Kaffetanten88

Tack alla. Jag blir inte lämnad ensam. Har självmordstankar nästan hela tiden med. Vågar inte åka in akut igen efter lördagen. Har fått tips om en medicin och har läst massa bra om den. Jag hoppas att läkaren ikväll är öppen för att iaf låta mig prova. Jag har ju haft ångest enda sen tonåren. Mitt grundtillstånd är alltid lite ångest. Jag började inte medicinera med alkohol för än jag var ca 25 år. Innan hade jag ätstörningar. Som barn hade jag inget stopp. Kunde äta hur mycket som helst. Blev överviktig osv. Sen i tonåren fick jag anorexi och bullemi samt sprang och gymmade varje dag. Sen blev det alkohol. Senaste året har jag testat lite andra droger men inte fastnat i det som med alkoholen. Sen åvanpå att jag redan mått dåligt pga att jag föddes med antagligen diagnoser så har jag varit med om mycket saker som jag inte bearbetat. Sex med en främling fast jag sa nej flera gånger. Sent missfall. En sjuk son. Många med hans diagnos blir sämre i tonåren och några dör. Så hur framtiden ser ut vet jag inte. Nu orkar jag inte mer. Hela mitt psyke och min kropp håller på att gå sönder. Känner mig trasig. Har inget liv längre. Allt jag gör är att överleva.

Anonym26613

Ja, ibland orkar man bara andas och existera som en ameba utan krav och syfte. Att bara vara är inte så bara. Du behöver inget annat än existera ❤

Hoppas läkaren hör ditt nödrop. För oss är det tydligt och klart. Men även om läkaren inte helt förstår, så finns det hopp. Jag vet att det är möjligt att krypa upp från botten och hitta ett liv så mycket mer meningsfull du aldrig hade anat. Men det tar vi då... just nu bara andas ❤?? /Mary

Du har ändå lyckats komma på fötter och be om hjälp. Din resa ut ur dåligt mående har börjat, den kommer säkert inte bli spikrak men det är DIN resa! Tycker det låter så bra att din vän följer med in till läkaren, som säkert är mycket mer kompetent än den förra. ? /A

Kaffetanten88

Jahapp. Jag fick en ny medicin som högst troligt inte kommer hjälpa. Fick även theralen igen...ingen remiss till psyk...det enda han sa var att ringa runt till olika beroendecentrum i Stockholm. Och att åka till akuten igen om jag vill ta livet av mig. Hatar detta jag tas inte seriöst. Funderar allvarligt på att ta massor av mina mediciner hoppas på att kanske överleva och faktiskt få hjälp. För i Sverige verkar bara de som gjort självmordsförsök få riktig hjälp. Inte de som är påväg dit.

Anonym26613

Jag tror inte det hjälper dig så mycket just nu. Det är viktigt att ta hand om beroendet först. Först efter en längre tids nykterhet vet man hur man egentligen mår. Så även om det är smärtsamt att inte få direkt hjälp från en psykiatrisk mottagning så är rådet nog helt relevant.
Har du kommit i kontakt med någon beroendemottagning? Kanske kan de hjälpa dig??

Kämpa på och var inte ensam med dina tankar ❤??

Bell32

Hur har det gått för dig efter dessa tre veckor?
Jag är bara på fjärde dagen. Men kände igen mig. Har en autistisk son jag vill finnas för mer.
Mvh

Bell32

Hur har det gått för dig efter dessa tre veckor?
Jag är bara på fjärde dagen. Men kände igen mig. Har en autistisk son jag vill finnas för mer.
Mvh

Kaffetanten88

Det går sådär. Mitt mående är katastof. Tack till alla som läser och orkar svara. Ikväll ska jag prata. Med en psykiatriker som är privat. Min kille fixade det och tänker betala oavsett vad det kostar. Så jag kan få hjälp. Även om vissa (även läkare) tror att det är alkoholen som gör att jag mår så här så är jag säker på att det inte är det. Jag var nykter 3 månader för ett år sen. Började igen just för att ångesten inte släppte. Testade massa saker då med. Höjde antidepp. Pratade på aa och med psykolog. Men ingen följer upp och det rinner ut i sanden. Kommer jobba med nykterheten på beroendecentrum när jag får tid. Psyket Hoppas jag att jag får hjälp med privat nu.

