@Påvägmothälsa, @Natalia, jag gör också som Påvägmothälsa; bestämmer mig en vecka i taget vilka dagar jag får dricka och hur mycket. Och inte göra avsteg. Det är lite trixigt, men det känns som att det är en metod som än så länge (peppar, peppar ....) funkar riktigt bra.
Mina enheter konsumerades igår (hade bara två glas denna veckan) så idag är det alkoholfri lördag.
Ha det fortsatt fint, båda!
🌻

Har varit en seg dag här. Bromsklossar har legat på tillföljd av de förbannade enhetena lite tätare i veckan. Inte haft lust med nåt idag och det kan ju faktiskt vara skönt att vara tillfreds med att inte göra nåt speciellt. Har kollat serier, myst med kissarna på balkongen, handlat lite och gick över till grannen och fick mat. Pratat i telefon med de nära några vändor och blev faktiskt just tvungen att blockera en kille som inte verkar ha nån kontroll över sig själv alls. En person jag inte alls känner nära men som jagat mig på både på både telefon och olika chattar en längre tid och han skriver fruktansvärt elaka och fula saker när jag inte svarar eller säger att jag är upptagen. Vi har ingenting ihop och jag tycker beteendet är märkligt. Men det är inte första jag drar på mig märkliga män så jag ska väl inte bli förvånad. Men sån typ av dramatiska reaktioner från nån som inte ens har i min vardagliga sfär har jag ingen energi till övers för. Men närmare eftertanke låter ju det som en ganska aktiv dag ändå 🙂

Inga enheter för mig ikväll. Har en skön kväll här mellan soffan och balkongen. Önskar en fin kväll ❤

@Källarmannen @Natalia @Eirene och prinsessa 🙂 Godmorgon!! Vaknar tidigt spontant, det känns bra. Kaffevattnet är på på gasolspisen och idag skall vi lämna gästhamnen för nya äventyr på okända vatten😁 Fint att se dig igen Källarmannen, hur går det för dig? Hoppas att du fått sova gott inatt Natalia ! Vi ägnade oss åt sightseeing igår, och åt en enkel middag på restaurang innan vi städade båten. Drack en god alkoholfri cider till. Önskar alla en god och glad söndag.

Godmorgon allihop ☕️Har en lugn och skön söndagsmorgon med kaffe och en bra bok 📕 i sängen. Var på bio igår och om det hade varit för fem veckor sedan hade jag säkert gärna slunkit in någonstans före bion och tagit ett par glas samt lagt till ett par efteråt. Men igår var alkoholfri dag så jag tog en alkoholfri GT som jag köpte på systemet i veckan bara för att känna lördagskänsla. Överraskad över hur goda många alkoholfria alternativ är; friska och fräscha. Och så är det underbart att vara frisk och fräsch i huvudet 😊.
@Natalia, härligt med fina grannar och att bli bjuden på mat sådär spontant, men ohärligt med ohärliga personer. Rätt att blocka!
@Påvägmothälsa, fortsatt god tur tillönskas.
@Källarmannen, hej 👋, hej, kul att du tittade in.
Idag blir det bad, tror jag, efter flera dagars uppehåll.
Ha en finfin söndag
🌻

Godmorgon 🙂

Har en lång morgonstund med kaffe och kissarna. Fick sova gott! Är lite mosig efter sömnmedicinen men den den bieffekten accepterar jag, Det lättar upp allt efter morgonstunden går.

Enligt min vädergud på telefonen står det att det ska bli uppehåll från lunch och rätt fint väder i eftermiddag. Har ingen direkt plan för dagen men ska väl beta av lite göromål och sen ut på promenad och natur 🙂

Inga enheter idag.
Önskar en skön söndag 💕

God morgon på Er alla. Imorgon är det åter jobba som gäller efter 4 veckors semester. Skall faktiskt bli lite skönt, och igår så varvade jag ur lite och det blev tyvärr en hel del enheter, ja firade av semestern kan man säga. Mådde skit i morse, men det får bli startskottet för en rejäl skärpning. Känns även som jag har med mej frun på tåget, ja hon dricker också för mycket.
Känner mej hoppfull denna gången 💪

Godmorgon alla i kaffetugan! Så var man hemma efter miljöombytet. När jag är borta på miljöombyte så tänker jag inte alls på enheter (enheter fanns på miljöombytet), vilket har varit så skönt. Hoppas att jag kan känna samma sak när jag nu är hemma.
Önskar er en fin söndag! För mig blir det mys hemma med lite tvätt och serier inför morgondagens jobb.

