Kaffetanten88

Tack @Se klart ❤️ Jag är inte riktigt redo än tror jag. Jag är klar med alkohol det vet jag. Det jag också vet är att när jag har mina dippar och är utan antabus. Då kan återfall vara nära. Därför tror jag på att jag måste bli stabilare innan jag är redo för det vidare livet. ☺️❤️

Kaffetanten88

Äntligen har exet fattat iaf. Sonen är ju sjuk. Tidigare har han inte velat ta sonen då. Jag har egentligen förståelse för det. Problemet ligger i att han tar varannan helg och jag behöver de dagarna för att vila upp mig.

Men han har fattat. Skrev att sonen var sjuk igår och han sa direkt att han kunde ta sonen ändå så jag fick vila. Äntligen!!!!! ☺️❤️ Jag Jag har inte sovit ordentligt på 1-2 veckor liksom. 🤣Första veckan pga mig själv nu andra för sonen är sjuk. Han väckte mig med hosta, tog hans temp, gav Alvedon och nu kan jag inte somna om. 😣

Kaffetanten88

Sitter i kö på vårdguiden för sonen. Orolig att han fått Corona eller att jag måste åka in med honom. Han mår inte alls bra. 😔❤️

Kaffetanten88

Inge Corona men en natt på sjukhus blir det. Dropp för sonen. Han vill inte äta och det är svårt när han står på Ketogen kost. Sen visade det sig att han har öroninflammation. Hög sänka. Läkaren hade en teori på något virus jag inte har någon aning om vad det var. 🙄❤️ [namn redigerat av admi] är i goda händer.

Åh så jobbigt. Jag verkligen avskyr när barnen är sjuka. Och de har sällan varit riktigt sjuka, men det griper tag på ett jättejobbigt sätt. Och du har ett litet barn som redan är dålig. Så jag skickar lite styrka så här. Skönt att exet ändå fattar att han ska ta ansvar. Hoppas det fungerar även nu. Annars kanske han kan hoppa in extra när sonen mår bättre. Jag tycker ju att du måste måna om dig själv och din vila. Utmattning ska man vara försiktig med och nu har du varit piggare och kört på igen.

Kaffetanten88

Uppdatering kring sonen. Det är inte covid. Han får antibiotika intravenöst. Det har röntgat magen och lungorna och vi väntar på svar. Jag skulle tror det blir en natt till här. ❤️ Jag och exet har bestämt att han tar två helger i rad efter den här iaf. Så hoppas att jag håller ihop. Jag behöver framförallt få sova ordentligt snart. ❤️

Kaffetanten88

Igår kväll så fick vi sätta sond på sonen för att få i honom näring. Vilken pärs det var. Han tyckte det var hemskt. Då hade han ändå fått melatonin och lugnande. Jag var fasen nära på att gråta själv. Men nu har han fått mycket mat i magen. Han mår bättre och är piggare. Antibiotikan har hjälpt mot lunginflammationen med. ❤️❤️

Jag skulle ta antabus själv i torsdags innan jag körde in sonen till akuten för jag inte han till mötet med beroendecentrum pga allt. Men jag glömde det. Så har inget antabus i mig. Men är ju på sjukhus så det går bra. Har ju fullt upp med sonen. Är dessutom stabil med hjälp av min medicin. Även om den gör så jag inte sover mycket.

Hade en hallucination för någon natt sen pga att jag knappt sovit på flera dygn. Var upp och kissade och mönstret på golvet i badrummet lyste upp i olika ljus. 🙈🤣 Jösses. Nu har min psykiatriker skrivit ut Latuda jag ska ta på kvällen. Sömn är tydligen viktigt! 😬

Nu väntar vi på att läkaren och dietisten ska komma och tala om vad planen blir för sonen framöver. ❤️

Kaffetanten88

Bakslag för sonen med maten. Imorgon får vi nog åka hem ändå med sond och allt. Jag ska få lära mig hur man sköter den idag. Dröjer nog innan det blir en pappahelg för lillen. ❤️

En seger för mig är att efter diagnos och rätt medicin har jag tagit mig igenom pms och den här pärsen helt stabil. Ingen akut ångest. Den lilla ångest jag fått ibland har kunnat stillats med isglass. Detta är något nytt och främmande för mig och jag känner mig som en stabil och stark mamma för min son för en gångs skull. Jag och sonen klarar detta med! Tillsammans! ❤️

Li-Lo

Hej Kaffetanten88

Vill bara säga att det är med värme jag läser ditt inlägg. Inspirerande att du förmår se de goda stunderna efter det du varit med om. Kanske är det just den egenskapen som fått dig att hålla i, hålla ut och hålla kvar i dig. Så glad för dig.

Vänligen Li-Lo
Alkoholhjälpen

Kaffetanten88

Tack för era svar. ❤️ Ja hålla i och hålla ut verkligen. Tillslut blir det bättre men fasen va man kan få kämpa.

Nä Mary. Så fort jag kommer hem ska jag boka tid för att ta antabus igen. 😊❤️

Kram ❤️