Hej!
Glad, överpresterande student som alltid tar på sig mer ansvar.
Har två jobb vid sidan av studierna och lever i 110.
På ytan är det så jävla bra men det är det ju inte. Inte egentligen.
Jag mår fördjävligt och jag dricker alldeles alldeles för mycket. Minns inte när jag var nykter en hel vecka längre.

Jag hatar det. Jag vill inte mer. Självförakt och studierna börjar ta stryk över mitt beteende/beroende nu. Relationen med mannen börjar ta stryk, jag isolerar mig mer från vänner. Har slutat att träna för jag är ju antingen full eller bakis. Gått upp mer än 10 kg sedan i somras och jag ser sliten ut.
Jag känner mig sliten.
Jag känner mig trasig och tom.

Så många relationer, beslut och vägval jag onyktert valt. Men det har inte bara varit skit. Väldigt många roliga minnen, härliga vänner och goda drinkar i diverse länder har jag hunnit med med åren. Ibland kan jag dricka "normalt" men oftast inte.
Jag tror man kan kalla mig för periodare, om man nu vill sätta stämpel på det.
Förälskad i alkohol vid första ögonkastet. För det är ju det där, oavsett hur dåligt och farligt och knäpp jag blir av alkoholen så förlåter jag alltid den och dricker igen. För att när jag är berusad så är allt så lätt. Men det är ju oxå en lögn nu när jag skriver det, "lätt". De värsta scenarierna och händelserna jag varit med om är just när jag varit full. När den gnutta självbevarelse och överlevnad försvunnit, när det svåra blir dubbel så svårt. De gånger jag känt att livet inte är min kopp te längre. Då har jag varit berusad. Så att allt blir lätt, det är en lögn. För mig själv.

Jag behöver bli nykter, jag vill vara nykter. Hur fan gör man det?
Vem är jag, när jag är nykter en längre period?
Här kommer jag skriva ut allt, naket och anonymt.
Min resa ur den farliga dansen.

Mvh
Studenten

Leverjag

Hur känns den i kroppen, rent fysiskt? ;-)) faktiskt bra fråga...hur känns det då?
Är det kraven som du vill fly ifrån ibland? Det kan jag känna igen. Vet du vad jag tänkte, att din kropp kanske behöver jobba lite. Flås och endorfiner och/eller en mental paus. Har du testat att gå ett snabbt varv eller meditera en stund när det känns så. Bra att reflektera och att det hänger ihop med alkoholkonsumtion. Tristess verkar vara en ganska vanlig anledning att dricka. Men varför känner vi tristess på ett negativt sätt, undrar jag själv.

Du har ett långsiktigt mål och du är fantastisk som jobbar stadigt mot det. Du har säkert pms eller nåt. Du är lika snygg som häromdan. Det bara känns annorlunda idag. Tror dina ögon är vackra. Har du tittat på dina händer när du rör på dem och sett hur många muskler som samspelar? Det är rätt fascinerande när man tänker efter. :-)

Puss och kram ?

Ebba

Håll ut.
Du är jätteduktig VERKLIGEN som pluggar, jobbar och inte dricker för mycket och skadar dig själv.

Popcorn ikväll?
En bra film?
Något du gillar i lugn & ro.

:)

Som vanligt. Tror att ett riktigt köttigt Göttigt träningspass eller löpning hade suttit fint nu, men är fortfarande sjuk efter flunsan. Leverjag, min kropp känner sig trött och stel.
Vet ni vad jag gjorde i stället, jag ringde faktiskt en vän och skolkade från mina krav idag. Drog in till stan och tjötade om livet och allt där i mellan. Sen åkte jag hem och var fortsatt butter tills jag fick lite kalops i magen. Nu sitter jag åter igen på tåget och pluggar, men känner mig lite bättre. Inte samma känsla längre, vänner de är bra de ?
I morgonkväll ska jag nog avsätta 2h på film och popcorn. Det låter som en bra plan tycker jag, leva lite wild and crazy lixom ;)

Hoppas ni haft en bra söndag finisar ❤️ Kram!

