@Natalia Tack! du har så många inspirerande reflektioner.
Morgon i mörkret, hemma igen, skönt! -känner mig mer och mer tillbaka i min goda rutin. Idag är dagen fylld av digitala möten, och sen en arbetsrelaterad middag. Jag planerar att komma hem tidigt från den. Sen tar jag helg. Ensam hemma, planerar egenvård; kanske ett bad. Hur ser er fredag ut?

Godmorgon godmorgon!
Alltid skönt att vara hemma igen, påvägmothälsa.
Min fredag blir jobb hemmifrån, ganska skönt då jag var ute på jobb hela dagen igår. Ska en sväng till frisören idag också. I kväll ska jag bara ta det lugnt och känna in helgen.
Ha en superfin fredag mina kaffevänner!

Godmorgon 🙂

Har haft morgonstund ute med kaffekoppen och ena kissen under paraply. Det regnar inte mycket men har småduggat. Efter en tid med alldeles för knapp sömn fick jag äntligen en god nattsömn och det tackar jag för. Långpass idag och lite mer utvilad. Är ledig i helgen och behöver lägga fokus på återhämtning och att bibehålla energi till sånt jag vill göra.

Nu ska jag göra mig ordning inför att åka till jobbet och hoppas ni kan skapa en ny fin dag. Det ska jag göra.

Kram ❤

Godmorgon mina kaffevänner så här på lördagsmorgonen! Det är så skönt att vakna pigg. Jag drack enhet igår, men just en enhet och det känns så bra idag.

Idag blir det ganska socialt hela dagen. Ska träffa lite vänner nu och sen på en tillställningen på eftermiddagen, men tar bilen, så enheter blir det såklart inte.

Hoppas ni Natalia och Påvägmothälsa får en bra lördag! Har ni några planer? Ska dricka upp mitt kaffe och sen ut på en promenad, tycker jag ser lite sol.

@prinsessa @Natalia Godmorgon! Kaffet smakar mycket gott och jag har sovit ut, helt ljuvligt. En enhet prinsessa, mycket imponerande, förstår att du är nöjd med dig själv. Skönt att du fick en del sömn med kvalitet i alla fall Natalia, hoppas att det gick bra på jobbet. Jag var på en arbetsrelaterad middag och drack alkoholfritt. Gick hem i tid eftersom jag är trött på fredagar. Det var så trevligt att sätta sig på cykeln och inte känna sig det minsta påverkad. Somnade utan sömntabletter lite senare. Så skönt! Idag blir det strax ett älskat yogapass, första gången på länge. Sen behöver jag jobba med några texter i helgen och jag skall se till att inte skjuta upp att börja med det. Min partner kommer hem från en arbetsresa sen, det blir mysigt. Önskar er en skön helg i höstrusket!!

Söndagsmorgon, min partner vaknade tidigare än jag så jag sitter och dricker kaffe och försöker komma ikapp. Jag skall vara hemma och handla och så, medans min partner gör vid viktiga vintergöromål vid båten. Gårdagen blev en bra dag, jag fick viktiga saker gjorda samt lite som är kul, som att sy på min symaskin. Ikväll kommer bonusbarnet på middag, och vi skall laga jordärtskockssoppa. Det blir gott. Önskar sköna söndag 🍁😻

Kikar in igen. Den lediga helgen blev tyvärr inte enhetsfri och jag har haft en del ångest över det idag då det sänkt energin som jag gärna hade velat hålla uppe. Skönasöndag är dock alltid enhetsfri och jag ätit farsdagsmiddag hos mina föräldrar. Avslutar kvällen med lite serier och mys med kissarna.

Önskar både er och mig själv god sömn inatt.

Kram ❤

Godmorgon !

Måndag och långpass. Det känns kul 🙂 men först morgonstund med kaffet i lugn och ro innan det ska ordnas inför att bege mig. Vad kommer till enheter är jag mindre nöjd med förgående vecka. Hade tillexempel inte tänkt dricka nåt i helgen alls men det sprack för mig. Nu står en ny vecka på tur. Måendet är på top och energin där jag vill ha den.

