Godmorgon @prinsessa och @Påvägmothälsa 🙂

Har lite sovmorgon och jobbar ett kort pass idag och det känns skönt att kunna ha lite tid till något även efter jobbet. Inga enheter för mig igår och det känns förstås skönt.

Har hittat en underbart tuff boxningstjej på insta som lägger ut träningsvideos som inspirerar mig mycket. Hon kör en jättecool typ av träning som ligger i linje med hur jag själv tränar men hon kör många fler varierade övningar och jag blir jättetaggad 🙂

Nu ska jag ordna mig för att snart åka till jobbet och nu skapar vi en ny fin dag ❤

@Påvägmothälsa Du vet vad vi säger i kaffestugan: Man ångrar aldrig en nykter dag! Du kommer fixa det, du har fixat det så bra hittills den senaste tiden. Tänk vad gott kaffet kommer smaka i morgon och du kommer känna dig så tillfreds. Jag hejar på dig!

Hej på er!

Känner mig lite smått upp och ner mina lediga dagar. Jobbet känns naturligt och är egentligen inte alls nytt för mig. Jag har bara varit hemmavarande länge och det har hänt mycket sen sist. Men när jag är ledig har inte rutiner fallit på plats än. Kan känna mig lite vilsen eller som att jag inte vet vad jag vill ta mig för. Det kan nästan trigga mina impulser till vin känner jag. Och så blir det en tråkig rundgång av att en kväll med enheter skapar ännu mer oföretagsamhet till nästa dag och så tar jag mig inte för det jag egentligen tänker att jag vill på olika plan. Det var så jag inte ville att det skulle bli och ska förstås jobba vidare med det. Är medveten om att det brukar ta ca 3 månader att komma i nya rutiner mer och det är inte konstigt att allt kanske inte fallit på plats riktigt än.

Hoppas ni har en skön dag och jag önskar en fin kväll ❤

Godkväll kaffegänget!
Påvägmothälsa: Fantastiskt bra gjort av dig!
Natalia: Du kommer komma in i rutinerna!

Fredagskväll och jag tänkte ta mig en enhetsfrikväll. Har ätit thaimat och snart ska jag äta glass i stora lass framför någon serie. Jag kommer inte ångra mig i morgon! :-)

Inga enheter för mig heller @prinsessa. Kikar på en film just nu och har ätit en lite för fet och kolhydratersrik middag. Tål inte riktigt sånt men det är gott mellan varven. Har matkoma just nu och kommer inte vara människa på några timmar. Om jag orkar skulle jag behöva åka och handla lite smått. Blev sugen på äppeljuice!

Godmorgon bästa kaffegänget!
Dricker gott kaffe och känner in helgen. Ångrar inte att jag inte drack igår. Blir lite fix här hemma, städa osv, sen ska jag träffa en vän.

Önskar er en fin lördag!

Godmorgon i stugan!

Har en lite längre morgonstund med kaffet i lugn och ro innan jobbet den här helgen. Börjar något senare men jobbar istället lite längre. Inga enheter för mig igårkväll och det känns som alltid bättre att vakna utan dagenefter-sviter. Ser att det ska bli ett lite klarare väder idag och det uppskattas. En grå och regnig november är sällan särskilt upplyftande men försöker i vanlig ordning skapa en bra dag i taget.

Önskar en riktigt god morgon och en skön dag ❤

@Natalia @prinsessa God förmiddag bästa kaffekompisarna. Hoppas att du får en bra dag på jobbet Natalia. Bra gjort med en fredagskväll utan enheter av oss alla tre. Jag jobbade ända in i kaklet på konferensen och kom hem till min partner som insjuknat i Covid. Så det blev inget besök hos mamma som planerat, utan hosta och febernedsättande. Så nu är det andningsskydd och skilda sovrum. Skall reorientera mig och göra det bästa av helgen. Har lite ont i huvudet men ingen feber. Hoppas att jag klarar mig. Önskar en fin lördag ❤️🤧

Söndagskväll och hittills inga symptom, hurra. Hoppas att jag klarar mig. Min partner mår bättre och kanske, kanske blir vår lilla utflykt som är planerad tisdag-onsdag av. Hoppas att ni haft en fin helg. Min har varit stillsam, men jag var ute i trädgården igår och skördade jordärtskockor. Handlade lite och åkte till återvinningen. Idag blev det lite datorarbete och ett yogapass och film på kvällen, med andningsskydd, i var sin ände av soffan.