Haha jag vet nog allt vad du gjorde när du skrev om handen, ja jag kollade på den och ja jag blev distraherad. Tack ?

Vilja, och detsamma ❤️
Jag tränar på det, tycker det är väldigt bra att skriva ner tanke/känsla/handling här. Ångestreducerande och lätt att gå tillbaka för att eventuellt kanske hitta mönster. Bara den övningen att behöva skriva positiva saker om mig själv, när jag vet att andra kan läsa, har varit utmanande men ack så effektivt. Hoppas du får sova riktigt gott i natt. Kram!

är en galen känsla.
Det är sjukt hur just stress kan påverka kroppen och psyke.
Det är oroväckande för mig själv att känna yrsel, skakningar och den extrema tröttheten i kroppen, just på grund av stress.
Jag känner hur talet och förmågan till att formulera ord och meningar i både text och tal är nedsatt. Samtidigt vet jag om att det är just på grund av stress.
En stress som håller i sig alldeles för länge och under för lång tid. Det är sjukt hur mycket en student i dagens samhälle måste klara av, för att gå vidare. Ibland känner jag mig som en bricka i ett spel, men inser allt som oftare att det är jag som bestämmer oxå.
Ambivalent kan man nog kalla mig. Ni som läser måste förstå att det inte bara är jag som känner såhär i min klass, eller i mitt program eller i min skola. Det är många med mig som ångestar igenom sina akademiska år.
Igår på fikan med min väninna så talade vi lite om just detta, om framtidsplaner och CV:n, om extrajobb utanför heltidsstudier och extra kurser på det för att samla hp poäng. Vart tar livet vägen?
Jag lever mycket i tron och hoppet om en bättre framtid. Visualiserar mig på min drömtjänst, visualiserar min framtid.
Min väninna frågade då " till vilken kostnad? du kan vara död om ett år". Brutalt men sant.
Att stanna i nuet, att våga känna NU, leva nu och inte leva för att bli ett bra CV. För vad betyder det egentligen?
Ja a ni, mitt svar är allt och ingenting. För den tjänsten jag vill ha krävs det mycket mer av mig än vad jag möjligtvis kan ge just nu, men ger jag upp min dröm? nej. Kommer jag vakna upp en morgon och inte kunna komma upp ur sängen för att jag är utbränd? ja, antagligen om jag fortsätter så som det är nu. Vad kan jag göra åt min situation? jag vet inte. Jag vet helt ärligt inte.

För vet ni vad? jag minns inte när jag var ledig för vila på 4 hela år nu. Det är 1460 dygn, utan ordentlig vila.
Den lyxen finns inte när man är timanställd. Semester, vad är det? Jag finns för att mina medarbetare ska kunna ta semester.
(bland annat). Men det är ju oxå därför jag studerar så mycket, därför jag kämpar varenda dag, just för att kunna få en rolig, krävande och givande tjänst med semester. För att kunna försörja mig, för att kunna köpa ett boende, för att kunna bilda familj.

Vet inte riktigt vad jag ville få ut av detta inlägget, men det blev en mickropaus från plugget just nu.
Idag vill jag verkligen ha en flaska rött, men jag vet ju att det bara är en kortvarig kemisk "semester".
kram

För mycket. Valde dimman.
Nu blir det äntligen en tidigt kväll och sömn. I morgon är det en ny dag. Just nu är jag avdomnad och trött. Sov sött.

Igår kväll var både bra och dålig. Det var bra att jag fick sova i tid, det var dumt att jag valde att dricka. Nu var det inget enormt intag av a, men jag är medveten om orsaken. Och jag vill inte behöva använda mig av a för att lugna mig.
Idag har jag ont i huvudet, och grannen började borra i väggen vid 7snåret. Det är endå en förbättring mot tidigare vanor och jag ser detta som ett bump i vägen. Åter igen så lär jag mig och jag behöver inte "prestera" den perfekta nykterheten.
Idag tänker jag arbeta vidare precis som dagarna innan igårkväll, det behöver inte vara allt eller inget.
Kram

Leverjag

Bra du fortsätter på din resa. Så ser jag på det. Som en resa mot en bestående förändring. En ny livsstil, andra vanor, nya tankemönster, bättre verktyg mm. Det tar lite tid och allt kommer inte på en gång. :-)

Kramar

Tack för era kommentarer ?

