Godmorgon!

@ prinsessa min helg har inte varit utan enheter men uppskattar alltid dagarna bäst utan. Blir väldigt oföretagsam när jag druckit och hör inte till dem som dricker vin och pysslar runt med massa olika saker. Dessutom blir ju dagen efter lite oföretagsam med. Visst kan det förstås vara trevligt ibland och i vissa sammanhang men överlag ger mig A inget gott, inte mer än att jag har ett beroendebesvär och att A ger ett visst svar mot beroendet som sådant. Men det ger långt från den effekten jag egentligen vill ha. Att avnjuta livet gör jag bäst nykter med ett opåverkad sinne. Nykterhet är vad som förgyller min tillvaro bäst. Möjligen kan jag mellan varven sakna effekten av lugnande tabletterna. Saknar inte de negativa konsekvenserna av det långvariga och dagligt höga bruket men jag kan sakna utandningen och bahaget. Det gjorde mig heller inte oföretagsam. A förstör alldeles för mycket när det blir för ofta.

Det är ett jättefint väder här och jag har just ätit äggröra. Dagen hade kunnat kännas ännu bättre om jag inte druckit igår men Valborg blir nykter och ska härefter försöka hålla i en period utan enheter.

Önskar en skön dag ❤

God morgon på Er alla kaffedrickare! Hoppas Er valborgsmässoafton var bra. Hos mej var det solsken och jobb i trädgården 💪 Ha nu alla en fin och vilsam 1 maj. Regnar rejält så det blir till att pyssla inne idag. Men först en skvätt kaffe till.

Samma här @prinsessa, jag ändrade valborgsplanerna och gick ut med en vän. Det blir dag 1 idag istället. Ikväll kikar jag serier och myser med kissarna. Ser fram emot en avhållsam period.

Trevlig kväll 💕

God morgon på Er alla i kaffestugan. Gårdagens myckna regnande har idag förbytts mot en strålande solig morgon, och gott kaffe 🥰 En 4 dagars oförstörd arbetsvecka ligger framför mej, känns bra! Vi kämpar på vänner🙏 Ha de gott!

2)

Godmorgon i stugan!
Somnade tidigt och gick upp vid 05 när terroristerna väckte mig 🐈‍⬛🐈‍⬛ Har hunnit dricka några koppar kaffe. Känner mig pigg, energirik och glad. Ser framemot en ny vecka. Ger mig på att räkna upp dagar offentligt en liten period och vill ha 14 dagar utan enheter. Det har gått trögt att öka avståndet mellan enhetstillfällena och skulle behöva visa mig själv att jag kan ta mig förbi mina mest kritiska dagar. Skönt med en ny vecka och nya todo-listor att beta av. Idag ser jag främst framemot träning. Mindset on top!

Kram

På eftermiddagen kröp den här lite lättare formen av abstinens in. Fullt förståeligt, har blivit rätt mycket enheter här innan. Men den känns mest av som att jag blir bomlig i huvudet och mer ofokuserad. Lite mer spänd. Inget allvarligare än så egentligen och humöret är ändå på top. Har varit på en skön promenad och ska mest kolla på serier ikväll blandat med lite frenetiskt mobilspelande.

Hoppas ni får en skön kväll 🥰