Önskar er alla en riktigt fin midsommarafton🌞🇸🇪🌺

Ska strax ut på en löpning med hundarna i skogen. Vi kommer att åka bort till goda vänner och fira dagen där. Plocka blommor, klä en midsommarstång, laga mat ihop och jag ska göra en efterrätt. Blir rabarber och jorgubbspaj med glass. Spela krocket, hänga och dricka alkoholfritt. Sedan ta bilen hem mot kvällningen. Hundarna kommer att vara kopplade stor del av dagen, då det finns katter lösa och vi vill inte få en kattjakt där😂. De ska få en bra motion innan som sedan ger dem lugn och ro borta. De är riktigt bra på att koppla av borta, ligger i sina bäddar, sover och liksom fattar att det är det som gäller när vi är bortavid. De får en liten promenad då och då, sedan återgår det till att koppla av i sina bäddar. Men motionen innan ger bättre förutsättningar och ger må bra hormoner, precis som hos matte😁.

Ha en fin nykter dag och firande!❤️

@vår2022 Våra hundar funkar också bäst rejält motionerade. Precis som vi alla gör. Tror säkert att hundars signalsubstanser liknar våra? Bara att vi kan med förnuftet tjuvkoppla o bypassa vår hjärna. Tankens kraft, inställning, val av glasögon, tålamod att vara i stunden, tillit.
Ha en fin midsommar!

@Sattva Precis, det är något jag tänkt på, att hundars signalsubstanser säkert liknar våra. Tänkte på hur det funkar för hundar som mest bara går i koppel, alltså inte springer omkring lösa på tex en gräsmatta eller i koppel vid en cykel eller löptur. Om de hundarna anpassar sig till det. Sedan kom jag på att hunden via sin nos får massor av stimulans, luktar på allt på promenaden och tex vid aktiviteter som nosework eller spårning. Läste om en som forskat om hundens nos och enligt honom skapar letandet, nosandet positiva känslor och ger hunden välmående. Så luktsinnet har verkligen en stor betydelse i hundens liv😁. I vår valps liv, nu drygt 7 månader, verkar grävandet har en stor betydelse i hans liv. Han har grävt massor av gropar i gräsmattan när vi inte sett då vi varit inne i huset😂. Likaså ska han ”bädda” frenetiskt innan han lägger sig. Alltså ingen av våra tidigare hundar har grävt eller bäddat som han, får se om det går över.

Ha det gott!❤️

@Daemon Tack! Hade en riktigt fin och trevlig midsommarafton med god mat, skratt och trevliga samtal. Nu har vi kommit hem och det är dags att knyta sig och vakna tills en ny skön lördag och gott kaffe. Hoppas att du också har haft det trevligt på din första nyktra midsommar❤️

@vår2022 Det är skönt att kunna köra hem efter ett antal timmar. Vi kom dit vid 14-tiden igår och körde hem kl 19. Efter det skulle de andra grilla. Jag var så trött att jag nästan var illamående.

Kram 🐘

@vår2022 Härligt att höra att ni hade en trevlig midsommarafton!

Trevligt här också. Lite lugnare än normalt tycker jag, undrar varför…? 😂

Dags för second breakfast/kaffe här nu. Härligt med en pigg lördag! ☀️⛱️