Idag har jag vaknat upp med feber och fruktansvärd huvudvärk.
På dagens agenda står det två viktiga möten och en munta.
Jag fick in gårdagens tentamen,
Längtar till påsken och vila. Hoppas ni får en bra dag idag . Kram

Leverjag

Vet du, jag verkligen går och dreglar efter choklad och annat vackert ätbart i skyltfönstren nuförtiden. Har inte gjort på säkert 25 år. Sugen hela tiden.. ;-)))

Du behöver verkligen vila. Vet du, det är jättemånga som får nya attacker av årets virusar. Som att det kommer tillbaka i flera omgångar och till slut behövs medicin för att må bra. Hoppas du blir helt frisk snart och får vila ordentligt och känna att du är fantastisk som klarar detta tempo men skolan, jobb och självförändring!

KRAAAM och glad påsk!????

Nu kan jag bara se massa choklad harar i huvudet. Åh vad gott med choklad, det kanske får bli kvällens lyx.

Jag hoppas det inte är
Influensan 2.0 som är påväg in in i kroppen bara. Vi märker, det ska bli jätte skönt att komma ut på landet i helgen ????

Har du planer för påsk? Kram!

Leverjag

Ska åka med familj till annat land med mycket kultur och sport på agendan. Tyvärr blir det nog inte den vårvärme jag hade hoppats på men miljöombyte, socialt och bo på hotell. :-)

Ses! ?

Jag hoppas att du får kraft att vara dig, i alla situationer. Även utan ägandet eller konsumtionsliv, Utan status eller likes. Jag hoppas och vill att du kan se glädjen i en chokladbit ibland. Och jag hoppas att du känner en kraft att orka se vidare. Skickar massor med styrkekramar till dig.

Idag har varit väldigt väldigt jobbig. Men jag tror att muntan gick sig vägen. Har varit väldigt nära till gråt hela dagen, vilket är olikt mig. Ifs brukar jag gråta när jag har feber. Min hjärna har velat ha mer vin men jag vill inte. Denna maktkampen hade jag på nått sätt förträngt. Det blir lättare, alla ni som är på era första veckor/dagar. Det är inte alltid den där funderingen/kampen om att dricka eller att gå till systemet, efter ett tag. Jag lovar.
Så detta är en lärdom av min bumb här om dagen. Jag iakttar och lär mig.
Ligger redan i sängen under mitt varma mjuka härliga täcke. Som jag har längtat. Kanske försöker jag gråta lite, för att få ut skiten. Eller så försöker jag sova.
Hoppas ni fick en fin dag idag.
Kram

Idag har jag bölat och svettats och hela kroppen gör ont igen. I huden lixom. Fan vad influensan gör en dålig.
Som tur var kom mannen hit och har hjälpt mig med vovven idag och nu är han och handlar mat. ❤️

Hoppas ni får en fantastik rolig och skön påsk. Kram

Jag ska verkligen försöka att stressa ner och ta ett chillpill nu. (Och jobba på det i framtiden) kan nästan dra ett kausalt samband mellan stress och denna flunsan. Dock på icke-vetenskapliga grunder. Bästa vännen fick halsfluss idag och mannen ligger och hostar... Det går bra nu...
Tack för era krya hälsningar ?

Låg och tänkte på en till lärdom jag tar med mig från bumpen här om dagen. Efter 1-2a glaset kändes det väldigt udda i huvudet, inte alls behagligt. När jag fortfarande var nykter men påväg att bli onykter. Tyckte verkligen inte om det. Detta försvann efter glas 3. Frågan jag ställer mig få till framtiden och nu är, om jag inte gillade den känslan, varför skulle jag vilja sträva efter att ta ett glas eller två någon annan gång? Det gav mig verkligen ingenting.

Nu blir det snarkebingen.
Kram

Naw tack snälla för den komplimangen, sitter åter igen flinandes för mig själv på tåget ? ?