Kaffetanten88

Hej! Ja det går väl framåt. På måndag ska jag träffa psykiatrikern i 90 min. Vi kommer diskutera mediciner och så. Mamma och pappa kommer betala min utredning och behandling hos dem. De har en terapeut som är duktig på beroende och andra diagnoser.

Enda jag känner nu är sug efter en flaska vin. Mest för att låta hjärnan vila.

Har gått upp 4 kg pga allt tröstätande.

Jag är trött och snurrig i huvudet. Är så jäkla trött i kroppen också. Önskar jag orkade springa. Men det är omöjligt. Skulle typ svimma om jag försökte.

Har mycket ångest men känner mer hopp efter att ha pratat med psykiatrikern. ?

Kaffetanten88

Inte varit inne här på ett tag. Jag är dock nykter. Varit mycket att ta tag i. Fokus på att få hjälp att förändra mitt liv.

Psykiatrikern var nog det bästa som hänt mig. Fick tillbaka all livsglädje efter mötet med henne. Eller iaf hopp om en förändring. Jag fick en ny medicin, eller ja gammal för mig då sonen äter den mot sin epilepsi. Jag fick den för den ska hjälpa mot ångest och den ska hjälpa mig sluta hetsäta. Hetsätning är något jag gjort sen jag slutade dricka. Om ett par månader ska vi även börja trappa ner min antidepp och testa någon annan. Vi ska även mötas för fler utredningar. Sen lägga upp en plan för behandling.

På måndag har jag tid på beroendecentrum och tog blodprover idag. Får se vad som händer med det.

Så glad jag blir för din skull ❤️ Att du känner hopp om livet och verkar ha fått rätt psykiatriker till att börja med. Hoppas beroendemottagningen blir en lika positiv erfarenhet.

Kram ?

Anonym26613

Får ofta bara höra skräck historier om psykiatrin. Roligt att du fått hjälp ?????

Så bra du håller dig nykter ❤

Kaffetanten88

Ja ni psykiatrin i allmänhet var ju hemsk. Fick ingen hjälp fast jag sa jag ville ta livet av mig. Fast jag inte fick lämnas ensam osv.

Men min kille! Han hittade en privat firma och de var helt underbara. Mina föräldrar erbjöd sig att betala allt där. Annars hade jag och killen gjort det.

Jag känner nu att om ett år har jag nog ett helt annat och bättre liv. Ett liv jag vill leva. Det kommer dock innebära jobb.

Kaffetanten88

Sen kan jag säga att jag fortfarande käpar med sug då och då. Det varar inte lika länge som andra gånger jag försökt sluta dricka. Men tex idag var jag sjukt sugen att svänga in på systembolaget när jag åkte förbi. Men jag gjorde det inte. ?❤

Jag gjorde också något så konstigt som att köpa en handsprit som inte innehöll massa konstiga saker för det har jag ju läst att man kan dricka. Men den är kvar i bilen. Där får den ligga. Känns som ett rätt stort i fel riktning att dricka handsprit. Börjar den ta förmycket tankar så slänger jag den. ?❤

Jag kämpar för att få ut theralen nu. Första slängde jag för jag blev så utslagen dagen efter. Sen fick jag en ny av en annan läkare och den hjälpte faktiskt mot ångesten och tröttheten blev bättre. Problemet var att den tog slut för fort då. Mest för jag mådde så dåligt att jag ville dö så jag tog förmycket.

Så i måndags skrev psykiatrikern ett nytt recept men apoteket vägrade ge ut ändå för jag fått 2 flaskor. Trots att jag förklarade läget. Beställde från nätet men blev något strul så tar tid...aja hoppas det kommer innan helgen iaf. Så jag får lite lugn i själen.❤

Himmel så duktig du är . Jag är bara ibörjan av min resa och får se vars den tar mig. Vilka fina föräldrar och pojkvän du som stöttar dig i denna tid ❤ jag tror det kommer att bli så bra för dig ???