Anonym26613

Lycka till med läkaren. Det är en svår sjukdom och behöver kanske flera försök att hitta rätt medicin. Har en anhörig med bipolär sjukdom och det var en lättnad även för oss utanför när rätt medicin hittades. Men det går ej att skynda på.
Det är viktigt att man har tillit till sina doktorer, så hoppas det går bra idag 💚🙏

Kaffetanten88

Tack miss Mary. Ja det är klart det kan ta ett tag. Jag har heller inte riktigt tillit till läkaren. Hon vill ju inte göra utredning för än jag är stabil. Jag tänker att bra medicin sätter de väl inte in om jag inte har diagnos. Så jag kanske inte blir helt stabil. Ja tankarna snurrar lite. ❤️

Kaffetanten88

Efter samtalet med psykiatrikern har jag nu 2 diagnoser bipolär och borderline. En ny medicin fick jag med. Efter sonen fått sin utredning och ansökningar om assistans så ska sonens psykolog behandla mig för borderline. 🤣🙈

Kaffetanten88

Idag var det nära att jag drack igen. Fick antabus att ta själv idag. Var sjukt nära att skippa att ta och dricka vin istället. Men nu är antabus tagen och nykter är jag. Borde tagit antabusen i morse...

Kaffetanten88

Tack @Ase ❤️ Man ska fasen aldrig börja diskutera med tanken. Ja men ibland är det ju ok, när inte sonen är här osv. Det är då det blir farligt. Jag är inte redo att sluta med antabus det märks.

Kaffetanten88

Jag mår lite bättre just nu. Piggare, orkar mer. Är gladare. Mindre ångest. Är det medicinen? Är jag i en bättre period? Jag kan inte njuta. Jag väntar bara på att braka igen. Är rädd för att braka. Rädd för att min kille igen kommer att känna att det blir för mycket och säga att vi borde separera. Jag vågar inte lita på att medicinen kan hantera mina svängar. 😔❤️

Kaffetanten88

Imorgon blir det alltså 5 månader. Att man inte mår så där bra som många andra är ju lite bittert men det är ju bara att acceptera sina underliggande sjukdomar. Kunde ju inte vetat om dem innan. 😳 Fasen hade ingen aning att mina maniska perioder var mani för än nu. Alla konstiga grejer man gjort. Jösses. En kompis från gymnasiet har samma 2 diagnoser som mig. Helt galet. Hon har också gått på beroendecentrum. Sen träffade jag en tjej när jag låg inne som hade bland annat mina diagnoser. Vi pratar en del så jag känner mig inte så ensam. Jag har folk att fråga om saker när jag inte förstår mig själv. 🙄 Är lite lättare nu dock när det finns förklaringar på mitt mående. Jag borde sökt hjälp för länge sen. Stått på mig. Så mycket som jag inte fattade var fel. Fattade inte hur fel det var helt enkelt. Ingen annan har heller hjälpt mig utan jag har alltid fått stå upp för att jag mår dåligt. Nästan försvara mig. Som de andra säger att så illa kan det inte vara typ...aja trevlig tisdag på er! ❤️

@Kaffetanten88 Det är alltid bättre att faktiskt veta. Grubbla inte för mycket över det som har varit. Det är alltid lätt att vara efterklok, men du kunde inte göra mer då för du visste inte. Du självmedicinerade omedvetet med alkohol, och det är så himla vanligt. Nu är alkoholen borta, och du tvingas hantera grundorsakerna till att du drack. Vi har alla grundorsaker till att vi drack. Dina orsaker är extra tunga att bära, men det kommer att bli bättre. This too shall pass.

Stort grattis till 5 nyktra månader! 🥳🥳🥳🥳🥳 Du är en riktig kämpe ❤️

Kram 🐘

Kaffetanten88

Tack så mycket och du har rätt @Andrahalvlek ❤️

Tack får försöka hitta något att fira med imorgon. Kanske en bulle från fiket här där jag bor. ☺️❤️

Kram

@Kaffetanten88 Stort grattis till 5 månader!😍 Det måste kännas riktigt bra att du har fått koll på vad dina underliggande sjukdomar är för något. Att leva i ovisshet är ju grymt jobbigt. Nu är du verkligen värd en smaskig bulle från fiket! 😋

Kaffetanten88

Alltså för två veckor sen låg jag inne kunde inte hand om min son. Kunde inte ta hand om mig själv. Ville bara dö. Sen fick jag en medicin i fredags. På några dagar har något hänt. Jag har livslust. Jag är glad. Jag är pigg. Igår jobbade jag hela dagen ”har inte heltid”. Hämtade sonen kl 15. Vi tog ett bad han och jag. Fixade hans middag. Sen förberedde jag min och killens middag, tog hand om disk osv. Jag har fått ork igen. Sjukt! Hoppas hoppas det håller i sig. ❤️

@Kaffetanten88 Härligt! Vi får verkligen hoppas att det är den vändningen du har väntat på. Såklart kommer det väl ändå gå upp och ner med tiden, det gör ju det för alla, men om medicinen kan ge dig en bättre grundnivå så har du ju mycket bättre förutsättningar att hantera en lite sämre dag då och då som ju alla får. Riktigt goda nyheter!

@Kaffetanten88 Åh, vad glad jag blir för din skull ❤️ Är det någon jag verkligen unnar ett stabilt mående så är det du. Som du har kämpat! Och du gör helt rätt som verkligen njuter av de bra dagarna.

Bli inte jättebesviken om det kommer sämre dagar framöver bara. Ingen vändning är 180 grader, det går alltid lite hit och dit.

Kram 🐘