3)

Godmorgon i stugan!
Sitter ute med den andra kaffekoppen
🐈‍⬛🐈‍⬛ lät mig sova liiite längre idag, ända till 06. Är en klarblå himmel och jag kan vara lite tidsflexibel med mina åtaganden på dagarna just nu och det är värdefullt att kunna ha möjligheten att ge studer till att avnjuta de här fina vårvädret.

Önskar en skön dag 🥰

Godkväll i stugan!

Eftersom det trätt in en lindrig variant av abstinens känner jag mig lite mosig och trög i huvudet idag och säkert Håller det i några dagar fram. Är heller inte fullt så energirik som jag brukar idag men det gör inget, jag får saker gjorda och kan fortfarande avnjuta vårväder och promenader med positiva känslor inom. Och det bästa av allt är att när vi ses imorgon behöver jag inte ha ångest. För jag drack inte ikväll 🙂

Önskar en fin kväll!

@Natalia Grattis till dig som inte behöver ångra att du inte drack igår!
Godmorgon alla kaffekompisar! Dricker kaffe och ser att solen tittar fram. Mysigt. Idag ska jag köra en nykter dag, vilka hänger på?

4)

Godmorgon!
Jag följer med @prinsessa!
Blå himmel igen och jag har just piffat på balkongen som är min lilla oas i hemmet. Gillar ju att vara ute som ni kanske märkt 🙂

Det är sånthär som sackar efter när det dricks för ofta. Motivationen att pyssla med det visuella och estetiska som inredning och annat kreativt skapande. Är väldigt mycket för sånt men när jag druckit nån dag här o här varje vecka tappar jag både ork och motivation helt till sånt som berikar mig. Börjar slarva med städning och skjuter det på morgondagen. Sånt ger mig mycket ångest och nu vill jag bara ta tag i det. Det ger skapar sån negativ energi! Det dags att leva i enlighet med mig själv och min vilja igen. Leva dagarna som jag vill!

Vilken roll enheterna kommer få i mitt liv är oklart. Men en sak står klart, att dricka 2-3 dagar varje vecka fungerar icke. Sätter första mål som 14 dagar då det är viktigt att jag lär mig att jag kan ta mig förbi de kritiska dagarna så får vi se hur jag känner efter det. Skulle jag kunna landa i ett fåtal separerade enhetstillfällen per månad skulle jag kunna vara fine med det men det återstår att se om jag kan få det hållbart. Tänker att jag ju är fri att testa. När jag kommer förbi de här första två lite mer kritiska veckorna och kroppen högst sannolikt hunnit dämpas vad gäller de akuta utsättningssymtomen kanske helt andra tankar träder in.

De två sista dagarna av denna vardsgsvecka kommer ägnas åt städning och inredningspyssel, åt promenader och meditativa stunder i naturen. Eftersom jag kan vara tidsflexibel i hur jag förlägger mina åttaganden och just nu är så pass luddig i huvudet kan jag gott skjuta de andra uppgifter som kräver större fokus till helgen.

Önskar en skön dag 🌞

@Milady vad mysigt med valp 🥰
En sak är klar och det är att vi förstår. Vi alla sitter i samma båt. Kanske på öite olika platser i båten men ändå samma båt. Tror du det går att välja annorlunda ikväll tro?

Stor kram ❤

Mitt balkongpyssel resulterade eskalerade lite. For iväg till rusta och köpte ny balkongmatta och ett insynsskydd. Vi har inga skiljeväggar mellan balkongerna och jag har historiskt haft det lite jobbigt med min gränslöse närmste granne med fri insyn. Jag vill kunna gå ut och sätta mig i lugn och ro med kaffekoppen på morgonen, ha lugn och ro när jag önskar att ha lugn och ro och för guds skull kunna sola i utan att få perversa kommentarer och utan att hans vänner som är påbesök stirrar in hos mig. Grannen är bortrest några veckor till men när han kommer hem - Smack! Men stackare fick du en vägg i fejset?? Näää, vad tråkigt! 😝
Min balkong är min oas och privata sfär. Jag vill kunna välja mina interaktioner men som det varit på det här våningsplanet finns inget privatliv alls. Inte det minsta.

Känner mig sååå nöjd över mitt indynsskydd i mörka höga träkvistar!
Får min glada känsla att nå ännu ett steg högre idag 😃🤭🤘

@prinsessa God morgon på Dej, och alla andra i kaffestugan. Tyvärr så halkade jag dit lite igår, typ 6 enheter 😢 Kan bara skylla på mej själv, men igår var det så mycket runt omkring, både på jobbet och efteråt, så det bara snurra i skallen. Men men, nya tag och helgen skall bli superlugn.
Ha de jättebäst alla, och trevlig helg i solen.

5)
God morgon!

@Påvägmothälsa @Källarmannen och @prinsessa kul att se ser här 🙂
Hos mig är det full fart men pyssel. Fick lov att sätta upp ett bättre insynsskydd då det första ändå gick att se igenom så jag oftade en massiv skärmvägg i grov bambu som jag haft inomhus alla år så nu är jag nöjd 🙂

Önskar er en fin dag 🥰

Det är så fint att vara tillbaka kära kaffevänner. Solen skiner och jag har druckit gott kaffe innan jag skall till ett kort arbetspass. Idag serveras overnight chia med svartvinbärssylt till. @Natalia Din energi är bara glädjande och inspirerande ❤️ Jag kör en nykter lördag idag! Välkomna att haka på.

Go förmiddag alla fina och goa människor i kaffestugan 🥰 En underbar solig lördag, först blir det en härlig promenad och sen pockar trädgården på lite uppmärksamhet 💪 Kommer att bli en bra och förhoppningsvis nykter lördag detta. Ha en underbar lördag på Er!