majken_r

@vår2022 Hej, vilken fin läsning. Det känns lugnt och harmoniskt hos dig. Och så fint ni ordnat för er hund, låter som en bra plats🙌🏼 Kram och trevlig kväll🌱

@vår2022
Låter som ni haft en härlig helg!
Minns när vi flyttade på en pion här i trädgården när vi precis köpt huset, min mamma sa då direkt att den där pionen kommer inte blomma på många många år… den blommade med massor av blommor redan sommaren efter!! 😁 Å efter 20 år är den fortfarande lika fin varje år. 😍 Väntar spänt på att den ska slå ut.
Fick en pion av en kompis förra sommaren, men den trilskas lite. Vet inte om den trivs helt där jag satte den.. får vänta å se hur den tar sig.
Vad fint att ni ordnat en liten minnesplats till er älskade hund! ❤️ Har ni den i trädgården eller i skogen? Hur har eran andra hund tagit det, märker ni något på honom?
Ha en fin kväll! Kram 🤗

@Rehacer Min pion som inte blommade på 5 år, fick jag av grannen och flyttade den från hennes tomt. Den var lite tjurig första åren, men nu så, 13 knoppar på gång😁. Jag har ett stenparti på kanten av vår tomt och där ska han få vila. Idag hämtade vi hans urna i trä med askan i, den är fin och ska få stå framme i huset först ett tag tills vi är redo att sätta ned den i jorden. Hade den i knät hela resan hem från veterinären💕. Det kändes fint på något sätt. Vår andra hund har inte varit ensam hund tidigare då han är två år yngre. Den äldre var på sätt och vis hans ”barnvakt”, van att vara lite själv sen valp. Min son bor ju hemma nu, och när jag och maken åker till jobbet börjar han yla som en varg. Då släpper han in honom i rummet och stänger dörren, då blir han lugn. Han saknar flocken/oss och säkert sin bror. När vi är hemma är han chill men gillar mest att hänga i sonens rum. På nätterna sover han ensam i rummet där båda hundarna sov och det går bra. Kanske får man börja köra lite valpträning igen och vara borta korta stunder? Han är fyra år nu. Sedan tror jag att de både blev så vana vid oss varje dag under pandemin, jag har varit hemma varje dag över två år med dem. Vi kan dock pussla rätt bra med våra jobb, båda jobbar hemifrån flera och olika dagar i veckan. Än så länge har vi ju också sonen här. Vi står på kö till en valp men vet inte riktigt när det blir aktuellt, då får vår kvarvarande hund bli storebror😁

Ha en fin kväll och kram💕

@Geggan Ja, eller hur! På hundpromenaden i eftermiddags, en riktigt lantlig idyll, med kossor och hästar på ängen. Lupiner, prästkragar, bondrosor och massor av andra midsommarblomster blommar över allt och doftar ljuvligt🥰

Kram💕

Det blir 244 dagar och 8 månader som nykter på midsommardagen😁. Det känns helt fantastiskt att jag lyckades bli nykter denna gång och att det håller. Det är som att ha fått en ny identitet och jag gillar verkligen den. Jag måste säga att det är så mycket bättre än jag kunde föreställa mig att det skulle vara, att vara nykter. Vet inte riktigt vilka förväntningar jag hade, mer än att jag längtade efter att få känna hur det kändes att vara nykter, för jag var alltid antingen bakis eller påverkad och aldrig egentligen helt nykter. Jag hade också bilden i huvudet av när jag en gång lyckades vara nykter i flera månader, och hade en större dragning på jobbet, hur bra det gick och att jag inte var bakis skakis och med massor av ångest. Jag mindes känslan av hur skönt det var. Sen firade jag min fina dragning med vin på kvällen och ja, sen var det kört. Men jag mindes ändå känslan och det var dit jag ville även denna gång. Skillnaden denna gång var att jag sedan dag 4 bestämt mig för att aldrig mer dricka, för jag ville ha den där känslan av nykterhet hela tiden. Men som sagt, det är så mycket positivare att vara nykter än vad jag kunde föreställa mig. Den där bilden och känslan jag hade från när jag tidigare var nykter några månader, har nog betytt mer än vad jag trott för mig. Den har nog motiverat mig oerhört då det gått så bra och egentligen har det även varit rätt lätt för mig att vara nykter.

Det är likadant med min träning. Jag hade en bild och en känsla av när jag hade bra kondition och sprang mycket, vägde mindre och åt hälsosammare. Jag ville dit igen till den känslan och till det sköna måendet som träningen gav. Jag har lyckats komma dit igen. Men även här har det blivit ännu bättre än jag kunde föreställa mig, jag har ännu bättre kondition och är ännu starkare ändå, fast jag är över 10 år äldre. Det beror ju helt klart på att när jag tränade på den tiden drack jag alltid vin som belöning. Jag kunde inte få ut den fulla potential som en träning kan ge med en sund livsstil.

