@Källarmannen kom att tänka på vad jag själv ätit idag och det kan nog låta lite bakvänt men jag är lite bakvänd.
Lax med ris och inlagd ingefära till brunch. Äggröra med spenat och kycklingkorv till tidig middag och avslutade just med en kvällsmacka. Däremellan tryckte jag i mig lite ren chokladsås för jag tänkte att lite socker skulle kunna pigga upp mig!
Imorgon ska jag nog förlägga äggröran till brunch istället 😄

Godmorgon över kaffekoppen. Jag var ledig igår och hämtade mig efter ett stort bakslag med nedstämdhet och trötthet efter mitt internat som jag höll i må-ti. Det är bättre efter vila igår men jag är fortfarande trött. Nu skall jag snart till jobbet, och tar en nykter torsdag idag ☺️ önskar alla en fin dag.

Godmorgon!

Vaknade upp till ett fint väder. Kallare än förra veckan men vad gör det. Det är friskt och skönt. Idag startar en liten kurs jag ska gå medan jag söker arbete och ska snart bege iväg. Håller på laddar inför att jag vill få till en lite längre sammanhängande period utan enheter. Jag vill öka frekvensen mellan dryckestillfällena. Har haft svårt att stå emot förhandlingarna och det har blivit att jag köpt vin med en rätt tät frekvens. Det kan gå 3-4 dagar emellan, ibland 2, ibland dricker jag två kvällar i följd och ibland går det 5 dagar emellan. Ungefär så det sett ut och så vill jag inte ha det om jag själv får välja men har ändå haft svårt att ta mig förbi det. Har också haft svårt för långa mål då det gång på gång triggar mig att "passa på en kväll till" eller rent av ökar lusten, så jag behöver vara försiktig med hur jag tänker så det inte slår snett.

Önskar en fin dag ❤

@Natalia I all välmening. Du skriver ofta att du inte vill ha för långa mål, då det triggar dig till att dricka. Skulle det kunna vara så att det handlar om undvikande beteende? Att du vill undvika det jobbiga med abstinens och sug och hellre välja att dricka för att undvika obehag? Jag tänker att det kan vara svårt att komma vidare utan längre mål, som att börja på ruta 1 hela tiden oavsett hur många dagar det gått mellan drickandet. Tänkte att detta inlägg kanske kan ge dig lite input i dina tankar.

Ha det gott!❤️

Godkväll i kaffestugan! Tittar in och undrar vilka som hänger på mig med en nykter kväll?! Blir serier hela kvällen med lite gott kranvatten. Kommer inte ångra mig i morgon!

Hallå i stugan!

@prinsessa veckan har gått riktigt bra för dig utan enheter! Bra gjort, det behöver du sanneligen inte ångra 🙂
Är redan fredag igen och det verkar bli en fin dag. Vi får göra det bästa av den.

Kram och ha en skön fredag!

God morgon på lördagsmorgonen. Det är dags för jobb. Kaffet smakar bra och temperaturen är strax över noll. Det har varit några nedstämda dagar för mig igen, jag laddar energi här i stugan. Skall vara ledig några dagar efter det här passet. Hoppas kunna jobba mer med att må bra då. Önskar er en fin dag!