@prinsessa @Påvägmothälsa, nu skapar vi en ny dag 🥰

@prinsessa @Natalia Här är det också en härlig kaffemorgon.
Jag är ledig idag men försöker vakna i tid eftersom jag mår så bra av ungefär samma tider varje dag. Vi hade bonusbarnet här på middag igår, hon och min partner drack vin men jag drack alkoholfritt och det gick bra. Jag har samma känsla som vid min vita månad i somras, egentligen är det enklare att ha målet att inte dricka alls än att hålla måttligheten. Det väcker mycket tankar inför framtiden men det tar vi sen. Natalia, jag har intrycket att du ändå lyckas hålla nere din konsumtion bättre nu när du arbetar än innan, stämmer det? Nu skapar vi en bra måndag, jag håller med prinsessa!! Hoppas att du får en bra dag på jobbet.

Godmorgon i stugan. Havregrynsgröt till frukost här, mycket gott. En dags arbete och sen en konferens till. Nästa vecka är jag ledig och det skall bli underbart! Ha en fin dag 🙂

@Påvägmothälsa Godmorgon! Och godmorgon Natalia!
Är du ledig en hel vecka? Ska det görs något speciellt?
Nu dricks det gott kaffe här, ska iväg på jobb om en liten stund, fick en liten sovmorgon av chefen, det tackar vi för.

Nu skapar vi oss en bra tisdag!

@prinsessa Godmorgon! Åh så skönt med sovmorgon. En bra start på dagen. Jag har inte så mycket planer för veckan faktiskt. I helgen är jag ensam hemma, i princip utan planer. Får se vad jag hittar på. Sen under veckan skall vi göra en övernattning på ett ställe i närheten och fira min födelsedag. Jag skall träffa en kompis en dag. Jag skall VILA 😍 Önskar en skön nykter onsdag.

Godmorgon!

Igår var en ledig dag och vi gjorde ett bra träningspass men sen flippade jag och åkte och köpte vin. Det har inte gått som jag vill de här lediga dagarna och idag vaknade jag med ångest och mindre glad på mig själv igen. Men det är just det jag ska fortsätta jobba på, att av alla anledningar inte välja enheter i tid och otid i den täta utsträckningen. Egentligen vill jag ju över lag kunna låta bli dem helt.

Känns skönt med en ledig dag idag. Det har blivit lite intensivt på jobbet med en situation som gjort mig väldigt känslomässig och som fått mig att gå många extra mil. Har gett mitt 200% i intensivt motivationsarbete på alla möjliga kreativa sätt. Har haft svårt att distansera mig och de långa passen ger inte utrymme att hinna bearbeta, skifta fokus eller landa emellan. Det må vara så att jag kan bli lite för engagerad men samtidigt är det just det engagemanget som gör en skillnad. Det vore inte jag och jag skulle inte kunna sova på nätterna alls om jag gick hem och visste att jag kunde gjort mer. Jag klarar inte att inte göra allt jag kan i skarpa lägen och jag går gladeligen de extra milen. Nu behöver jag de här lediga dagarna till att landa. Det har känts som att jag sprungit runt i lustiga huset och försökt fånga upp personer och som att jag åkt karuseller som snurrar runt.

Nu ska jag fortsätta mysa med kissarna, frukost och kika på lite serier. Jag hoppas ni kan skapa en ny bra dag.

Inga enheter för mig idag ✊️

@Natalia Det låter som att du har haft utmaningar och reflekterat klokt över dem Natalia. Hoppas att den lediga dagen fortsatte bra och att du kunde göra bra val, och vila.
Jag har suttit på en ganska trevlig middag där det serverades vin och jag höll mig till alkoholfritt enligt plan. Nu gäller det att vila och sova för att hålla motivationen under morgondagens middag också, men det är långt dit. I och med mitt digitala möte ikväll har jag nått min viloperiod med ett mycket lugnare tempo. Inser att det kommer att ta lite tid att komma ner i varv, men det känns skönt. NU är det dags att sova!