Anonym26613

Försök lyfta blicken och titta framåt. Det är väl bra att de lägger märke till saker hos din son. Desto mer vuxna som bryr sig finns runt honom, desto bättre ❤
Men visst hade man kunnat sköta det snyggare. Och du är skör och förtjänar inte mer skit. Men att hålla sonen rent ska du nog klara av med tanke på vilken wonderwoman du är här ??

Så det enda du ska ta med dig från mötet är fakta. Tänk inte på annat. Fokusera på att lösa problemen och låt förskolan lösa sina. Inte ditt problem att de har allergier. Det är arbetsgivarens ansvar på förskolan och de får återkomma med förslag till dig!

Bra jobbat med nykterhet
????❤

Kaffetanten88

Tack va snälla ni är!❤❤ Ja jag ska se frammåt. Imorgon får sonen och mamma vara med till beroendecentrum (antabus och kanske kissprov) och jobbet. Sen blir det eeg för sonen. Efter det far sonen till sin pappa över helgen. Jag får välbehövlig vila och tar nya tag med förskolan på måndag. ❤❤

Du är helt galet duktig! Fan vad du har slitit. Läs din tråd från början och sträck på ryggen och var superstolt!

Att du inte kan läsa av tanten på förskolan behöver inte alls bero på dig. Det beror sannolikt på henne. En del säger en sak med munnen och säger något helt annat med kroppen, då blir man förvirrad.

Jag håller med MMP, bada sonen varje kväll och byt hans kläder varje dag så kan tanten hålla tyst sen. Blotta inte en svaghet inför henne. Så hade jag gjort.

Kram ?

Kaffetanten88

Tack andrahalvlek! ❤ Ja jag ska nog läsa från början men är lite rädd. ?

Hmm jo kanske kan vara hon som är svår att läsa av. Har inte tänkt på det. ?

Jag kommer nog göra något i den stilen kanske inte varje kväll men lägga in en rutin på flera kvällar i veckan.❤

Citrus

Grattis från mig också ???

Och oroa dig inte över orosanmälan, nu när du mår bättre kommer allt bli bättre också. Du är fantastisk som hållit dig nykter en hel månad när du mått så dåligt som du gjort. Härligt att du har bra stöd från familjen ❤️

Kaffetanten88

Detta är nytt. Att jag orkar vakna innan sonen och killen. Dricka kaffe, äta frukost i lugn och ro. ? Några dagar har jag gjort det. Förr slängde jag mig upp när jag var tvungen. Fick i sonen frukost och gjorde oss iordning. Struntade helt i migsjälv.? Nu får jag en timme ensam på morgonen innan alla andra vaknar. Utom valpen då. Hon ligger bredvid mig.?

Kaffetanten88

Gårdagen var lång. Vaknade ju som sagt 07. Jobbade inte så länge. Körde sonen till sjukhuset på andra sidan stan. Han gjorde eeg i en timme. Sen körde jag honom till sin farmor och farfar för den här helgen ska han vara hos sin pappa. Efter det handla sen åka hem. 2 kaotiska långa dagar. Jag är helt slut och trött.

Exet körde sonen till sjukhuset för blodprov idag. Igår när jag var helt slut hade jag sagt att de skulle till fel ställe såklart. Min hjärna funkar inte som den brukar. Jag tappar ord. Jag glömmer saker. Jag är helt enkelt väldigt hjärntrött. Känner mig tung i hjärnan typ.?

Killen började med sin adhd medicin idag. Han var orolig för biverkningar och sånt. Jag har lovat att ha koll på honom och säga till om han blir konstig eller om jag märker att han mår dåligt. Bara han mår bra och får den effwkt han önskar är jag glad. Lite orolig att han får högre puls av den är jag men ska be honom prata med läkaren om det. ❤

Kaffetanten88

Idag mår jag inte bra. Jag vet inte varför. Bara extremt med ångest sen typ 12 idag. Mått illa av och till. Känner mig trött och tung i huvudet. Vill sova men kan inte sova pga ångest.

:( Har du några strategier för att hantera ångest? Jag vet att det inte är lätt, såklart. Hoppas att du kan skaka av dig det snarast! Det är ju inte alltid man kan identifiera källan till ångest och det kan ju göra det ännu svårare att göra något åt den.

Kaffetanten88

Nej tyvärr TappadIgen. Har inga strategier än. Jag är på g med utredning av diagnoser sen behandling. Då lär jag få en del strategier. Jag är bara så bitter. Mådde så bra i 3 dagar med min nya medicin. Sen blev det skit på förskolan och nu känner jag hur ångesten börjar bli ohanterbar igen och jag vet inte vad jag ska göra. Tankarna far iväg på dåliga saker osv.

