Hej!
Glad, överpresterande student som alltid tar på sig mer ansvar.
Har två jobb vid sidan av studierna och lever i 110.
På ytan är det så jävla bra men det är det ju inte. Inte egentligen.
Jag mår fördjävligt och jag dricker alldeles alldeles för mycket. Minns inte när jag var nykter en hel vecka längre.

Jag hatar det. Jag vill inte mer. Självförakt och studierna börjar ta stryk över mitt beteende/beroende nu. Relationen med mannen börjar ta stryk, jag isolerar mig mer från vänner. Har slutat att träna för jag är ju antingen full eller bakis. Gått upp mer än 10 kg sedan i somras och jag ser sliten ut.
Jag känner mig sliten.
Jag känner mig trasig och tom.

Så många relationer, beslut och vägval jag onyktert valt. Men det har inte bara varit skit. Väldigt många roliga minnen, härliga vänner och goda drinkar i diverse länder har jag hunnit med med åren. Ibland kan jag dricka "normalt" men oftast inte.
Jag tror man kan kalla mig för periodare, om man nu vill sätta stämpel på det.
Förälskad i alkohol vid första ögonkastet. För det är ju det där, oavsett hur dåligt och farligt och knäpp jag blir av alkoholen så förlåter jag alltid den och dricker igen. För att när jag är berusad så är allt så lätt. Men det är ju oxå en lögn nu när jag skriver det, "lätt". De värsta scenarierna och händelserna jag varit med om är just när jag varit full. När den gnutta självbevarelse och överlevnad försvunnit, när det svåra blir dubbel så svårt. De gånger jag känt att livet inte är min kopp te längre. Då har jag varit berusad. Så att allt blir lätt, det är en lögn. För mig själv.

Jag behöver bli nykter, jag vill vara nykter. Hur fan gör man det?
Vem är jag, när jag är nykter en längre period?
Här kommer jag skriva ut allt, naket och anonymt.
Min resa ur den farliga dansen.

Mvh
Studenten

Tack för ännu fler tips!
Det är lite spännande att kunna testa nya drycker, annars har det ju varit samma gamla flaska vin gång på gång.

Blir som sagt så glad när
Ni kommenterar. Jag följer nog varenda tråd på både vidare livet och i förändra drickandet forumet, lite sådär i skugga. Men jag inspireras av er alla på ett eller annat vis.

Dagen har kantrats av förkylningsdöden. Man brukar ju driva lite om män som är förkylda och hur sjuka dem bli. Det är den nivån idag, jag döööör!
Haft massor med tankar i dag, men nu i skrivande stund har jag sockervadd i huvudet. Så det är dags att sova här hemma ?

Kram!

LenaNyman

Ack-ack! Du får dö en liten död (finns det inte en sorts orgasm som kallas det?) och sen får du återuppstå pigg och vaken och fräsch igen. Som en nyponros i morgondagg.

Natti-natti!

Idag är en lite udda dag.
Fortfarande väldigt förkyld, kan inte riktigt andas och har sjukt ont i halsen. Blir yr på promenaderna med vovven, så nu ligger jag och försöker vila i soffan.
Idag har både elaka tankar kring oduglighet varit och knackat på dörren i huvudet, jag noterade dem och lät det passera.
Har även lite lätt börjat planera när och hur jag ska ta mig till systemet, fasten jag inte egentligen vill.
Varför är min fråga nu...
Kan det vara för att jag är sjuk och garden är lägre?
Kan det vara för att jag äntligen har några dagar ledig från skolan och är uttråkad? Vill min hjärna fucka ur? Jag är ju ledig i morgon oxå = bra tillfälle rent planeringsmässigt att dricka. Det hade lixom inte påverkat något jobb/skola.
Eller är det något annat som spökar? Är det minime som gör sig påmind?
Jag vet helt ärligt inte.

Maten har även varit lite skev idag, så det är oxå lite ur synk.
Vad tänker jag göra då? För det är ju ändå jag som styr detta skeppet.
Jag tror det blir såhär, chill i soffan. Kanske kokar jag en kopp ingefärste, tar på mig pyjamasen och försöker klara av att vila.
Ja så får det bli, istället ska jag vila och gå i mot känslan (flykten?) och laga en riktig middag. Har ju några böcker jag vill läsa också...

Kram

Leverjag

Fy, för flunsan! Ta väl hand om dig nu. Så många som fått lunginflammation och bihåleinflammation till följd. Klok du. Det där med att äta dåligt och vara ur balans skickar tankar på alkohol som ett brev på posten. Bra du valde chill och mat. Jag brukar bli så sugen på kolhydrater när jag är sjuk. Som att min kropp vill ladda med extra energi.

