Usch vad jobbigt för dig/er med familjemedlemmens bortgång🐕..❤️ Jag har ju också hundar. Den äldre har också autoimmun sjukdom, så det har blivit många besök hos vetrinären. Jag skickar energi och styrka till dig. 🌟Men det är ju bra när vännen slipper lida mer. Styrkekramar. 💫🌺💫

Tofu på besök

@vår2022 Beklagar, vilken jobbig känsla att det gick så fort men skönt för er hund samtidigt. Du beskriver sorgeprocessen så fint i nykterheten. Sanna känslor och att vara närvarande i dem. 🤗

Tack fina ni för trösterika ord och deltagande❤️. Har inte varit med om att mista någon riktigt nära, min morfar och mormor har gått bort som gamla, men det kändes ändå på ett annat sätt. Min hund har kommit som valp och växt upp med oss, en nära familjemedlem, nästan som ett barn, men en hund. Sorgen känns som en ångest som kommer och går och gråten kommer. Har nästan svårt för att öppna diskmaskinen för är så van att han alltid är där och försöker slicka matrester, nu är det inte som stör mer. Min andra hund går om jag säger till, men det gjorde inte han💕. Jag sysselsätter mig för att skingra tankarna och nu har jag målat mina utemöbler två gånger och de är färdiga. Jag tog med min hund på jorden ut på ett löppass i skogen, tänkte att vi båda behöver få springa av oss, det blev 1 mil och säkert 2 för honom. Min hund i himlen var med oss hela tiden och jag såg honom springa framför mig, hjulbent och med sin stora fladdrande öron, det var en beagle. Min hund på jorden hade beaglens sele på sig och springer bra mycket snabbare, men han hängde med honom i hans fart. De var tillsammans igen i skogen, fria och lyckliga 🥰. De två var som ler och långhalm och så fina kompisar. Låg ofta tätt intill varandra, en lång och smal, den andra satt och kort. Löpningen gjorde oss gott, båda blev lugna och min hund på jorden tog en lång tupplur.

Sorgen smyger på och jag ska låta den få komma för att sedan gå. Det lättar att gråta och få en varm kram av min man eller av mina barn. Det kommer att gå över, det kommer att bli bra❤️ Jag saknar dig min fina kompis i hundhimlen, men där har ingen ont och ni mår bra och är lyckliga🐕❤️

@vår2022 Jag har förlorat många nära genom årens lopp. Och, jag tänker att varje individ måste få lov att sörja på sitt vis. Sorgen är som man säger randig. Den går upp och ner. Eftersom jag själv har en hund tänker jag att en hund finns liksom bara där men fyller ett så stort rum därför blir tomrummet ännu större. Det är liksom obegränsad kärlek❤️

Massa varma kramar till dig nu när det är så svårt❤️❤️å så himla bra att du är nykter ❤️

@Varafrisk Vad fint sagt❤️ Sorgen är randig och går upp och ner. En hund finns bara där men fyller ett så stort rum och därför blir tomrummet ännu större. Det är liksom obegränsad kärlek.

Tack❤️

@majken_r Tack❤️. Sorgeprocessen byter lite skepnad och gråten har stillat en aning. Läser inlägg men energin jag har går till att gå på i vardagen och komma vidare och är inte aktiv med inlägg och pepp som jag brukar. Idag är det stora jobbet att klippa häcken som är rätt trixig på ena sidan då vi bor uppe på en hög slänt och där är knepigt att stå. Sonen ska hjälpa till och det är kul att jobba ihop😁. Belöningen blir en god grillad middag och naturligtvis alkoholfritt. Igår samtalade vi om döden och saknad tillsammans med sonen. Att man tar saker för givet när man har det, att vi tog vår hund för given. När man inte längre har det, märks det vad man tagit för givet. Att livet innebär att man blir mer tacksam för det man har efter en förlust. Att man blir mer ödmjuk. Att det gånger jag blivit arg på min hund när han snodde mat, inte betyder något längre. Att det inte är lönsamt att bli lägga för mycket energi att bli arg på saker och ting. Man blir mer ödmjuk och får en inblick i vad som är viktigt i livet och att man ska ta vara på det och vara tacksam. Jag sade att jag är så tacksam för att jag slutat dricka alkohol och till chansen att få leva ett sant, ärligt liv med äkta känslor och äkta sorg. Då kommer den att läka på ett bra sätt med fina minnen och saknaden kommer inte att bli ett djupt svart hål. Min son sade att han var tacksam för oss, för vårt stöd och att han tillfälligt får bo här gratis❤️. Vi är tacksamma för att han finns och för honom❤️

