Kaffetanten88

Tack Mary ❤️ Ja då. Inga tankar på att dricka. Nykter tänker jag vara. För jag tror att jag skulle ta mig igenom allt mycket sämre om alkohol var iblandat faktiskt. ❤️

Kaffetanten88

Tack Mary ❤️ Ja då. Inga tankar på att dricka. Nykter tänker jag vara. För jag tror att jag skulle ta mig igenom allt mycket sämre om alkohol var iblandat faktiskt. ❤️

Kaffetanten88

Gud så slutkörd jag är! Imorgon ska äntligen sonens pappa ta honom så jag får vila lite. Killen här hemma mår ju som han mår och gör ingenting i hemmet. Köket ser ut som ett bombnedslag för de senaste dagarna har jag inte orkat diska. Han lovade och ta disken men har inte gjort det. Klagar på att han är trött. Klagar på att han behöver paus från sonen fast jag tar ALLT med sonen. Han säger aldrig något om mig. För min skull. Nu spyr jag galla igen. Vi har det egentligen väldigt bra. Jag är bara slutkörd just nu. Utmattad. ❤️

Kaffetanten88

Pmsen är över, medicinen har jag höjt, ångesten är kvar. Börjar inse att problemet är att jag dels knappt sovit på en vecka. Kan inte sova. Dels att sonens pappa inte avlastat mig på 3 veckor. Sen att det är fullt upp med pappers arbete kring ansökningar och kring mitt företag. Sen går mitt företag dåligt pga Corona och jag letar kunder. Men jag är helt enkelt slutkörd. Påväg att krascha igen. Får jag inte sova snart så vet jag inte vad jag gör. Kan inte tänka ordentligt så klarar inte av att planera. 😴

Anonym26613

Stackars dig ❤❤❤
Jag blir trött bara jag läser om vad du går genom. Ush 💚🙏

Gör det minimala bara. Köp papperstallrikar för en period om det krävs. Du måste vila/sova 🙏

Kram ❤

Kaffetanten88

Inatt efter att ha tagit högsta dosen av min sömnmedicin jag får ta så har jag iaf fått sova. Är fortfarande trött men har mindre ångest. Känns inte som jag ska få psykos längre heller. Hjärnan är inte helt knäpp längre. Fasen vad jag behövde sova. 😳❤️

Kaffetanten88

Min största önskan här i livet är att bli av med denna ångest jag har nästan jämt. Vad mitt liv skulle se annorlunda ut. Den tar så mycket energi. Så mycket av min livsgnista försvinner och jag orkar inte vara jag. Lever från dag till dag. Känns som varje dag bara är en dag att ta sig igenom. Njuter nästan aldrig. Det är inte ett liv. Hade en liten period av bättre mående men nu är det sämre igen. Orkar inte.

@kaffetanten, du har mått bättre det ser du om du går tillbaka i tråden. Nu är du totalt slut och utarbetad och när du äntligen hinner känna efter ordentligt så kommer ångesten för du är fortfarande i sånt behov av återhämtning fast du säkert vill så mycket mer. Var snäll mot dig själv, pyssla om dig, ta bort alla måsten, vila. 💛💛💛
Kram

Anonym26613

❤@Kaffetanten88 Kram!

Jag har arbetat jätte mycket hela mars. Och för mig har det lett till mer ångest och sug efter A. Och jag har mycket mindre att stå i jämfört med dig. Så tror verkligen att din ångest kan vara utmattning. Jag hade burn out ca 10 år sedan och fick panikångest. Gick 10 gånger KBT och blev fri från dem. Rekommenderar att du tar hjälp via någon av de psykolog tjänsterna online och ger den en chans. 💚🌸❤

Kaffetanten88

Tack Mary jag har kontakt med en privat mottagning. Just nu med psykiatrikern där. Kommer efter utredning att börja prata med terapeuten på mottagningen. Så det är igång. ☺️ ❤️ Efter helgen ska jag prata med henne igen så vi kan få det att gå lite snabbare tror jag.

