@Påvägmothälsa Låter ändå fridfullt att vara utan täckning, när man nu är så uppkopplad hela tiden. Härligt att du håller dina planer!
Jag har dividerat lite fram och tillbaka, men har bestämt mig för en enhetsfri dag. Kommer inte ångra mig i morgon!

Godmorgon ☕️Ja, det märks att halva augusti passerat. Mörkare både morgnar och kvällar. Både mysigt och vemodigt tycker jag. Men allt har ju sin tid 😊.
Ni verkar vara ett litet fint gäng som håller ihop här 🥰.
Jag har varit här i fem veckor nu och än så länge går allt enligt plan. Peppar, peppar ....🤪
Ha en fin dag 🌻

Godmorgon!

@prinsessa jag känner lite som du. Att det känns mysigt med sensommaren. En annan ro infaller och det känns skönt.

Idag är en ny fin dag. Ska fortsätta med min todo-lista och i vanlig ordning nån tur i naturen och vädret. Är träningsvila idag och ska passa på att en långpromenad. Blir nog ett kvällsbad med träningskompisen ikväll.

Ta hand om er ❤

@Natalia @Eirene @prinsessa Godmorgon från sittbrunnen i gästhamn. Vi har brunchat och seglar iväg inom kort. Var bortbjudna till vänner igår, och jag höll budget på två enheter. Dessutom pratade jag en hel del om mina målsättningar och det blev bra samtal. Önskar glad onsdag 🙂 Grattis till 5 veckor Eirene!

Hello

Har just ätit lunch vid vattnet och ägnar en stund i ro. Idag är det spännande för ca 70 st Canadagäss har valt att landa här. En nära gick just bort efter en längre tids sjukdom. Jag jag kan acceptera den här bortgången men det tar ändå ett tag innan det helt sjunker in. Jag ägnar henne mina tankar här vid vattnet.

Igårkväll blev det kvällsbad med träningskompisen. Vi hoppade från klippor vid ett mysigt kalkbrott. Ikväll ska vi träna och så får vi se om det kanske blir nån liten kvällstur efteråt.
Det blir iaf inga enheter.

Ta hans om er ❤

@Eirene ❤

Godmorgon! Vi har morgonstund på balkongen. Kissarna väckte mig tidigt för frukost, nu ligger de i solstolarna och myser medan jag sitter på på golvet med andra kaffekoppen. Det är inte svårt att se vem som bestämmer i huset och nej, det är inte jag. Eller ja... det gör jag väl till stor del men kompromissar gärna. 🐈‍⬛🐈‍⬛ är min familj och jag älskar dem oändligt 🥰

Enhetsmässigt tycker jag att den här veckan går rätt bra. Jag hade ett oönskat enhetstillfälle på kvällen "dag 5". Brukar ha lite besvär att ta mig förbi dag 5. Är förstås inte nöjd över att jag gav efter för sug men känner mig fortsatt besluten att förbättra det här. Har varken tid eller lust till att låta enheter fortsatt få prägla energin och motivationen. Vill leva som Jag vill!

Helgen blir utan enheter. Har planerat upp den här helgen lite bättre så inte en eventuell tristess ska komma att trigga men börjar med att fokusera på den här dagen. Ska beta av lite uppgifter här på förmiddagen och senare ska jag och träningskompisen åka iväg på utflykt och det är alltid trevligt. Det är uppehåll och behagligt väder här.

Ta hand om er och så skapar vi en fin fredag. Stor kram ❤

Godmorgon alla i kaffestugan ☕️ ! @Natalia, du låter stark 💪 och beslutsam och du ser dina mönster. Starkt! Det är ju bara så man kan göra, fortsätta jobba med sina insikter. Katter 🐈‍⬛ja, det kan jag sakna lite. Hade katter förut.
Idag har jag en utmaning framför mig. Ska ha bjudning för vänner som jag inte träffat på länge och det är planerat sedan länge, sedan före jag bestämde mig för att påbörja resan mot ett måttligare liv. Det är ett sammanhang det brukar drickas ganska mycket i. Jag vill ju inte vara snål, så det är inhandlat drycker av olika slag; och laddat också med massor av alkoholfritt. Jag har enligt min plan och alltså mig själv 🤪tillstånd till tre enheter ikväll. Håll tummarna för att jag klarar det!
Ha en underbar fredag!
🌻

Godmorgon i kaffestugan! Vad ni låter starka alla!
Eirene: låter bra med tillståndet på tre enheter, kommer gå bra när du har laddat upp med alkoholfritt.
Natalia: Tråkigt med din nära. Så bra med en enhetsfri helg,
Påvägmothälsa: Segla gott!

@Eirene kan förstå att det blir en utmaning med tre enheter men jag tror du fixar det 🙂 sitter just och funderar på hur jag själv skulle lägga upp de tre enheterna vid en liknande bjudning.