Du är så härlig och jag njuter så att läsa om dina självmedkänsla! Vet du, när jag slutade banta blev livet roligare och kroppens balans bättre. Våra kroppar säger till vad de behöver om vi lyssnar noga och lär känna våra kroppar väl, tror jag. Jag tränar nu på att lära känna mina känslors kropp också. ;-)

Gingerbeer i stora flaskor hos Cajsa Warg är de bästa. Och så finns det ett riktigt bra vitt bubbel på systemet. Ett gott mousserande rosé oxå. Clausterhaler har goda öl. Både vanliga och lime är super. Lidl har alkoholfritt öl som jag köper ibland. Inte jättegoda. Lite söta i min smak men ljusa och helt ok. Rött är svårt att hitta ngt likvärdigt alls till.

Tänker på dig och hoppas din kropp klarar fajten bra nu. Hoppas du sover en läkande sömn och tack!
?

Tack för alla tipsen och de fina orden leverjag, det är väldigt spännande att lära känna sina känslor och sätta ord på dem, svårt men spännande och ibland lite roligt till och med ?

Idag blev sista dagen för sjukstugan här hemma, i morgon börjar skolan igen med föreläsning, sen jobb och sen en galen vecka i 200 knoo. Tacksam över att demonenflunsan tog över min kropp just dessa lediga dagar.

Idag har varit lugn, blev ett bad och några promenader med vovven. Ex (typ 5) antal filmer på netflix och popcorn till middag.
Så jo, kosten har inte gått skitbra dessa dagar. Faller så lätt tillbaka i gammalt tänk, "om jag äter detta istället för detta så är det okej" därav ingen riktigt middag utan bara popcorn. Men det är okej, jag förväntar inte mig att ett skevt beteendemönster ska lösa sig själv bara jag är medveten om det. I morgon blir det bättre igen.
Och det var riktigt gott med popcorn. Älskar popcorn.

Följde en vän från en vinkväll (som jag obvious inte var på) hem, och hen luktade faktiskt sött. Vin-alkohol-sött. Aldrig känt den ångan tidigare. Läst om den här på forumet såklart, att andra kännt att någon luktat alkohol. Jag bara undrar hur mycket alkohol jag stunkit i mina dar. Hua. Det är för övrigt den 4e "festen" jag säger nej till sedan i onsdags. Känns som att jag hamnat utanför studentlivet. Men det är okej, jag sörjer det lite, men det är okej som sagt.

Nu blir dett nattabingen och upp tidigt i morgonbitti för en ny rolig föreläsning.
Kram på er alla ❤️

Leverjag

Popcorn är gott! Jag poppar helst majskornen i olja. Det blir lite meck och disk. Kanske därför det var ett tag sedan..?

Viktigt med mat men framförallt mat regelbundet. Minst var fjärde timme. Jag hörde av vän som har råd/prioriterar riktig proffs-PT att tipset var att äta något var fjärde timme under dagen och skippa kolhydrater efter 16.00. Kompisen tränar och har en mycket slank kropp. :-) på gymmet där jag tränar påminner de om att fylla på med ngt ätbart efter träningen för att inte bryta ner kroppen och ge musklerna som jobbat energi. Tror hur som helst att jag äntligen fattat vikten av mellanmål och regelbundna måltider! :-) När jag hoppar över blir jag svag och går upp i vikt..

Vad skönt du mår bättre! Men var uppmärksam på att det kan sitta i och att du behöver tid för återhämtning.
?

Vilja, har inget direkt val nästa vecka, ny tenta+munta+obligatoriskt seminarium som ska göras på 72h, sen är det ju påsk. Vilket ska bli kul och skönt. Tagit ledigt från jobbet (för en gångs skull) och ska ut på landet till familjen och äta sjukt mycket ägg.
Du är en darling darling ?

Lever jag, det låter verkligen som en plan att äta på skalmanstider. Man skulle haft en sådandär sova/äta klocka alltid. ?
Osäker på nemas kolisar efter 16, gillar min macka och te till kvällsnyheterna. Men funkar det för någon annan är ju det super bra, whatever floats your boat lixom :) du kanske kan poppa lite popcorn i kväll? Totaly worth it om du frågar mig.

Det kanske inte är så stort i andras ögon med idag tog jag faktiskt en hel stor banan efter lunchen. En lunch som var lagad, och normalstor, inte för liten och inte för stor. Det ni! En hel banan! Efter lunchen! Prisa gudarna och kors i taket! ;)
Det är så skönt att kunna peka fingret och säga fuck you till hjärnspöken som på ett eller annat vis styrt/styr mitt liv.

