Jag känner igen mig mycket. Känner inte heller så mycket positivt. Är inte glad, har inte mer energi, får inget gjort och har framförallt inte lust med något. Men jag tror det är så, att när vi lyfter bort alkoholen från livet, så kommer det andra upp, som vi självmedicinerat med alkohol emot.
I mitt fall seglar depressionen upp nu och en hel del sorg. Och det är bara att önska och hoppas att vi får den hjälp vi behöver för att orka med livet utan alkohol. ?

Kaffetanten88

Tack Blanka för ditt svar. Ja så är det nog. En del är enda problemet alkohol då blir livet lättare när de slutar. För sånna som dig och mog där vi medicinerat med alkohol ja då kommer det uppe mycket annat när man slutar dricka. Jag har iaf äntligen fått kontakt med en bra psykmotagning. Om än privat. Hoppas du får den hjälp du förtjänar med. ❤

Kaffetanten88

Släpade mig ut med hundarna nu. Gått i pakt med en kompis om 11000 steg om dagen. Det känns faktiskt överkomligt.

När jag kommer hem måste jag fixa mellanmål och medicin till sonen. Han äter 3 olika mediciner och typ 5 olika vitaminer och kosttillskott. Han äter även ketogen kost för sin epilepsi. Så det finns saker att göra. Nu för tiden vill jag bara ligga på soffan känns det som dock...

Kaffetanten88

Den jobbiga ångesten är tillbaka. Tillsammans med den även lite självmordstankar. Mörka tankar om att jag alltid kommer må så här dåligt. Fick ett billigare märke av theralen den här gången och det ska ju inte vara skillnad men förra gången jag tog tyckte jag det hjälpte. Nu känner jag ingenting. Inte ens trötthet. Bara lite yrsel. En kompis kommer på middag ikväll så jag hoppas på bättre humör senare.

Anonym26613

Jobbigt med mörka tankar ❤❤❤ Tänker på dig!
Men mörka tankar blir inte ljusa av A. Försök hålla dessa två saker separat. Det är verkligen synd att du inte mår bättre. Nykterhet botar inte allt. Men A kommer inte att lösa det heller. Hade det gjort det, så hade du inte kommit hit, eller hur ?

Ha en så bra söndag som möjligt ❤???❤

Kaffetanten88

Tack Miss Mary! ? Idag är jag gladare. Något som jag blivit bättre på den här gången är att precis som du sa försöka hitta andra sätt än A att må bättre på. Alkohol kommer hjälpa en kort stund sen mår man så mycket sämre. Som du säger hade A varit bra medicin hade jag inte varit här. ???

Kaffetanten88

Sitter nervös i väntrummet på beroendecentrum. Jag var här för 2 år sen och sökte hjälp. Blev hånad av sköterskan den gången. Är rädd nu. Hoppas på bättre bemötande den här gången.

Kaffetanten88

Det gick väl bra. Inte den bästa läkaren jag träffat men jag blev inte illa behandlad. ?❤ Jag fick ta min första dos antabus där idag. Kommer gå dit 2 gånger i veckan och ta det. Sen även lämna kossprov regelbundet bara för de vet jag rökt cannabis. ?❤ Utöver antabus och prover så kommer jag vända mig till psykiatrikern jag har kontakt med.

Just det. Blpdproverna jag tog var alla jättebra. Levern mår bra. Ja kroppen mår bra. Är bara psyket som är trasigt. ???

anonym33193

Vad bra att du gick dit! Och vad bra att proverna var bra! Att börja med antabus är modigt. Heja dig!
Jag har också under lång tid medicinerat med alkohol, det blir liksom tystare i hjärnan när den är bedövad, enklare.
Är absolut inte nykter ännu, är fortfarande långt nere i träsket, men vill gärna bli frisk och oberoende. Tror att vi måste våga vara ledsna färdigt, acceptera det ledsna, ta makten över det, sörja och gå vidare, förlåta och förlika oss med oss själva och andra, innan vi kan bli glada inifrån igen, lättare sagt än gjort dock.

Kaffetanten88

Tack för ditt svar. Ja jag tror att någon stans måste man nå botten och känna att ingeting ka vara värre än det liv manlever nu. Att man är villig att göra vad som helst annat för att få ett bättre liv. Svaren är tyvärr inte i flaskan. Jag har dock tyvärr också försökt lugna hjärnan med A. Men det hjälper inte.

Just nu sitter jag trött av antabus, dricker kaffe men känner mig ganska lugn. Vet inte om det är antabusen men har inte lust att hetsäta heller. ?

Skönt att du träffade en läkare som var ok. Grattis till alla bra prover ?
Och det andra ska väl gå det med, du är ju på bra väg och med din kämpaglöd och allt du klarat av hittills på din resa, så borde det värsta vara bakom dig nu.
Kram ????

Kaffetanten88

Tack Blanka. Ja nu kan det väl bara gå uppåt. Förmodligen 2 steg upp och 1 steg bak ibland.

Nu på kvällen har jag många olika ångest känslor. Killen min har gått ner 10 kg på en månad typ. Han kör strikt keto men han har blivit lite extrem och äter förlite ofta. Jag blir sjukt orolig. Idag sa han att han var sugen på pizza och jag sa då äter vi det. Sen ångrade han sig men jag beställde ändå men blev såklart fel pizza så han åt jättelite. Det är så sjukt påfrestande att behöva oroa sig för att han får i sig mat också ovanpå allt.

Sen är jag även ledsen att han gått ner och tjatar om det hela tiden. Frågar om hur han ser ut osv. Speciellt nu när jag bara går upp mer och mer pga hetsätningen.

Jag vet inte vad jag ska göra åt killen för det känns som han börjar utveckla anorexi. Ser tecken på det för jag själv haft det. ?

Kaffetanten88

Tror jag hittat lösningen på min hetsätning och vad jag ska byta drickat mot.

Dels dricker jag mycket pepsi ocg red bull samt kaffe. ??
Sen har jag hittat en glass, Nicks, inget socker och 75%färre kalorier. Ett helt paket på under 300 kalorier.

Så nu kan jag verkligen satsa på min keto diet och gå ner i vikt samtidigt som jag får äta massa glass om jag vil. Blev så glad när jag smakade glassen och insåg hur gott den faktiskt smakade.??

Kaffetanten88

Och ja koffein intaget är alldeles för stort men en sak i taget. Alkohol och hetsätningen först. Så jag kan få börja må bättre. ??

Anonym26613

Att det gick bra hos läkaren. Så modigt och duktigt att ta antabus. Du har verkligen bestämt dig ?❤

Och snart en månad nykter! Så bra!! ???

Jag känner igen den där känslan att den andra är nöjd med sig själv och jag inte. Jag har aldrig riktigt känt att jag kan helhjärtat vara stolt över min man, när jag känner mig som en grå mus bredvid honom. Men den senaste tiden har jag börjat tänka annorlunda. Ger komplimanger till honom och boostar hans självkänsla. Det får även mig att må bättre. Kommenterar dock aldrig vikten utan håret, leendet, något roligt han sagt eller fint han gjort. Nu börjar jag även få lite komplimanger tillbaka ? känns jättebra ❤?❤

Ha en underbar kväll ?

Kaffetanten88

Så sant Miss. Ja precis man har svårt när man själv mår piss att vara glad för sin partner. Blir nog bättre sen när jag mår bättre. ?