Ja, jag är väldigt tacksam för att jag får må så bra och för att jag har lätt för att avstå alkohol. Tacksam för att jag har så positiv syn på att vara nykter, som totalt dominerar i min hjärna. Vad gäller min nya identitet så har jag fått så mycket bättre självkänsla och självförtroende. Jag vågar vara mig själv och är stolt över mig själv. Tidigare tänkte jag så oerhört mycket på vad andra tänker om mig, det gör jag inte idag. Jag tycker att jag är bra som jag är och andra tycker säkert också att jag är det. Ja, det har verkligen blivit sååå mycket bättre att vara nykter, bra mycket bättre än jag någonsin kunde föreställa mig att det skulle bli. Tack, för att jag gett mig själv en ny chans till att leva mitt liv fullt ut och ta vara på det varje dag. Nu går jag vidare mot 9 månader som nykter😁❤️

@vår2022 Grattis på 8- mån dagen!! Visst är det härligt att vara fri! Finns inget att sakna faktiskt med alkoholen. En lutig substans som påverkar nervsystemets alla delar. Det ÄR faktiskt inte klokt att det säljs till alla människor över 20 år, 6 dagar i veckan, med generösa öppettider. Helt sjukt😨
Tror också det är viktigt med målbilder. Sedan efter en tid är nykterheten det normala. Man har vuxit in i det.
STORT grattis Vår22! 😍🌼🌟🌸

@Sattva Tack så mycket!❤️. Ja, det är verkligen en lurig substans som kan ställa till med så mycket elände från så ung ålder. Ja, håller på att växa in i min nya identitet, mitt nyktra jag och jag hoppas att jag kommer att få känna denna härliga tacksamhet även när det är det normala. Men det tror jag, för jag ska aldrig glömma hur det var innan.

Ha en riktig fin midsommar!🌸❤️🇸🇪🌞

@vår2022 Vad underbart! ⭐️
Du har haft din målbild klar länge och det är fint att få följa dig! Bra att du tackar dig själv, ge dig själv en riktig omfamning och tala om hur j**vla grym du är!
Ha en underbar midsommar, det ska jag ha!
Kram ❤️

Reflekterade nu imorse över mina känslor av att vara nykter. Mitt rus är att vara nykter. Ett rus som pågår hela dagen av sig självt utan att tillföra alkohol. Jag har idag ingen saknad eller längtan av ruset man får av alkohol, det är för mig något svart som bedövar mina sinnen. Jag vill vara klar i mina sinnen och älskar att vara nykter. Vem kunde tro det? Inte jag. Tänkte på igår kväll. Jag skulle vattna mina land och väntade på att solen skulle flytta sig så det skulle bli skuggigt där. För ett år sedan skulle jag ha varit rund under fötterna och suckat, stånkat över att behöva och orka vattna. Ett ont måste. Igår var det en fröjd! Jag småpratade med växterna som gror så fint, tog bort lite ogräs och vattnade. Jag såg klart vad som sker dag för dag i landen och lyckan är stor när de växer allt mer. Fick inte upp några vaxbönor när jag sådde första gången. Sådde nytt och igår såg jag hur de börjar titta upp ur jorden och det gjorde mig så lycklig😁. Så min nya drog är ruset av att vara nykter, helt otroligt faktiskt!

Ha en riktigt fin och nykter midsommar där ute!🌸🌞🇸🇪💕

@Rehacer Ja, ska omfamna mig själv och bollar tillbaka, omfamna dig själv du också och tala om hur jävla grym du är💪❤️. Ska ha en fin midsommar hos min bror över dagen och sedan grillmiddag hemma med några av barnen. Önskar dig också en riktigt härlig midsommar🇸🇪🌸🌞❤️

@Rehacer Ja, ska omfamna mig själv och bollar tillbaka, omfamna dig själv du också och tala om hur jävla grym du är💪❤️. Ska ha en fin midsommar hos min bror över dagen och sedan grillmiddag hemma med några av barnen. Önskar dig också en riktigt härlig midsommar🇸🇪🌸🌞❤️

Grattis till alla nyktra månader, att du nu vågar vara dig själv och är stolt över dig själv låter underbart och det ska du vara! Tänk vad nykterheten bidragit till. Önskar dig en härlig midsommar 🌸🥰💕! Idag blir det nyktert här också! Laddat med en massa lite lyxiga alkoholfritt bubbel, öl och tonics samt ramlösa fläder lime! Och till det fina glas!