Det känns verkligen som en milstolpe, samtidigt som det känns mer naturligt än någonsin att fortsätta på den inslagna vägen. Jag mår ju så mycket bättre ❤️

Mitt senaste projekt, 12.000 steg per dag och antiinflammatorisk kost, har också burit frukt - minus 4,5 kg de senaste fyra veckorna, mycket bättre flås och väldigt mycket piggare generellt. Även där känns det självklart att fortsätta. Jag mår ju så mycket bättre ❤️

Till alla som följt mig på den här resan vill jag säga stort TACK ❤️ Vi gör det här tillsammans!

Kram ?

Heja ditt nyktra år, heja att sy sedan också fortsätter med fler nya och bra vanor- pass upp- du kan bli 100 år! Och heja heja och tack för alla råd, tips, stöd och kramar. Betyder mycket för MIG och för forumet.
Megakram kommer här.
❣️❣️❣️

till den första årsdagen !

Jag använder en salva som heter Counterpain som numera har en svensk hemsida och dessutom finns det äntligen en naprapat som säljer den !! Den med "efternamnet" Plus är helt suverän mot min artros !

Stort grattis kompis!?? Då är det bara att glida vidare och njuta av det härliga nyktra livet! Tack för sällskapet här, och för det du bidrar till för att hjälpa andra!

Tillsammans ger vi alkoholdjävulen käftsmällar så det står härliga till!

Kram

Något storslaget firande har det inte blivit idag precis. Jag har kört bil tio-tolv mil, vilket är så ovanligt numer att det nästan känns som en happening ? Min senaste bensinräkning var på 500 kr och den brukar normalt vara på det dubbla eller tredubbla.

Jag åt lunch med en kollega på ett thaiställe, och det kan man ju kalla ett firande även om min kollega var helt ovetande om just det skälet.

Det gick utmärkt med tanke på den antiinflammatoriska kosten som jag äter - skippa riset och bara äta kyckling, kött, grönsaker och soppa. Kosten funkar bra på restaurang, protein och grönsaker går ju alltid att få liksom.

Även om årsdagen förstås är en milstolpe så känns det ändå inte så. Jag har inte gått i mål. Målet är resan och den fortgår. Det rullar på.

Det finns inte någonting som skulle få mig att prova att dricka litegrann. Jag har hört om så många som gjort just detta och sen haft svårt att sluta igen. Det är inte värt risken. Jag vill inte utsätta mig för det.

Jag upplever inte att jag offrar något, tvärtom. Det lockar mig lika lite att dricka alkohol som det lockar mig att dricka bensin.

Kram ?

Tänk att det är ett år redan! Nu är du exakt dubbelt så långt in i nykterheten jämfört med mig. Härligt att höra att du om något är än mer beslutsam nu på din ettårsdag! Även om resan fortsätter är det ju en milstolpe ändå. Jag var faktiskt i din hemort förra fredagen, första gången i år, då jag besökte kontoret och passade på att äta i restaurangen mittemot resecentrum på kvällen innan hemfärd.

Ja, det känns häftigt att jag känner mig mer och mer grundad i mitt beslut. No big deal längre, bara lugnt och skönt.

Från det stället brukade jag köpa thaibox. Nudlar och currykyckling. Så gott och prisvärt. Men nudlar funkar inte med min kost längre.

Kram ?

En enda dag i taget blir veckor och månader och år till slut. Och det blir bara lättare och lättare med tiden.

Lugnt och skönt, på utsidan och insidan. Grundglad, grundnöjd, och nyfiken på vad resten av livet ska erbjuda mig. Precis så känner jag nu. Och du kommer att göra detsamma om du traskar efter mig på den upptrampade stigen.

Kram ?

Anonym31513

Vill bara säga grattis på 1-årsdagen! Härligt jobbat!