@Natalia Det är så hemskt när man inte minns, har varit med om det vid otaliga gånger. Som tur är, är det längesedan sist, men förstår precis. Mysterium med flätan.
Jag hänger på dig med en dag utan enheter. I morgon kommer det kännas bättre för dig när du är enhetsfri idag. Kram

Jaa @prinsessa den här dagen är seg. Inte vanligt att jag blir sådär full men imorgon blir en ny piggare dag 🙂
En riktigt slö-söndag.

Nä den graden av onykterhet gillar jag icke. Nu är jag iaf körbar igen och ska åka och köpa nån god söndagsmat till kissarna och nåt till mig själv med 🙂

Hej på Er finaste kaffetjejer. Hoppas Ni har det bra vänner. Losade lite igår, en runda i storstaden med en del Vätskepaus. God mat blev det också, men nu kör vi på en vit vecka med jobb. Ha det jättebäst. Kram från Källarmannen 🥰

Nu är kvällen här. Sitter på balkongen och det är riktigt skönt 🙂
Har haft en ganska skön slödag. Får ingen klarhet i gårkvällen mer än att nedre grannen har berättat att jag inte kom hem så sent och att jag bestämt kom hem själv. Det känns betryggande.

Nu ska jag ägna resten av kvällen åt serier och förmodligen kommer jag ha träningskompisen i luren en till vända ikväll. Vet inte men tror det är nå fel på oss. Vi kan ringa och babbla en stund sen kan vi liksom i tystnad ha sällskap över högtalartelefon medan vi gör massa annat. Öser ut spontana tankar eller berätta att ja nu äter jag, kollar den här serien eller som han gör, spelar monopol på mobilen. Eller så läser vi upp intressanta nyheter för varandra medan vi telefonhänger. Och så gör vi några timmar om dagen. Men det är trevligt. Känns som man har sällskap när man är hemma för sig själv.

Hoppas ni får sova gott inatt!
Kram

@Påvägmothälsa tack för input. Jag gillar det uttrycket; att inte ‘‘dricka på känslan’’. Det har varit så himla lätt att göra och ack så förödande. Och jag tror precis som du; att ett ganska radikalt förändrat livsmönster och förändrade beteenden där en måste ifrågasätta sig själv och sina val innebär att en massa annat kommer upp. Och ja, säkert nödvändigt. Och jobbigt. Hoppas katten blev glad och att dagen var bra!

@Natalia , usch så obehagligt ändå, om någon spikat ditt glas. Men som sagt, huvudsaken att du är välbehållen och det verkar som om du också börjar få rätsida på händelseförloppet.

@prinsessa @Eirene @Natalia @Källarmannen
Så var måndagen, och vardagen och "hösten" igång. Jag tog det väldigt lugnt igår, hämtade katten, lagade lite middag, planerade för idag och lite för veckan. Tar det väldigt varligt med mig själv, vet att jag har lätt att varva upp inför omställningar. Gör plats för ställtid. Ny vecka. Höll mitt mål att inte dricka fler enheter efter onsdagen och landade på totalt sju enheter. Nöjd med detta ändå, bara en över budget. Under arbetsveckan blir det inga enheter, har bokat in ett restaurangbesök på torsdag. Jobbar lördag och söndag så fredag är min enda lediga dag. Önskar alla en bra nykter måndag 🙂

Godmorgon allihop! Klok strategi @Påvägmothälsa; att ta det varligt med sig själv. För min del blir det inga enheter under veckan alls, men lördag och eventuellt fredag. Max ett- två glas per tillfälle denna veckan dock. I fredags drack jag ju tre för första gången på länge, och vill inte göra det till en vana. Känns bra så, att reflektera och planera vecka för vecka. Och nu vet jag att inget förrän tidigast fredag och så får jag fundera innan över om det ska vara ett eller två. Ha en fin dag!

Godmorgon @Påvägmothälsa och ni andra som kikar in 🙂

Sitter med kaffet på balkongen och ruskar fart på huvudet efter sömnmedicinen. Fokus ligger fortsatt på att inte vilja låta enheter lägga bromsklossar på min energi och motivation i veckan men får lov att ta en dag i taget. Det är inte en daglig kamp och behöver lägga extra krut på det hela de dagar beroendet ropar högt. Så här på morgonen finns sällan nån önskan till enheter. Jag börjar med måndag och lovar mig själv enhetsfri kväll så jag inte förstör morgondagens energi. Ska ägna dagen åt todo-listan, lunchträning och det ska visst bli sol idag så jag ska passa på att ta vara på den lite emellanåt.

