Kaffetanten88

Jag och killen pratade på kvällen igår och det kändes mycket bättre efter det. Han säger så mycket impulsivt pga sin adhd som han inte direkt menar. Han vill finnas för sonen och mig. Han säger att han älskar sonen. Han är bara trött. Men piggare efter vi fick vila i helgen. Han sa dock att han skulle bli bättre på att visa att han vill ha sonen hos oss. ❤️

Jag är fortsatt trött. Skrev till min psykiatriker att jag tror min ökade ångest beror på utmattning. Så hon vet om det. Finns nog inte så mycket att göra mer än att leta tid för återhämtning. ❤️

Anonym26613

Oh vad skönt ❤ nu har du iaf det bra mellan er 🙏🥰
Jag tog en promenad idag och två vilopauser. Ledig halva dagen onsdag och torsdag. Har en förstående chef tack och lov 👌💚🌸

Kaffetanten88

Ja. Man behöver ju inte ökad stress pga av oss direkt. 😩🤣❤️

Va bra att din chef är så förstående. ☺️❤️ Jag har halvdagar rent allmänt då jag har så få kunder. Dock har några ledigt den här veckan så ännu mindre den här veckan. Så ska försöka ta det lugnt. Fast ibland känns det som jag mår bättre när jag är på jobbet. Jag får egentid då. Och är ute och rör på mig. 😳❤️

Kaffetanten88

Det är tur att du Mary och några till skriver till mig här i min tråd. Känns så tomt och ensamt annars. ❤️

Ser i alla andras trådar hur många som skriver och hur folk känner igen sig i varandra. Jag måste vara väldigt annorlunda i min nykterhet och i hur jag fungerar tänker jag. Att jag inte är som alla andra. Jag är ensam för jag är inte som alla andra. Jag mår inte helt plötsligt bättre för jag är nykter. Jag är inte piggare. Jag har inte mindre ångest. Osv. Jag uppskattar så mycket er som orkar ta er tid att skriva här i min tråd. Jag vet att jag spyr ur mig mycket skit här med. Jag vill bara visa lite uppskattning till er som stöttat mig. Ni får mig att komma tillbaka hit och skriva. Skulle jag inte få några svar alls hade jag nog inte skrivit alls. Inte känt mig hörd. ❤️❤️❤️

Jag slutade gå till AA för jag kände mig inte som de där. Kände mig annorlunda. Inte som jag passade in. Som vanligt i livet helt enkelt. Jag passar inte in någonstans så håller mig utanför. Umgås mest med min familj och med min pojkvän. Därför jag trivs med mitt jobb där jag bara umgås med hundar. De dömmer inte. Jag behöver inte tänka på hur jag ska vara för att passa in. Göra rätt. För att folk ska tycka om mig. Även om jag nu för tiden med åldern inte längre bryr mig så mycket vad folk tycker om mig. Men det är ensamt. Att ha dragits sig undan. Dels var ju alkoholen ett sätt för mig att släppa spärrarna förr, sluta bry mig och kunna umgås bland folk. Sen gick det ju över till att dricka själv hemma. Speciellt när det började bli dåligt mellan mig och exmaken. Sen spårade allt bara utför.

Aja. Iaf Tack alla som tar sig tid att läsa och kommentera. ☺️❤️❤️❤️😍

Kaffetanten88

Känner att depressionen är tillbaka igen. Börjar må lite som jag gjorde när jag slutade dricka och jag orkar inte med det igen. Kan man inte bara få ha det hyfsat bra. Jag begär inte perfekt och lyckligt. Jag begär inte gapskratt och att vara hög på livet. Men att slippa ångest hela dagarna och känslan av hopplöshet. Det är allt. Att slippa vilja dö för att man inte orkar leva längre det är allt jag vill.

Hej Kaffetanten! Jag är ganska ny här och skriver inte så ofta men vill bara säga att jag läser dagligen i din tråd och imponeras så av ditt driv och engagemang för din son. Med den extremt höga belastningen som du har i livet kan jag förstå att du känner dig trött, det gör inte dig till en sämre nykter person, bara en otrolig mamma som jobbar på extravarv just nu 💕 Om jag förstått det rätt så är det på gång med avlastning för dig, hoppas det kan ge möjlighet till vila och i förlängningen energi och pepp. Hoppas du orkar hänga i och skriva, du inspirerar säkert fler än mig som kanske inte skriver så ofta!

