patch rockar på riktigt bra.

Ha en fin dag!

Tittar in och önskar glad fredag. Semester och segling med familj. Livet är gott. Håller max antal enheter per dag men har inte haft någon enhetsfri dag sen sist... Hoppas att ni har en härlig fredag ❤️