@Torn Ha, ha ja det är fan farligt att löpa😂. Usch att det smäller till i vaden låter läskigt och ont. Pratade med min man och vi kom fram till att vi skadat oss relativt lite sett till hur mycket vi tillbringar i skog och mark, både löpning och andra strapatser. Man höjer risken för skador ju mer man utsätter sig i förhöjda risksituationer. Skulle vi inte vara så mycket i svår terräng så skulle risken minimeras för skador. Så om vi bara går på plan mark och asfalt så skulle risken vara mindre, men för oss så mycket tråkigare😁. Så sett till detta så har jag inte skadat mig speciellt mycket, varken i löpning eller i andra krävande aktiviteter i skog och mark. Men när det händer så är det, fan också!

Ha det gott i solen och i båten!🌞❤️

@Varafrisk Tack!❤️. Ja, det gick verkligen snabbt! Har inte speciellt mycket smärta så det är skönt. Det går även snabbt att lära sig att hantera saker med andra metoder, när handen inte riktigt funkar som dem brukar. Vi anpassar oss snabbt. Tror på snabb läkning, eller hoppas i alla fall😁

Ha det gott!🌞❤️

@vår2022 Åh nej! Fy va jobbigt! Bra att du försöker komma på något annat att sysselsätta dig med❤️Man får vara besviken och arg/ledsen över det en stund men sen behöver man acceptera läget och komma på bra lösningar❤️
(Tänk så mycket lättare det är att tipsa om än att göra själv emellanåt😉)

Stor kram

@vår2022 Jag fick musarm omkring år 2000 och var tvungen att jobba med vänster hand i datorn, liksom allt annat. Tog 2-3 veckor att lära mig. Även när jag blev hyfsat bra i högern så fortsatte jag jobba med vänstern i datorn. Hade musen på vänster sida. På så sätt hade jag plötsligt TVÅ armar på ett helt annat sätt än de flesta.
Kanske kan bli nåt bra för dig med? 🙏🏻🥰

@Amanda L Wow! Låter ju superbra! En möjlighet till att bli tvåhänt😁. Det jag märker är att jag får allt mer kraft i mina fingrar på höger hand och kan använda dem lite mer än i fredags. Vissa grepp smärtar mindre. Men kan tänka mig att jag kommer att bli rätt trött i fingrarna på höger hand när jag ska jobba i datorn igen, så ska träna vänstern så mycket jag kan för avlastning.

Ha en fin söndag i solen🌞❤️

@vår2022 Har en kollega som är högerhänt men använder alltid vänsterhanden t datormusen. Hon gör det för ”att den delen av hjärnan behöver också aktiveras”.

🥰☀️🌸🐬

En dag värt att notera, 600 alkoholfria dagar🥳. En härlig solig sommarmorgon men den vanliga rutinen, släppa ut hundarna på morgonpink i trädgården och själv pudra näsan. Frukost till de fyrbenta och kaffe till matte på sängen och rusande hundar som joinar i morgonmyset. Läsa lite nyheter och läsa här på forumet. Planera dagen. Rutinen är lite förändrad så här i värmen. Hundarnas promenad sker tidigare på morgonen innan det blivit ännu varmare. Efter rundan brukar jag duscha av dem med trädgårdsslangen så det blir ordentlig svalkade och de får varsitt hundben som belöning för en god tur och duschning. Ny kopp kaffe och lite häng på en sval plats i trädgården.

Var på ny röntgen igår och det ser bra ut. Frakturen är en ”god” sådan, rakt brott och inga andra skador i benet. Fått mycket bättre rörlighet i fingrarna och ska använda den mycket förutom att bära tungt, som är svårt också. Tränar rörlighet i axeln och armen så det inte blir för stelt. Läste att efter två veckor ska värken som kan komma och gå vara borta. Jobbade på plats två dagar i veckan och var helt slut. Det är ansträngande och det är så mycket skönare att jobba hemma och kunna pausa på ett helt annat sätt. Behöver heller inte göra mig iordning på samma sätt med smink och att föna håret hemma. Tänk hur det förändrats pga pandemin, folk är inte sminkade och fixade på samma sätt i digitala möten, i alla fall inte när det är möten internt. Det är skönt, slipper lägga en timme på morgon på detta. Kunde inte tänka mig att träffa jobbet osminkad förut, men nu känns det helt naturligt, naturellt😁. En god effekt som kom genom pandemin, att vara sig själv, osminkad.

Nu är det dag att hoppa upp ur sängen och starta dagen med en hundpromenad, eller jag ska testa att springa med dem lite med gipset. Längtar efter att få höja pulsen och känslan som kommer efter en löpning. Ska ta det varligt och inte snubbla!

Ha en riktigt fin och härlig lördag!🌞❤️

@Himmelellerhelvette @Andrahalvlek @Amanda L
Tack❤️. Alltså, hur bra mår jag inte nu! Gick fint att springa med gipset, var skuggigt i skogen. Fick höja pulsen och den sköna känslan efteråt. Jag har mindre ont i handen efter löpningen! Jag trodde man skulle vara väldigt försiktig med handen och inte grejja för mycket med den. Har läst massor på nätet om hur man bäst kommer tillbaka efter denna skada. Ett råd var, låtsas som att du inte har den friska handen, använd den gipsade så mycket du kan. Det är egentligen bara tyngre lyft jag ska undvika. På återbesöket frågade jag om jag kunde springa, javisst! Det sämsta du kan göra är att vara för stilla och inte använda handen. Tänker att jag fick igång blodcirkulationen ordentligt vid löpningen. Jag mår i alla fall prima! Hoppas det håller i sig😁

Grattis till 600 dagar, fast jobb- och chansen att bli tvåhänt 🥳
Blir så sugen på att komma igång med min löpning, och nu finns plötsligt en liten lucka i tiden (istället för körlektioner då 🤓)
Jag har nog jobbat mkt med hjärnan likt dig- fokus på det som är fint, stort, (smått) och noll fokus på självömkan, känsla av att livet är ”orättvist” eller annat som begränsar. Mitt liv har växt och växt, kanske saktat in på en platå för en annan typ av förflyttning nu. Mycket har hänt på insidan genom att försöka vara vidöppen för livets skeenden, förhålla sig så som jag påminner mina medarbetare om; allt fokus på det vi kan påverka.
Kram 🤗

@vår2022 600 dagar, wow grattis!! 🎉🥳👍 Fantastiskt fin siffra!!

Härligt att läsa hur bra du mår och hur fint löprundan gick. Bra energi, som smittar av sig! 😀

Ha en fin lördagskväll!

@vår2022 Stort varmt grattis till dina 600 dagar - och ett stort varmt tack för att du fortsätter dela med dig av dina kloka reflektioner och erfarenheter här på forumet. Hoppas handen återhämtar sig så snabbt som möjligt!

@vår2022 🥳✨💥GRATTIS!!💥✨🥳
l efterskott till dina 600 dagar.
Nu får du blunda och föreställa dig pompa och ståt med en hel orkester framför dig.
Hör du den stora fanfaren som trumpeterna spelar nu.🤠
Den var till dig.😄

Ha det bra.👍