Ha en fin lördag och kämpa på för ett liv som ni vill leva, det går och det blir så mycket bättre och man kan hantera det bättre i nöd och i lust💕🌞🌱

majken_r

@vår2022 läser och känner. Fint att du har den relationen till din son. Jag är väldigt tacksam för hur jag och mina ungar har det också. Vi vågar prata och dela. Kram 💓

@vår2022
Blir rörd när jag läser om ditt fina samtal med din son. Det är viktigt. Å tyvärr inte alla som har en sån bra relation med sina barn.
Vi är välsignade! ❤️
Jag värdesätter enormt min kontakt & relation med mina döttrar. Man måste vara rädd om den. Och vårda den, precis som du gör med fina samtal. Och ofta tala om att man är stolt över din, älskar dom och få dom trygga i att vi alltid alltid finns där för dom. ❤️
Ha en fin söndag! ☀️

@majken_r @Rehacer Tack fina ni❤️. Ja, vi ska värdesätta det vi har och vårda det. Det är det viktigaste i livet när allt kommer till kritan. Våra relationer, hur vi beter oss mot varandra och vi ska vara snälla mot varandra. Men även att vårda, tycka om och värdesätta sig själv och dra gränser om det behövs.

Ha en fin söndag🌞💕

Är det här du är nu? Då förstår jag varför jag inte ser dig mer... och igen, tack för ditt långa inlägg hos mig!🙏🏼❤️Det hjälper mig så mycket❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️@vår2022

@Kebne1 Vad glad jag blir för att mitt inlägg hjälper dig😁. Det är det fina med forumet, vi hjälps åt för att komma vidare i vår nyktra tillvaro, med input, hejarop och medkänsla❤️

Godkväll @vår2022 Du har ett sånt underbart mindset. Hur du beskriver din bearbetning av att så plötsligt förlora en familjemedlem. Lugnt och insiktsfullt. Hoppas du och familjen mår lite bättre nu. Måste bara nämna att det var väldigt nära vi blev med en beagle också, men det blev en Jack Russell istället.
Önskar dig en god natts sömn och en bra start på arbetsveckan på nya jobbet.
Och tack för allt du gör för oss på forumet. Det uppskattas mycket! 🥰

@Vinägermamman Tack❤️. Jo, vi mår lite bättre och vi har ju som tur vår andra hund kvar. Saknaden finns och det stramar till i bröstet då och då. Livet går vidare och människa är otroligt anpassningsbar. Vi ska ha en begravningsceremoni när vi får hans urna och det känns fint att få en plats där man kan lägga blommor och prata en stund med honom. De tankar som nu dominerar är att han slipper att kämpa och ha ont mer, att han nu mår bra🥰. Åh, Jack Russel är också en jättefin hund🐕.

Hoppas du också får sova gott i natt!🌱💕

Kollade i min app och såg att det är dag 233. Idag var jag på mingel ute i er stor trädgård som min organisation bjudit in till. Det bjöds på välkomstbubbel, snittar och gotter, vin och öl. Bara att ta för sig. Jag tog naturligtvis alkoholfritt. Efter ett par timmar var det dags för AW på en uteservering i solen med min enhet. Alla drack alkohol utom jag och en gravid medarbetare. Jag gick hem först efter ett par timmar. De drack väl måttligt, ett glas bubbel, och två glas vin om de inte beställde mer när jag gått. Hade tänkt att jag skulle säga att jag inte dricker alkohol om någon frågar, men det behövdes inte för ingen frågade. Det var en trevlig eftermiddag. Gamla minnen flashade förbi, hur det skulle ha sett ut när jag drack. Jag skulle säkert ha grundat med smygvin på toan, en liten tetra, försökt få i mig så mycket som möjligt på minglet. Druckit minst två stora öl på AW och skyndat hem för att fylla på med mer vin. Säkert smygdruckit en liten tetra på väg mot tåget också. Jag är så tacksam för att jag slipper detta hemska beteende och att få vakna nykter och fräsch imorgon när jag dricker mitt kaffe😁