Välkommen hem @prinsessa 🥰
Och @Källarmannen det låter klokt att du och frun resonerar kring det här. Har man ett påtagligt besvär förenklar det inte att andra parter i hemmet dricker ofta eller att alkohol finns stående och lättillgängligt. Själv blir jag triggad om det finns hemma så jag ser till att aldrig köpa hem mer än det jag nu tänkt dricka under en kväll. Jag bor ju ensam men kan bara föreställa mig hur illa det skulle kunna trigga om det fanns nån i hemmet som hade för vana att dricka för ofta och särskilt om den personen också drack lite större mängder så man skulle hamna på olika nivå. Som nykter är det ju sällan riktigt trevligt att umgås med nån som är onykter. Då är det bättre om ni sitter något sånär på samma tåg och kan hitta på andra trevliga saker och nya vanor ihop 🙂

Jag har just ätit lunch vid vattnet och här har solen tittat fram. Glad att jag inte drack igår och att bromsklossarna inte behöver ligga på idag. Ska se om träningskompisen har lust att åka på nåt litet äventyr.

SkönaSöndag 🥰🥰🥰

Hello!

Kikar in. Kom just hem från utflykter och kvällabad med träningskompisen och det har varit ett riktigt fint väder idag. Inga enheter men det brukar mina söndagar sällan innefatta ändå.
Vi åt pizza ikväll och jag håller på att avlida efter det. Äter typ aldrig pizza och det är sällan värt det. halvligger nu i soffan med kissarna, matkoma och ont i magen. Ska avsluta skönasöndag med serier.

Stor kram och sov så gott sen 💕

Godmorgon! Rise and Shine 🙂

Kissarna väckte mig 04. Hade behövt sova mer. Gäsp 🥱💤
Men det är en ny dag och ett fint väder. Ska strax ta med picknickfilt och frukost till vattnet, ägna dagen åt todo-listan varvat med stunder i fina vädret och träning i eftermiddag. Behöver få in en liten stunds vila för sömnen blev aldeles för kort.

Lovar mig själv att låta bli enheter ikväll. Har varken tid eller lust att låta morgondagen präglas av att bromsklossar ligger på energin och motivationen.

Önskar en fin dag!

Godkväll!

Har haft en seg men bra dag. Om jag skulle räkna är det dag 3 igen och då brukar jag kunna vara lite seg i huvudet. Annars mår jag bra, dagen har skett som planerat. Betat av göromål, ägnat små stunder i solen, tränat och åt frukost vid vattnet med änderna. Kom just hem från en liten biltur med träningskompisen och jag pratade om det här besväret jag har med löften om längre uppehåll och att den tanken precis varje gång leder till att trigga mig och att jag dricker ännu fler kvällar än innan. Han föreslog att jag kanske borde prova tänka tvärtom och se om det hjälper - att nu jäklar ska här drickas! Vem vet, jag kanske har nån sorts trotsdyndrom 🤷‍♀️
Det är säkrast att jag tar en dag i taget och inte har det här med förbud snurrande i bakhuvudet. Jag har ett mål men försöker fortfarande hitta ett hållbart mindset. Hur som helst har det inte varit ett besvär att avstå ikväll och som jag brukar säga trivs jag bäst opåverkad och fokusera på det jag mår bra av och tycker om att göra.
Måste vara försiktig med hur jag tänker 🙂

Nu blir det serier i myssoffan med kissarna till sömn infaller.
Godnatt 💕

Godmorgon alla i kaffestugan!
Ska ni också se fotbollen? Jobbar hemma idag så det passar alldeles utmärkt för mig att heja fram Sverige till final!
Önskar er en fin tisdag med gott kaffe och utan enheter. Jag ska helt klart ta en enhetsfri dag. Häng på vettja?! :-)

Checkar in snabbt efter två dagar i princip utan täckning 🙂 Håller mina planer bra så här långt. Bjudna på middag av känner ikväll, återkommer senare. Lycka till ni som börjar arbeta igen !! Fint att se dig här igen Källarmannen. Har saknat dig Prinsessa.