Anonym26613

Låter jobbigt! För mig hjälper det att skriva dagbok. Skriv ner alla tankar och känslor. Jag kan i början behöva skriva många gånger om dagen. Med tiden minskar behovet. Jag har läst att det kan ge samma effekt än terapi.
(Du kanske redan testat, men ändå ???)

Hoppas det lättar snart! Vila och ta hand om dig ❤

Kaffetanten88

Tack Miss Mary! ❤ Det blev bättre vid 17 efter jag tagit min nya medicin. Yrseln och ångesten avtog. Blev också lite bättre efter jag åt lite kolhydrater. Har ju ätit lchf. Tror kroppen sa ifrån lite. Är trött nu men mår helt ok. Känner min dock väldigt ostabil. Svårt att ta saker jag brukar klara av att ta. Jag är skör just nu. Men det får vara så just nu. 2 februari träffar jag psykiatrikern igen då får vi se vad som händer. ?

Kaffetanten88

Känner mig så dålig som flickvän idag. Killen testade en ny medicin för sin adhd. Jag sa att han skulle höra av sig under dagen om hur han mådde. Hans fosterfamilj tvingade honom att ta concerta när han var tonåring trots att han mådde jättedåligt av den. Så fick han nästan en panikattack idag och jag körde bil och svarade inte i telefon. Han som ställt upp så mycket för mig. ?

Anonym26613

Jag håller med att det hjälper att skriva här. Men jag kan vara mer ärlig i dagboken. Vill inte riktigt belasta er med mina kärleksproblem ??

Du är säkert ingen dålig flickvän ❤ Jag har inte ens pratat med min kille på flera dagar för att jag varit så upptagen med jobb och nykterhet. Din kille kommer att förstå att du körde bil.

Du är jättefin ❤???

Kaffetanten88

Ja Mary! ❤ Han förlät mig självklart. Jag har svårare att förlåta mig själv. ?❤ Jag bara är sån. Men är väl något jag kommer få jobba på.

Kaffetanten88

Igår var en lång dag. Vi gick upp 06:30 för att tvätta i tvättstugan. Vid 09:30 höll jag på att svimma där nere. Killen höll på att bryta ihop själv pga sin nya medicin. Ja det var bara kaos. Mamma kom hit och hjälpte oss. Tur sonen var hos sin pappa. Tror jag somnade 19 på kvällen. Tog theralen mot all ångest med. Inte hjälpte den mot ångesten men fick mig att äta mer än jag ville bara. ? Ska bara ta theralen till sömnen nu.

Imorgon måste jag tillbaka till förskolan. Åååh ångesten jag känner för det. ? Paniken om de ska börja ta upp allt igen. Eller om alla är stela med mig nu och ingen vill prata med mig efter det.

Vet inte om jag skrev det. Mamma ringde dem ju och sa att [redigerat av admi] inte skulle komma till förskolan på torsdagen för jag mådde så dåligt och vågade inte ringa. Och då pratade de ju om allt som sagts.

Ja jag är bara så sjukt nervös och har så mycket ångest inför imorgon. Ingen får följa med mig heller pga corona.

Anonym26613

Vet du, personalen vill er väl. ❤ Så klart är det jobbigt att prata om saker. Men det är viktigt att förskolan får höra vad du har att säga och att de kan berätta till dig vad det handlar om.
Kan du inte ha någon med dig via en länk?

Fokusera på allt som är bra i ditt liv. Du har så mycket att glädjas över. Kärleken övervinner allt ❤???❤

Kaffetanten88

Du har så rätt Miss Mary och efter i morgon så kommer det kännas bättre. ❤ Jag är bara så hemskt skör just nu.

Jag och killen bråkade igår och jag grät i en timme. Helt sjukt. Mycket för han också var känslig pga sin nya medicin. Så stolt över honom att han valt att inte ta den när den var så dålig för honom.

Jag önskar verkligen att jag hade mer energi än jag har men jag vet att det måste få ta tid. ❤ Fokus nu får vara sonen hundarna och oss. Hemmet dock. Ser ut som ett bombnedslag. Kläderna vi tvädade var typ alla vi hade. Torktumlaren var skitdålig så alla Kläderna var fortfarande blöta. Kläder överallt. ??❤ Aja jag/vi får försöka ta lite i taget. Nu har jag iaf rena kläder till förskolan för sonen!