Kikar in så här på lördagsmorgonen och önskar er alla en fin helg. Jag dricker gott kaffe. Enheter igår, men måttligt.
Idag blir det fix här hemma, sola och promenera står också på schemat.

Hej alla så här på måndag morgon! De senaste dagarna har inte gått enligt plan, men jag laddar om. Igen. Så många gånger det behövs. @prinsessa Låter som att du planerade en bra lördag. Jag gjorde äppelmust. Det var roligt.

@Påvägmothälsa Men vad roligt att göra äppelmust. Det är ju så gott!
Ja, visst reser vi på oss. För mig går det bra med enheterna, det ska hålla i sig!

Nu skapar vi en bra måndag och en bra vecka!

Hejsan i Kaffestugan! Har inte haft ork idag att koka på nåt kaffe. Men sitter då vid datorn här i mitt kök och är nykter och alkoholfri. Vanligt vatten ur ett normalstort glas går ju hur bra som helst att dricka det med. Funderar på om jag ska ta och frossa på något gott som kanske lite nyponsoppa om en stund kanske. Men har inte bestämt mig för vad det få bli till kvällsmat. Kanske en kopp te och rostat bröd med smör på för en gångs skull var en tanke jag nu fick. Men vi får väl se vad det blir för nåt, kör då hur som helst alkoholfritt vidare.

Ha det gott mina vänner!

God morgon i Kaffestugan! Nu är det allt dags att värma sig med något starkt i alla fall var känslan man fick för en stund sen. Ja, ingen enhet med alkohol alltså, utan bara rejält starkt kokkaffe och inget annat. Det känns lite märkligt att man kan tycka att det är häftigt med en kopp kaffe på morgonen. Tänk, det skulle man då rakt inte ha tyckt för bara ett år sedan. Då hade jag då haft en helt annan tankegång om man haft någon tankegång alls. Förmodligen så hade man väl legat halvt avsvimmad i sängen efter en dag med väl kanske inte så värst måttligt intag av enheter kan jag tro.

Ha en fin dag mina vänner!

Hejsan i Kaffestugan! Tänkte på er och kom ihåg att det fanns kaffe kvar i termosen. Så har nu en kopp med sånt här på mitt köksbord och sitter och småslurkar på i stillhet. Har inget alkoholsug alls i dag heller och det är man då glad och tacksam för. Tänk hur många hinkvis med diverse enheter av nervgitfet alkohol man skulle ha hunnit att hälla i sig nu alltså. Ja, under dessa idag 10 månader och drygt 3 helnyktra veckor som jag suttit och skrivit en massa tok på detta eminenta forum och väl så smått börjat att arbeta för att försöka att odla ett lite annat tankesätt tänker jag i stunden.

Ha det gott mina vänner!

Godmorgon sköna lördag och sköna kaffegänget!
Hur mår ni alla?

Jag mår fint här i stugan, dricker gott kaffe och ska snart ut på promenad i solen.

Har en vän som gärna vill träffas i helgen och då blir det alltid en hel del enheter (läs katastrof), men har sagt att jag tar gärna en promenad eftersom jag har dragit ner på enheterna. Känns som ett mycket bättre alternativ till att träffas.

Önskar er alla en fin lördag!

Tänkte på er i Kaffestugan! Kände att det så här på en lördag och allt, var dags för en kopp med lite starka grejer alltså. Ja, ingen enhet med alkohol, utan bara vanligt starkt kokkaffe. Så man blir pigg så att man orkar gå och vila sig en stund höll jag på att säga. Har väl suttit lite för länge vid datorn och lyssnat på Rock & Roll från lite olika kanaler på nätet. Men det är faktiskt en rätt trevlig hobby. Säger som gamla mormor, att man inte har roligare än man gör på sig, eller hur hon fick till det.

Ha det gott allihopa!