Kaffetanten88

Jag ska försöka @Andrahalvlek ☺️ Nu vet jag ju också att jag är bipolär. Så jag kan ha en större förståelse över mig själv. Jag är inte helt galen. Eller jo lite kanske. 🤣🤣😳❤️

Dristar mig från att säga grattis till diagnoserna @Kaffetanten88 men jag fick också diagnosen bipolär för några månader sedan och känner att den nya medicineringen kan ha varit sista pusselbiten för mig. Diagnos har både fram och baksida men jag är så glad nu att jag kämpade för att få göra utredningen. Har dock nästan inte berättat för någon, bara min fru och min chef, inte ens för mina syskon och mor och far. Jag vill inte riskera att någon annan plötsligt börjar se mig med andra ögon, för man egentligen bara fått ett namn på den man alltid varit.. Människan vill gärna se allt svart och vitt. Jag är grå, som alla andra.

Kaffetanten88

Man måste ju inte berätta för alla det gör man ju precis som man vill @Pianisten ❤️ Jag har valt att vara väldigt öppen som jag dock är med det mesta. Sen får de som vill drömma men då behöver jag inte dem i mitt liv känner jag. De som jag har i mitt liv innan har dock ingen dömt så tror jag har valt rätt bra människor runt mig. Även fått ett par nya vänner på köpet med likadana diagnoser. Så går bra för mig just nu. ❤️

Kaffetanten88

I morse blev jag väckt innan 5 av en son som vaknade med snor i halva ansiktet. Han somnade om i min famn men jag har varit vaken sen dess. 😴😴😴 Tidig säng ikväll tror jag.

Kaffetanten88

Idag är det fredag. Sitter i väntrummet och väntar på att ta antabus. Jag behöver fortfarande antabus har jag märkt. De gånger jag blivit utan ett tag så har tankarna sprungit iväg på att dricka men då mådde jag också dåligt. Jag tänker ta antabus så länge jag behöver. Hjälper det mig så får det vara så och slipper jag tankarna på alkohol så är jag glad för det. ❤️

Härligt med fredag <3. Det var kanske tyvärr min frus reaktion som gjorde mig tveksam från början, just den reaktion jag inte ville ha. Vi har tyvärr inte så lätt att prata med varandra, på djupet, eller i våra konflikter. Just efter jag berättat hade vi en djup kris, nära att flytta isär. Jag hade lagt mina kort på bordet och förklarat att vissa delar av vårt förhållande är ohållbart. Ett bit in i konflikten började min fru ifrågasätta om mitt utspel kanske hade med min diagnos att göra. Att jag var på väg ner i en svacka och att mina känslor var lite överdrivna och orimliga, suck. Ja det är väl det jag är rädd för, att man pga en diagnos inte ska bli tagen på lika mycket allvar.

Kaffetanten88

@Pianisten Det kan jag förstå dig i. Min sambo kan vara lite likadan och kommer nog vara. Men då kommer han få fan av mig. Han har själv diagnos så han ska ha mer förståelse. Men jag vet att han kommer göra som din fru när nästa bråk kommer.

Kaffetanten88

@Pianisten Förövrigt brukar sambon använda sin egen diagnos om han sagt något dumt som sårat som ursäkt. ”Du vet att jag är impulsiv och har adhd”. Så det här är ett samtal vi kommer att behöva ha förr eller senare. Han var nära att lämna mig när jag fick diagnosen med förresten. För det blev för mycket för honom att jag var i depression så länge.

Kaffetanten88

Vaknade inatt med ont i halsen. 🙈 Sonen är småförkyld så har väl honom att tacka för det. 🤣

Storstädade i går. Hade hur mycket energi som helst. Nu är jag trött och har träningsvärk. 🤣🤣 Märks att man inte orkat mycket på länge.

Anonym26613

Godmorgon finaste @Kaffetanten88 🙏💚
Så glad jag blir när jag läser din tråd! Grattis till 5 månader 🥳❤ och Grattis till ett nytt liv. Nu vet du vad du har att jobba med. Glad för din skull 💚🙏
Själv lever jag mitt i många projekt som tar min uppmärksamhet och jag loggar in här mer sällan. Men jag läser då och då 🙏💚🥳 Kram

Kaffetanten88

Jag sitter har och funderar när man vågar lämna över sin tråd i det vidare livet. Jag funderar på efter sommaren. Ge mig tid. Dels att se till att bli stabil och känna mig stabil en längre tid. Känns ju inte som man kan gå på antabus när man hoppar in där heller. 🤣 Så när semestern är över om jag fortfarande mår stabilt då ska jag se om inte även jag tar mig över till det vidare livet delen. ☺️ Eller så väntar jag tills jag varit nykter ett år. Vi får se. Hur brukar folk göra? ☺️❤️

@Kaffetanten88 Det handlar mest om tänket tror jag, mer än någon specifik tidsgräns. Att man väldigt tydligt gått från kan/får inte dricka till vill inte dricka. Att man inte ens vill dricka lite, för varför skulle man vilja hälla i sig ens lite gift? Antabus är en svinbra krycka på den nyktra vägen, som du inte ska lägga ifrån dig för tidigt.

Kram 🐘

Grattis till 5 månader och till diagnoser och framförallt grattis till att du mår bättre. Tänker att du kanske kan bli lite ”klokare” av att veta om det, så att du kanske kan parera bättre i framtiden. Nu har du haft en jättejobbig period med många förändringar och samtidigt varit i en rejäl svacka. Se till att vila lite nu och hämta kraft. Jag tror inte att jag är bipolär eller har nån annan diagnos, däremot har jag varit på gränsen till utbränd och jag har en tendens att vilja köra på när jag mår bra. Läste lite i din tråd att du verkar göra likadant. Tror att du behöver återhämtning. Så vila så mycket du kan. Du är värd all vila du kan få. Kramar

Kaffetanten88

Tack till er båda. ❤️

@Sisyfos Jo ovanpå det bipolära har jag varit utbränd med. Så fort jag får energi så vill jag så mycket. 😱 Men ja du har ju så rätt. Vila, vila, vila! Balans i vardagen med sonen är vad jag behöver. ☺️❤️

@Andrahalvlek. Där är jag iaf. För dricka det vill jag inte. ☺️❤️

Kaffetanten88

Har pms men är ändå stabil. Ja jag har mer ångest och är lite låg. Men det är stor skillnad på hur det brukar vara. Den här medicinen har fasen räddat mig. ☺️😍

Det enda jag brottas med är sömnproblem. Somnar sent, vaknar tidigt och vaknar på nätterna. Just nu är det extra illa då sonen är förkyld, jag är småförkyld efter att ha blivit smittad av honom. Så om jag inte vaknar av att han hostar så vaknar jag av att det kliar i halsen. 😣 Det segaste med detta är att blir han inte bättre till på fredag kommer han inte kunna åka till sin pappa och jag behöver ett par nätter avlastning. Som vanligt. Samma gamla visa. Avlastning avlastning avlastning.
🙄

Hej,
Så glad jag blir att läsa ikapp din tråd och att du mår så mycket bättre. Så starkt av dig. Jag tänker att man kan hoppa när man vill till det vidare livet. Det som är skönt där tycker jag är att det väl aldrig tänks på- eller pratas om- att eventuellt dricka, jag tror återfall är ganska ovanliga även om det säkert sker. Men att du skulle behöva vänta tills du slutar med antabus tycker jag absolut inte- dels finns inga regler, men det ska kännas i dig att nu är jag klar med att ”förändra”. Ha en bra kväll!