Anonym26613

💚🌸💚
Det är lite synd att "gilla" funktionen med hjärtat försvann. Tror du skulle då se att det är många som läser. Det är sedan så att man fastnar lite extra hos vissa. Jag har också trådar där jag har mer att säga.
Jag känner mig också ofta lite UFO som Sattva sa. Konstigt att skiljas två gånger direkt man blir nykter. Det att du skrivit om att du också har det ibland jobbigt med killen ger en igenkänning. Båda promenerar med hundar. Ja vi saker gemensamt. Men säkert har du mer publik än du tror ❤

När var det du skulle träffa psykiatrikern?

@Miss Mary Poppins
Saknar också gilla-funktionen med hjärtat. Efter jag läst inlägg söker jag några sekunder efter den, och kommer på att den inte finns. 🙄
Får hoppas den funktionen kommer tillbaka. 😊

Kaffetanten88

@Gullranka Jag ska försöka skriva. Det är bra för mig att få sätta ord på hur jag känner. Det hjälper mig ofta att sen säga det till pojkvännen. Vilket är bra. Nu vet även han om att jag inte mår bra just nu. Ja jag hoppas att avlastningen går igenom. Jag måste bara få tag på några papper till sen kan vi boka ett möte. ❤️❤️

Jag följer och läser sin tråd. Dock är jag dålig på att skriva tillbaka, ska försöka bättra mig på det.
Jag känner igen det att inte ha blivit piggare, fortfarande sjukt trött. Har också mycket ångest. Depressionen kom ju som ett brev på posten, men det äter jag ju nu antidepressiva för och så motar jag livsledan med det.
Det jag däremot är väldigt nöjd med, är att den ständiga följeslagarna skammen och hemligheterna är förvisade till en garderob. På det sättet har jag lättare att stå upp för mig själv. Positivt är också att jag är klarare i huvudet, trots att jag är väldigt glömsk och ibland disträ. Men tufft är det och jag tänker varje dag på att dricka, speciellt sen jag slutade med antabusen, men jag gör det inte. Jag hoppas fortfarande på att energin ska komma.
Men bara så du vet, jag följer dig och är så imponerad över din resa och styrka. Du kämpar så för din familj och dig själv och gör det med bravur 🤗❤️

Kaffetanten88

Tack Blanka. Jag kanske inte är så ensam som jag trodde. Jag äter ju antidepressiva högsta dosen och topimax. Men är tillbaka i depressionen igen endå. Tråkigt nog. ❤️

Kaffetanten88

Grät halva kvällen igår och känner att tårar är nära idag med. Jag är så jäkla trött men framförallt arg för jag vill och behöver vara stark. Jag måste vara stark. Blir så jäkla arg att jag inte klarar av att vara det. Att jag ska braka efter 3,5 månader igen liksom. Blir så arg på mig själv. Har försökt göra allt rätt ändå misslyckas jag. Känner mig som världens sämsta mamma till sonen som brakar under pressen.

Anonym26613

Så ja... det löser sig 💚🙏
Kan du göra något litet för dig själv som skulle göra dig glad? Bad och pyssla om dig. Baka en gladdkaka? Måla naglarna?
Jag kommer ihåg vad min morfar sa på min bröllop. Han sa att "Mary, det kommer dåliga ÅR, sura inte på en dålig dag!" 🤣🙈🥳 han var knäpp!! Men det gav mig perspektiv. Att vissa perioder i livet är svåra, men vi kan ändå göra dagen bra (så bra som möjligt)

❤🙏❤🙏❤

Kaffetanten88

Det kryper i hela kroppen. Vet inte vart jag ska ta vägen. Ingenting känns kul. Inget distraherar från ångesten längre. Psykiatrikern svarar inte. Idag är ingen rolig dag. Frågade sonens pappa om han kunde tänka sig ta sonen i helgen men nej han skulle på fest med sin nya tjej....blä på denna dag.

Tänker på dig! 💗

Det kanske inte hjälper, men jag vet hur riktigt j-a ångest känns. Din beskrivning av den är precis så som den är. Riktigt vidrig. Vill bara att du ska veta att jag känner med dig. 💗

Hoppas innerligt att du får avlastning snart.

Många varma kramar