Önskar en fin måndag ❤

@Eirene @Natalia God morgon! Jag hoppas att veckan började bra för er. Deg gjorde min,men herregud vad jobbigt det var nu på morgonen 🤣Tur attdet finns kaffe. Tog mig i alla fall till yogastudion igår efter jobbet, jobbigt men skönt. Fick gjort det som var viktigt igår, och det kändes naturligt att följa min plan att inte dricka något under arbetsveckan. Nu mera kaffe !!

Godmorgon alla i kaffeklubben!
Ja, nu har arbetet börjat, vilket jag välkomnar. Skönt med lite rutiner och blir mindre enheter då.
Dricker gott kaffe innan tisdagsarbetet drar igång. Idag kör vi en nykter tisdag!

Godmorgon med kaffet från picknickfilten vid vattnet. Jag är glad idag. Förra veckan satte jag fart med att skicka in en hög med arbetsansökan. Det här är något jag halkat efter med under sommaren och mycket rekrytering har även stannat av under semestestertiderna. Nu har den delen vaknat till liv igen och redan på måndag förmiddag blev jag kallad till två intervjuer. Den första sker redan imorgon 🙂
Har haft ett långt hemmavarande i skrukrivning och återgången i arbete har av olika orsaker tagit mig väldigt lång tid. Hade tänkt mig att komma igång redan för ett år sedan. Har rehabiliterat diverse tablettberoenden och avslutade det senaste preparatet för två år och en vecka sedan. Återhämtningen tog väldigt lång tid och sänkte min kapacitet hela det första året. Det var som att jag hamnade i utmattning i återhämtninsperioden och jag har haft tålamod att låta det ta den tid det krävt. Att komma ifrån tabletterna har varit prio 1. Nu under det andra året har jag kunnat titta upp och ut igen på ett annat sätt. Har då lagt mitt fokus på välmåendet som prio 1 och är nu fullt stabil och välmående. Redo att ta mig an och leva livet på det sätt jag vill igen 🙂

Burr, det blev lite kallt vid vattnet men en uppfriskande start på dagen. Ska bege mig gem igen. Idag blir det lunchträning och därefter firande av kära mor 🥰 och så ska jag försöka förbereda mig så gott jag kan inför morgondagens intervju. Men jag känner mig lugn.

Önskar en fin tisdag ❤

@Natalia Så härligt att du är glad! Och så spännande med intervju i morgon. Då utgår jag ifrån att du hänger på mig med en enhetsfri tisdag!?
Det är ganska så skönt när man väl har bestämt sig, då slipper man ha det eviga tjatet i huvudet. Enhetsfri tisdag! Tjjjiiiioooohooo!

Tack så mycket @Källarmannen och @prinsessa 🙂 blir det inte just det första jobbet så blir det andra eller fjortonde. Det största för mig idag är att jag känner mig 100% redo att ta mig an livet igen, och att jag så pass välmående är chokerande även för mig. Det var inte igår så att säga. Vid nåt tillfälle kan jag kanske berätta hur illa det såg ut för mig bara några år tidigare och då kan man säkert lättare första varför jag är så oerhört glad och tacksam idag.

Första intervjun imorgon är över teams och jag rent avskyr att vara i kamera. Är fotofobisk och vet egentligen inte varför. Är en öppen person och van att vara en en central och samtalade part för andra människor. Är även skolad och van att stå som ensam talande part inför många lyssnare och det stör mig inte det minsta men så fort en kamera slås på springer jag åt andra hållet. Jättefort!
Just nu jobbar jag på att inte låta den aspekten störa samtalet imorgon då jag normalt brukar vara en samlad och koncentrerad person. Brukar även välja att vara öppen med att jag har den här illa känslan. Och jag vet verkligen inte helt varför jag har den känslan inför kamera när jag inte inte har den i centrum av en full sal av människor. Jag jobbar på det...

Godmorgon allihop ☕️Ja, arbetsrutinerna börjar sätta sig igen (min tredje arbetsvecka) och det märks att hösten närmar sig med mörkare morgnar och kvällar. Jag har en del som rör sig på hemmafronten men min ledsamma dipp i helgen har stabiliserats och försöker närma mig problemen (egna och andras) lugnt och systematiskt. Just lugn är vad jag känner mig sex veckor in i programmet. @Natalia håller tummar och tår för dig idag 🤞. Tänk det som att teams inte är en kamera utan bara en skärm som du tittar på.
Ha en fin onsdag.
🌻

Godmorgon! En bra sak med att vara hemma igen är att det inte serveras frystorkat kaffe utan nymalt och nybryggt. Det är livskvalite 🙂 Är fortsatt lite låg och trött men det kommer säkert att vända snart. Längtar till att rutinerna skall ha satt sig mer som för dig Eirene. Ser fram emot en mysig höst både i min fysiska värld och här i forumet. Önskar alla en fin nykter onsdag🙂