Hoppas ni får en kul träff 🙂

@Eirene @Natalia @prinsessa Här kommer en incheckning från sittbrunnen. Lycka till ikväll Eirene, jag tror helt på dig. Med bra planering går det galant. Natalia: det är mycket sorg för dig, låter klokt att du ger dig själv utrymme att bearbeta. Prinsessa: tillsammans är vi starka ❤️ Vi är på väg in mot gästhamn och imorgon mönstrar jag av. Känns sorgligt men vi har haft fina veckor. Skall äta på restaurang ikväll 🙂

Godmorgon kaffegänget! Min bjudning gick bra och det fungerade galant med de tre enheterna fördelat på en lång kväll och alkoholfritt emellan. När jag lagar mat till bjudningar brukade jag alltid vilja ha ett (eller flera) glas vin medan jag lagade mat. Igår tog jag en alkoholfri GT vilket fyllde syftet av lite festkänsla. Idag glad och pigg och ingen huvudvärk eller hjärtklappning. @Påvägmothälsa, det är alltid sorgligt och vemodigt, tycker jag, när semestern tar slut, men ni verkar ju ha haft fina veckor, trots ovädret i början av turen. Idag lördag, maken är på landet, men jag är kvar pga bjudningen igår, så det blir en lugn helg. Ha en fin lördag :) <3

@prinsessa @Eirene Härligt att din plan fungerade Eirene, du måste känna dig jättenöjd 🙂 Ha det mysigt i fotbollssoffan prinsessa, själv sitter jag på bussen. Vi åt på restaurang igår, och jag var så nära att beställa vin pga att det var sista kvällen, romantiskt osv osv. Sen tog jag mig själv i nackskinnet och påminde mig om varför jag håller på med att minska min konsumtion och satsa på min hälsa. Min partner är ju underbar och är med mig varje del av resan. Det blev alkoholfritt bubbel som fördrink och alkoholfritt rött till mig samt alkoholfritt fatöl (aldrig smakat förut) till hen. Idag var vi pigga på morgonen och ångrade inte att vi inte drack. Känner mig så väldigt nöjd!!

Men vad duktiga ni är @Påvägmothälsa @prinsessa @Eirene 🥰

Jag lyckades med nöd låta bli att köpa enheter igårkväll. Det var en inte helt okomplicerad match mot mitt eget beroendehuvud men Jag vann till slut. Efter tårar, ilska, missnöje, nedstämdhet och nära på besatthet 👿insåg jag att jag ju var hungrig 😄Brukar vara jättenoga med matrutinerna och har nästan glömt hur illa påverkad jag blir av hunger. Efter lite mat gick beslutet att avstå lättare igen. Det kan förstås varit en blandning av sug, känslor och tankar kopplade till sorg som inverkade på mitt lite nedstämda mående men hunger gör absolut ingen situationen bättre. Det kändes skönt att ägna en så nedstämd kvällsutflykt ihop med träningskompisen. Han känner mig och vi är vana att möta varandra genom de sämta tänkbara måenden man kan föreställa sig genom åren. Ingen kräver att den andre ska vara på top. Han har sett det allra värsta av mig och vi har gått igenom galet mycket. Det är vad jag räknar in som familj. Han är min lillebror oavsett om inte släktskap finns. Det är 100% lojalitet och lite till. Jag står alltid i hans ringhörna och han i min.

Då de senaste 8 dagarna endast innefattat ett ras med enhetstillfälle har jag kunnat vara precis så produktiv som jag själv önskar och behöver vara. Har blivit ökade tillfällen med veckovisa enheter det här sommarhalvåret tycker jag och det har fått mig att halka efter på många plan. Mitt mål är inte att fortsatt dricka veckovis men kan förlåta mig själv för ett dryckestillfälle på en vecka så länge det inte blir fler ras på en vecka än så.

Nu ska jag åka och äta lunch hos mina föräldrar och önskar en bea dag ❤

Godmorgon kaffegänget! Tidig söndagsmorgon (jag är i och för sig morgontidig av mig), och mycket på agendan idag. @Prinsessa, visst var det en härlig match med ett härligt resultat! @Påvägmothälsa, så starkt jobbat att hålla emot! Och visst är det som du säger, att det går ju lika bra med alkoholfritt. Jag har upptäckt att de gånger jag varit på restaurang nu sedan jag började med det här och dricker alkoholfritt eller bara ett glas vin så blir jag mindre stressad när jag inte håller på att fundera på hur mycket jag ska dricka och då kan jag ägna mer tid och fler sinnen åt att njuta av maten och sällskapet istället. @Natalia, wow, så starkt jobbat du också! Särskilt under så stor känslopress. Och så bra av dig att komma på vad suget egentligen handlade om. Härligt också med en sådan vän, som alltid har ens rygg. Bra plan har du också.
Jag drabbades också av någon form av känslokaos igår. Blev så otroligt ledsen plötsligt. Det finns förvisso en del saker jag jobbar med och det finns en del som händer närstående som påverkar, men kunde ändå inte riktigt förklara känslan av att bara vara oändligt ledsen. Ska skriva om det i min tråd lite senare. Behöver skriva av mig. Men det kändes bättre med två långa promenader, björnbärsplockning och två bad.
Ha en fin söndag!

@Eirene God förmiddag. Så bra att du uppmärksammar och "hör" dig själv, men inte låter känslan dominera allt (och inte dricker på den). Som vi har pratat om tidigare så blir jag alltmer säker på att vi upplever våra känslor och processer tydligare i sammanhanget med ändrade livsmönster. Det är kanske till och med en nödvändig parallell resa.

Har vaknat ensam hemma efter dålig sömn. Relativt pigg ändå, och skall strax åka och hämta katten från pensionat.
Önskar god, glad och vilsam söndag!