Ville bara checka in och säga hej, hoppas du har sällskap därhemma. ?? /A

Citrus

Så tråkigt du inte fick mer hjälp! Jag har förstått det ofta blir så som du beskriver, men varför? Varför har vi inte kommit längre i vården av människor som mår dåligt?

Det kan såklart inte du svara på, bara så förfärligt ledsamt att läsa om hur dåligt du mådde, hur starkt av dig att åka in, och sen bara hem igen...

Hoppas du mår bättre idag, att du har gott stöd i dina nära. Sen har du oss också ☺️

Kram! ?

Kaffetanten88

Hade systemet varit öppet idag hade jag nog druckit. Är så knäckt av att jag inte fick hjälp när jag är som mest sårbar. Känns inte som jag är värd att må bra. Som jag kan ge upp. Allt känns meningslöst.

Anonym26613

Skriv, skriv och skriv. Även om det inte alltid syns, vi ser dig. Vi hör ditt lidande och tror på dig. Vi är många här idag som skakar av ångest och vill veta när helvetet tar slut. Men vi vet bara att den tar slut. Beroende på hur länge och mycket man druckit tar det olika tid.

Vi borde kanske titta på Netflix. Något ihop. Sedan kommentera vad vi har sett? Har du en tips vad du kan rekommendera? Jag får ångest av att försöka välja...

Och blir det riktigt illa, ja då åker du in igen.
//
❤ Mary

Kaffetanten88

Tack Mary och Andrahalvlek. Jag rekommenderar att titta på good mythical morning på Youtube. Det är väldigt lugnande och roligt. Vet inte vad jag ska se på Netflix heller. Kollar på en ståuppkomiker just nu. Jag har dock så svårt att fokusera. Mina tankar far iväg. Jag känner verkligen inte igen mig själv. Är rädd för mig själv faktiskt. Får tankar på att ta alla tabletter jag har hemma hela tiden. Speciellt när jag blir lämnad ensam.

Det är bra att du säger det högt, att du har dessa tankar på att skada dig själv - att det känns extra svårt när du är ensam. Var snäll och se till att du inte är ensam just nu! Och åk tillbaka till psyket om du inte står ut med dina tankar!

Läkaren igår, som skickade hem dig, borde skämmas!

?? /A

Anonym26613

Ångesten ljuger!! Lämna bort dina tabletter till någon annan.
Jag vrider i ångest. Kan inte fokusera på något. Gråten i halsen. Det är som det är. Tiden måste gå. En timme åt gången... imorgon är en ny dag. Stå ut!! ❤???

Kaffetanten88

Den här dagen känns oändlig. Tar aldrig slut. Just nu överlever jag bara. Har inget liv. Min kompis som körde mig igår ska följa med till läkaren imorgon med. Denna gång ska hon följa med in. Om jag inte får hjälp imorgon så vet jag faktiskt inte hur jag ska klara mig.

Anonym26613

Du har säkert läst att du inte är ensam med "världens längsta dag"! Lite komiskt hur just dag 3 för mig är alltid värst. Men jag kan låta bli att dricka på veckorna och då är det inget fel på onsdagar. Det måste handla om att vi vet att vi aldrig mer ska dricka. Eller jag vet inte. Men vill bara säga att du går genom något som många andra just nu ❤ stå ut
/Mary

Kaffetanten88

Ja jag såg det. Det är sjukt att jag mår så här 2 veckor efter stopp. Men jag tror jag har lite diagnoser med. Medicinerat så mycket med alkoholen så nu brakar jag ihop för jag får ingen paus i känslorna.

Alltså, vilken krigare du är! Och vad ledsen man blir över vår vård, som ska finnas där nu just för dig som inte står ut längre!
Jag vet precis vad du går igenom, jag gjorde exakt samma resa för ett år sedan <3 Åkte till psykakuten och blev avvisad. Vidarebefordrad till vårdcentralen. Fick Theralen utskrivet, plus Mirtazapin. Theralen just mot ångesten och Mirtazapin för nattsömnen. Jag sov nästat konstant i tre dagar, men sen vände det lite! Var väldigt dåsig särskilt under förmiddagen länge men blev bättre och bättre. Dock tog jag nog ganska liten dos av Theralen, halv rör om jag inte minns fel.. Drog dock ner på den ganska snabbt och tog den efter ett tag bara när jag kände stark ångest.

Vill verkligen be dig att sörja för din egen tid nu! Så bra att du blandat in dina närmaste.
Även om det är skittufft.. -det som verkligen hjälpte mig att komma vidare var att få vara själv och möta ångesten! Jag var sjukskriven och hemma själv så jag satt varje förmiddag i soffan och bara stirrade i väggen och andades. Dag för dag. Sen försökte jag göra nånting väldigt litet som jag kände gav mig glädje. Började laga lite mat igen som jag tyckt mycket om förr. Stod i köket, själv, hackade, stekte och försökte vara bara i det.

Vad du än gör, ge inte upp! Alkoholen löser ingenting!! Den kastar dig bara bakåt och tvingar dig gå igenom detta igen.

Massor med styrkekramar!

Kaffetanten88

Hej tack för alla svar! Känns skönt att fler varit med om detta även om jag inte önska det här på någon.

Jag mår fortfarande extremt dåligt. Får sällskap till doktorn idag. Jag hoppas på bättre bemötande idag.

Fick ett par timmar med mindre ångest igår på kvällen. Hade ätit så mycket glass och chips så magen gjorde ont. Då kände jag inte ångesten lika mycket. ❤

Anonym26613

Godmorgon ❤
I början är pausen från ångest ganska korta. Mina är just nu ca 5-15 minuter. Vad som helst kan trigga skiten. Musik, tanken på jobb eller minnen från nyår. Men du kan redan få par timmar, vilket är en tröst. Det blir snart bättre ska du se.
Lycka till med läkaren ?