Nu blir det en lagom lång promme med vovven, laaagom.
(PS jag klarade av en till tenta, så nu är allt okej att kunna gå vidare till nästa termin, woho!)

Kram!

Köpte en egen bit napoleontårta.
Bara till mig ?
Shit vad lyxigt på en helt vanlig sketen onsdag.
Kram

Tacksamhet.
I kväll har jag dragit en trip down memory lane.
Så mycket jag gjort och varit med om. Så många bissara situationer och så mycket glädje och skratt. Så mycket ångest och så jävla mycket tårar.
Osäkerhet, tvivel, hat. Mörker.
Så mycket kärlek och ljus.

Minime vi är trygga nu.
Och för det känner jag en sådan tacksamhet.
Kram

Det är inte det där att jag går omkring och väntar på nästa återfall längre, och om jag kommer "klara" helgen.
Jag VILL inte dricka.
Jag längtar INTE efter a, jag försakrar ingenting.
Missar absolut ingenting med att vara nykter.

Gått och funderat på hur många dagar jag varit nykter, och jag vet helt ärligt inte. Jag har inget datum, inga räknade dagar.
Livet flyter på och det är så skönt att ha släppt just den typen av fixering. Rökningen? Mjae.. Den går la sådär igen... ?

Kram!

Alltså, fan vad mycket det är nu. Från dödsgraven till 200km/h. Jag visste ju att detta skulle hända, men känner ändå att det är tufft. Hade jag kunnat ändra något för att dra ner farten, skulle jag göra det, men det går inte.
Fuck me alltså...
Sitter och pluggar på tåget mot andra staden och mentalt förbereder mig inför jobb i kväll.

Vad är jag glad för idag?
Min hårfärg är snygg.
Min ansiktsform är trevlig.
Jag är tacksam som har ett jobb.
Jag är glad över att jag får plugga.
Jag är fruktansvärt glad över att jag inte är bakis idag.

Kram!

Vad skönt att du skriver glad och inte i första hand tacksam. Har en bekant som uttrycker att hon är tacksam för än det ena än det andra. Känns som något man kan lära sig av någon coatch, men för mig känns ordet "tacksam" lite negativt, som att man fått något man inte riktigt förtjänar. Glad är så mycket bättre.

Varför kan du inte dra ner på något. Orkar du med? Kramar till dig studenten! Jag är faktiskt lite tacksam över att du finns härinne ???!

Nämen vad fin du ÄR Sisyfos❤️
Jag är så sjukt glad som har dig, och er andra på forumet oxå. klokböcker är ni. Varenda kotte!

Och när allt går enligt plan i mitt liv och jag försöker springa med i tempot som krävs av mig, så kraschar min väninna sitt liv.
I kväll kommer bli en utmaning.
Tröstande, lyssnande och vin.
I den ordningen, kan inte gå in på detalj, men det jag kan säga är att jag vet inte hur jag tänker göra nu. Antingen vara helt nykter, eller ta ett glas rött med henne. Det känns okej, men lite läskigt.

To be Continued...
Kram

Leverjag

Vad starkt och fint av dig. Kom ihåg att andas när du springer och vila mellan varven, så laddas batterierna med ny energi. :-)

Kram

Flinga

Bra jobbat.
Var stolt över dej själv.
Godnattkram från Flingis

Det river i kroppen, det river i psyket. Jag är så fruktansvärt uttråkad av livet just nu.
Samma mönster, krav och planering flera veckor framåt för att "överleva". Jag är så trött på att leva såhär. Längtar till nått annat. Osäker på vad.
Längtar efter frihet, solsken och havsbad. Längtar efter ett annat liv kanske. Står ut i känslan. Hade velat skrika rätt ut, lägga ner allt. Dra till Arlanda och aldrig återvända igen. Ut och bort, lämna man, vovve, lån och krav.
Nu hade jag antagligen varit full för nått halvår sedan, eller egentligen bara för några månader sedan.
Jag vet att detta kommer gå över snart igen, antagligen till i morgon. Försöker omfokusera, sitter ändå på bibblan med massor av fokuserade själar. Varför hittar jag inte fokus...
Idag känner jag mig fet och ful oxå, som grädde på moset. Kanske har jag pms? Vet inte. Skriksjunger med i loorens paper light låt i huvudet, höjer volymen, andas.
Jaja, nu blir det hardcore plugg igen. Hatar detta.

Kram