Godkväll!

Har just landat hemma efter jobbet och inga enheter för mig. Det är inget nytt att jag säger att jag är less på enheter och att det förstör alldeles för mycket av det mesta. Det är ett stående faktum. Men nu är det dags att jag lägger både fokus och disciplin till att få bättre ordning på rutinerna för mina lediga dagar. De långa passen ger ju inte utrymme till annat än att ha morgon och sedan en sen kvällsstund innan sömn.

Det har fallit fin snö hos mig och kissarna har just kollat upp den ute på balkongen. Ska försöka landa och ser fram emot en ledig dag imorgon. Träningskompis fyller år och jag ska ägna dagen åt att hitta på nåt trevligt för honom men har inte riktigt haft tid att tänka ut exakt vad.

Önskar er och även mig själv en god nattsömn. Vissa saker står dock utan för min makt. Inshallah som det sägs i den här orten.

Ses imorgon

@Påvägmothälsa det är en respektfull partner du har. När träningskompisen är sjuk kommer han hit och vill bli ompysslad. Det berättar han dock inte förrän långt senare. Han har kommit hit med både covid, halsfluss och diverse andra varianter av sjukdomar genom åren. Vet inte om jag nämnt att han är bra narcissistisk och med en lite orimlig självcentrering och uppfattning av sitt jag. Jag vet inte om han även har en orimlig uppfattning om mitt jag. Han anser nämligen att det inte spelar nån roll om han är sjuk nära mig med argumentet att Natalia ju aldrig brukar bli sjuk. Det må va sant men jag har annat skit istället. Kroniska sömnbesvär, smärtor och beroendebesvär är ju faktiskt också en sjukdom. Jag skulle lätt byta ut sömnbesvären mot några vändor av feber och nån influensa varje år.
Tänk att bara kunna lägga sig ner och sova liksom. En god natts sömn.
Hur grymt vore inte det? 🙂🙃

@Natalia God morgon! Satte klockan för att hinna med lite ärenden innan jag skall åka iväg med en kompis över dagen. Det skall bli mysigt men jag är inte riktigt vaken ännu. Har ju en ledig vecka och jag BEHÖVER vara ledig, och göra annat än att vegetera i sängen också. Ja du, det låter som att din träningskompis har fullt upp med sig själv. Går det att adressera det du skriver på något sätt med honom, eller är det bara att "gilla läget"?
Din plan för dina lediga dagar låter jättebra, hur skall du fortsätta med den? Idag är det dag 20 för mig, och det rullar på bra som det brukar göra när jag bestämmer mig för att inte dricka alls. Önskar en fin och nykter måndag! Det är snö här också!

Godmorgon denna måndag! Ångar inte att jag inte drack igår. Det är lite snö här också, 20 dagar, Wow, påvägmothälsa!
Det är inte okej att komma till någon om man är sjuk, Natalia! Less på enheter kan jag skriva under på!

Nu skapar vi oss en bra måndag och en bra vecka!

Hallå @Påvägmothälsa och @prinsessa!
Snön glädjer och idag skiner solen lite med. Det uppskattas 🙂

Har en ledig dag och det är jätteskönt! Är pigg, glad och behöver inte dras ner av nån sorts bakfylla idag. Energin är där jag vill ha den. Fick en ordentlig nattsömn och det är väldigt tacksamt. Just nu är jag taggad inför eftermiddagsträningen om ett par timmar. Det är nästan så jag har en explosion av energi idag! Det är bara till att go with the flow.

Stor kram 🥰

Godmorgon!

Har haft nattvaka här sen 2.30. Skulle gärna sovit mer. Försökt få lite vila efter det men nu är det dags att göra mig ordning inför jobbet. Ska bestämt hålla mig från enheter ikväll.

Önskar en fin dag 🙂