... är verkligen jättebra! Man kan sjunga med och skrika och stampa och leva ut sin ilska. Och spela den på repeat minst tio gånger tills ilskan runnit av en.

Du är när som helst välkommen att skriva igen ❤️ Jag har stängt dörren till alkoholen, spikat igen den, men annars stänger jag inga dörrar. Jag vet att alkoholmissbruk är svinsvårt att komma till bukt med. Jag vet att uppklarningsprocenten är rätt så låg. Jag önskar bara att du liksom jag tillhör den procenten.

Kram ?

är bara bäst <3

Min nästangranne såg att bensinen var utblandad med alkohol så han tyckte det var en fin idé att grogga på det.
Han fick ligga på sjukhuset några dagar medan de rensade hans kropp.

Kram påre !

Åh vad fint Andrahalvlek! ♥️?????
Du har gett alkoholen på nöten. Vet du kommer fortsätta med detta. Gjort bra jobb som du fortsätter med. Kram ?

Jag har hittat felet i redovisningen till överförmyndarnämnden. JAG har hittat felet. Inte äldsta dottern. Inte barnens pappa. JAG har hittat felet. Med den egoboosten kan jag göra nästan vad som helst tror jag. Bring it on!

Kram ?

Kommer här, Rain on me med Lady Gaga och Ariana Grande.
Passar de där dagarna när man är snygg, smart och underbar- eller de där dagarna man behöver känna sig lite mer så! Kram ?

Det känns kanon, verkligen. En dag i taget blir veckor, månader och år till slut. Kan jag, så kan du!

Och tack för låten Se klart! Det är verkligen en riktig glider-fram-och-äger-världen-låt ? Passar perfekt till en nykter ettåring som löst ett mattebekymmer trots att hon är matteidiot ?

Kram ?

Ibland kan man nog vara dålig på att ge sig själv cred för de saker man åstadkommer så skönt att ett mattebekymmer kan ge lite välförtjänad glädje!

Thaiboxarna nyttjade jag ofta innan pandemin :o Gick in och beställde efter jobbet, promenerade raskt över till systemet, det är ju en bit ändå, och hämtade upp på vägen tillbaka till tåget/bussen. Överraskande gott och mättande till det priset! Men jag förstår att det inte fungerar för dig längre.

Har precis lyssnat klart på podden ”2 fyllon och 1 sanning”, avsnitt #30 ”Ett sista samtal med mamma” där Freddy Kalmeby tar farväl av sin mamma. ”Vi älskade dig mamma, men inte vad du gjorde.”

Jag gråter av enorm igenkänning. Trots att det den 24 januari var 19 år sedan min pappa dog så sörjer jag fortfarande. Jag sörjer att det blev som det blev, mer än jag sörjer honom. Det enda man önskar alla man älskar är ett bra liv. Min pappa hade inget bra liv, åtminstone inte de 20 sista åren av sitt liv.

Jag gråter också av enorm tacksamhet. För att jag har lyckats bryta det onda arvet. För att mina döttrar inte ska behöva uppleva samma sak som jag gjorde med min pappa. Och när jag berättade för äldsta dottern häromdagen att jag firar ett år som nykter kunde jag höra glädjen och stoltheten i hennes röst ❤️

Kram ?

Jag blev också väldigt tagen av det avsnittet. Han gjorde det fantastiskt bra Fredde. Avsnittet höjde standarden på podden i sin helhet tycker jag också. De har mer än erfarenhet av alkoholism och halvtråkiga skämt att komma med.

Tror inget öga är torrt efter en lyssning.

Kram!

Mycket bra jobbat! ❤️..Sen att du är så aktiv och hjälper många andra på Forumet, är fantastiskt bra..???..Det är så lätt och roligt att följa dig AH..??. Så skönt att även vikten, och flåset har blivit som du önskar..Vinterkram från Miss Lyckad..???

Det känns jättebra just nu, på alla sätt faktiskt. I morse märkte jag dessutom på morgonrundan att det var påtagligt ljusare, och fåglarna sjöng för mig. Jag älskar att vi har fått hyfsat mycket snö, det ska vara vinter på vintern, men jag ser väldigt mycket fram emot våren också. Med alla sinnen vidöppna ??

Kram ?

Ibland när jag lyssnar på ”2 fyllon och 1 sanning” vill jag ta fram skämskudden. Deras floskler omväxlande med grabbighet kan ge mig ståpäls av obehag. Sen lyssnar jag inte på ett bra tag, för att sedan ge dem en chans igen. Tänker att de är ovana, och att formen kommer att sätta sig med tiden. Eller att de kanske når en helt annan målgrupp än den jag tillhör, den som tycker att grabbighet är kul.

Avsnitt #30 ”Ett sista samtal med mamma” var verkligen en höjdare, och även avsnitt #33 ”Problemet sitter i huvudet” var riktigt bra. Tycker jag.

Kram ?

Jag ser det som ringar på vattnet, som sprider sig vidare och vidare och vidare. Att få hjälp och ge hjälp! En för mig helt naturlig ekvation. Och du betyder massor för forumet också! Och om jag har elefant som signatur så känns dina peppiga inlägg igen lika tydligt ??????

Kram ?

Tack för att du skriver en rad i min tråd ibland. Jag är in och läser din tråd när jag är inloggad här men den går alldeles för fort för att jag ska hinna med i svängarna men den bjuder mig ändå på skratt och leenden så det är härligt ❤