Kan det vara att du är för snäll? Att du är den som alltid stöttar, ställer upp och finns där?

Jag blev otroligt irriterad igår när jag tog kontakt med en kompis och frågade ”hej är du hemma?” Hon svarade bara ”Nä inte ännu, jag är helt slut” Grejen är den att jag har hämtat ett köksbord och 4 stolar till henne, kört 20 mil, betalat med egna pengar (hon kunde inte ens ge mig pengar för möblerna innan jag åkte) och jag skulle då leverera dem till henne igår. Och det fick jag som svar. Svarade henne inte tillbaka. Men ser då senare på kvällen att hon dricker vin med en kompis. 🙄

Jag blir lite mållös när jag skriver det här nu, för jag förstår ju själv att jag är alldeles för snäll för mitt eget bästa. Suck...

Kaffetanten88

Jösses. Ja jag var nog det förr. Men har blivit utnyttjad precis som du så jag har lärt mig att inte ställa upp lika mycket. Nu har jag dock inte så många vänner längre. Så är inget problem. 🙈 De två jag har vet jag att ena ställer upp om jag tex behöver hjälp. Hon körde mig till psykakuten. Den andra sköter sig mest själv.

Usch vad jag skulle blivit ledsen om jag varit du. Så besviken. Jag skulle vilja ställa möblerna utanför hennes lägenhet men hade nog inte gjort det för är inte så elak. 🙄❤️

Kaffetanten88

Jösses. Ja jag var nog det förr. Men har blivit utnyttjad precis som du så jag har lärt mig att inte ställa upp lika mycket. Nu har jag dock inte så många vänner längre. Så är inget problem. 🙈 De två jag har vet jag att ena ställer upp om jag tex behöver hjälp. Hon körde mig till psykakuten. Den andra sköter sig mest själv.

Usch vad jag skulle blivit ledsen om jag varit du. Så besviken. Jag skulle vilja ställa möblerna utanför hennes lägenhet men hade nog inte gjort det för är inte så elak. 🙄❤️

Anonym26613

@Kaffetanten88 min vän ❤🙏 Så som du kämpar. Önskar vi kunde göra en ring runt dig och bara lyssna och stötta dig.
Glad att du har hittat någon som hjälper processen vidare. Föräldrarna förväntas göra ganska mycket i barnets liv både dag och natt när de är små. Inte enkelt att få genom LSS. Men SoL och familjebehandling. Tex avlastandesamtal och boendestöd kanske? Vet för lite om din situation för att kommentera mer.

Jag blir så imponerad hur du mitt i allt detta orkar komma till min tråd och peppa mig. Mina problem känns så meningslösa jämfört med dina. Du är verkligen en supermamma!!
❤🌸❤🌸❤

Kaffetanten88

Mitt i mitt pms kaos så fick sonen igår en ny sorts kramp som varade i 2 min på dagen. Jag skrev till hans läkare såklart men får nog inte svar för än nästa vecka. På kvällen efter jag nattat honom så började det igen då kom hans vanliga kramper sekund långa kramper som kommer i serier. Höll på i 15 min trotts akut medicin. Han har knappt haft kramp på flera månader sen vi började med Ketogen kost. Men vi satte in melatonin för 2 veckor sen för han har haft svårt att somna på kvällen. Så nu slutar jag ge det.

Jag tog min sömnmedicin igåkväll. Jag blir inte groggy av den och den gör inte så jag inte kan vakna om Sonen behöver mig men jag får bättre sömnkvalitet. Dock blev killen sur. Dels för han tyckte jag inte borde tagit den ifall jag skulle kört in med sonen till akuten. Sen blev han sur när jag somnade till när jag nattade om sonen. ”Du tar alltid din sömnmedicin, du vill inte umgås med mig. Osv”

Jag är lite trött och sur idag. Skrev till min psykiatriker och frågade om jag kunde höja min medicin iaf under pms. Men googlade lite och höjde den lite innan svar. Tänker att får jag biverkningar så sänker jag direkt. Eller om hon säger nej imorgon.

Nästa vecka får vi hoppas på en bättre vecka! Då får jag iaf lite avlastning. Påsken ska pappan ta sonen. ❤️

Kaffetanten88

Mitt i mitt pms kaos så fick sonen igår en ny sorts kramp som varade i 2 min på dagen. Jag skrev till hans läkare såklart men får nog inte svar för än nästa vecka. På kvällen efter jag nattat honom så började det igen då kom hans vanliga kramper sekund långa kramper som kommer i serier. Höll på i 15 min trotts akut medicin. Han har knappt haft kramp på flera månader sen vi började med Ketogen kost. Men vi satte in melatonin för 2 veckor sen för han har haft svårt att somna på kvällen. Så nu slutar jag ge det.

Jag tog min sömnmedicin igåkväll. Jag blir inte groggy av den och den gör inte så jag inte kan vakna om Sonen behöver mig men jag får bättre sömnkvalitet. Dock blev killen sur. Dels för han tyckte jag inte borde tagit den ifall jag skulle kört in med sonen till akuten. Sen blev han sur när jag somnade till när jag nattade om sonen. ”Du tar alltid din sömnmedicin, du vill inte umgås med mig. Osv”

Jag är lite trött och sur idag. Skrev till min psykiatriker och frågade om jag kunde höja min medicin iaf under pms. Men googlade lite och höjde den lite innan svar. Tänker att får jag biverkningar så sänker jag direkt. Eller om hon säger nej imorgon.

Nästa vecka får vi hoppas på en bättre vecka! Då får jag iaf lite avlastning. Påsken ska pappan ta sonen. ❤️

Anonym26613

Ja, du är min idol 🙏❤ Du får sova så mycket du vill och har din gubbe problem med det så skicka honom hit bara 💪💪💪💚

🤭 jag är 157 cm lång, tror inte det där var en bra ide 😱🤣👍❤

Kaffetanten88

Inatt hade jag tydligen mardrömmar hela natten. Vaknade hela tiden och höll sambon vaken med. 😳 Har ingen aning vad jag drömde. Tror det är lite mycket som händer i livet just nu.

Kaffetanten88

Blä känner att jag mest spyr av mig massor här inne just nu. Semester planerna blev inte alls som planerat. Skulle börja boka allt som skulle bokas och alla datum var tagna. Så nu måste vi helt plötsligt tänka om. Efter att ha sett fram i ett halvår mot hur semestern skulle vara. Antar att alla ska resa inom Sverige i år. 😣