Kaffetanten88

Inatt drömde jag att jag drack mig full. Jättekonstigt. Vilken ångest jag hade i drömmen när jag var nykter sen. Över att jag förstört all min nykterhet osv. Skönt när man vaknade och insåg att man drömt allt. 😱

Kaffetanten88

Den här långhelgen har sonen varit hos sin pappa. Så det enda jag och pojkvännen gjort är att gå med hundarna. Annars har vi legat och spelat spel i sängen och sovit länge om nätterna. Såååååå välbehövligt. Igår var vi hos mina föräldrar på påskmiddag. Jag var helt slut och orkade egentligen inte men låg mest på deras soffa såret gick bra. Idag har jag dock mått mycket bättre. Mindre ångest och lite piggare. Imorgon kommer sonen igen så hoppas man har ännu mer ork då. Socker och koffein är det som tar mig igenom dagarna. 🙈

Anonym26613

Härligt med vila 💚🙏
Din text fick mig att tänka på en sak jag lärde mig efter min utmattning. Terapeuten pratade om aktiv vila. Att man inte bara ska ligga och vila utan göra något som laddar batterier. Att gå i skogen fungerar för mig. Sitta på en parkbänk och dricka kaffe. Träna i alla dess former.
Du gör säkert mycket rätt och rådet kan vara överflödig, men jag tror att du borde planera in lite aktiv vila och återhämtning varje dag, så du inte kollapsade 🙏💚❤

Styrkekram ❤

Kaffetanten88

Tack Mary. ❤️ Jag tror jag får mycket aktiv vila genom jobbet. Hundrastare. Går mycket lugna promenader. Vilket är väldigt lugnande och skönt. Ska försöka vara mer i skogen. Sprang mer förr. Ska försöka komma igång med träning när jag flyttar närmare mamma så hon kan passa sonen eller om jag får till med avlastningen. ☺️❤️

Just nu är det stel stämning här hemma. Killen blir alltid på dåligt humör dagen innan han ska jobba. ”Söndagsångest” bara det att det går ut över oss andra. Sen så är han ju deppig i sig just nu men han ”kunde” inte gå på det bokade doktormötet jag fixat för han behövde ”jobba”. Jag blir så trött för han behöver prata med någon. Senast idag innan sonen kom hem sa han att han önskade att vi inte hade ett barn att ta hand om. Fattar han inte hur det kändes för mig? Dels det är inte hans barn.... dels han tar inte hand om honom...även om han tycker att passa honom när jag går ut med hundarna ibland är att göra det. Han blir utmattad av att ha sonen här fast jag gör allt kring sonen och jag förstår faktiskt inte. Och jag är ledsen och besviken. Men han vägrar ta hjälp utifrån. Jag kämpar för att vi ska få avlastning jag kämpar för att få mitt företag att funka. Kämpar för allt kring sonen men känner att allt kretsar bara kring honom. Han ser inte allt jag försöker göra. Han fattar inte hur nära bristningsgränsen jag är. Utan tror han kan pusha mig och be mig göra saker för han är trött hela tiden. Jag vet inte vad jag ska göra längre.

Anonym26613

Låter jobbigt ❤ du gör så gott du kan, men han vill ha något annat? Eller har jag missuppfattat? Har du frågat din kille vad han behöver av dig för att må bättre? Ibland använder vi energi på att göra andra nöjda, utan att vi har frågat vad de egentligen behöver. Men du har säkert koll på det, du verkar som en klok kvinna.
Men jag skulle nog ha ett snack med honom och prata om vad båda vill ha mer av och vad kan ni göra mindre av.
Har själv testat att vara bonusmamma och det var inte lätt. Hoppas det löser sig 💚🙏💚🙏💚

Kaffetanten88

@Miss Mary Poppins Ja du. Jag har frågat många gånger. Jag tror inte han vet. Jag tror han helst vill ha mig utan sonen men jag kommer med sonen. Så antingen måste han komma förbi det eller så kommer det inte funka mellan oss. Det är väl så jag känner just nu. Därför är jag lite ledsen idag. Men han behöver fundera mer på vad han vill.