Nu har jag bestämt mig för att de närmsta tre månaderna så SKA jag vara utan alkohol! Jag kommer säkert behöva stöd på många sätt. Så det är väl därför jag skriver här. Jag vet ju så otroligt väl vilken skillnad på livskvallite jag kommer få. Tänker vara en pigg och påhittig pappa i fortsättningen. För nu har jag mest sovit bort helgerna. Tips, stöd och hjälp mottages med stor tacksamhet! Kanske någon vill göra denna resan tillsammans med mig?

Tvåbarnspappan

Ikväll har jag jag varit på studentfirande. Alkoholen
flödade, men jag kände mig så tillfreds med att dricka alkoholfri cider. Hade dessutom
så jäkla kul :-)! Varför, varför, varför har jag inte provat detta innan?! Det går banne mig ha
roligare utan sprit!!!!! Dessutom en grymt skön
känsla att veta om vad man pratat om :-)
Åh sen att inte överhuvudtaget känna något sug alls. Det känns bättre än bäst

Kram alla mina fina vänner :-)

TP :-)

Nynykter

Hej TP!
Undeerbart att höra om allt det fina som händer!
Jag var också på studentskiva igår och gjorde samma erfarenhet - att det faktiskt var roligare utan alkohol! Jag kände mig så lycklig i mig själv. Njöt av att känna att jag jag var närvarande och glad. Det fannas en ny säkerhet inom mig. Låter kanske självgott, men det kändes som om jag gjorde ANDRA glada.
Puss och kram
Nynykter

Dompa

Det går bra för våran familj just nu...önskar bara Fru Ledsen också fick känna av lite lycka.

Jag har också haft en härlig dag. Såg min dotter hjula i sanden...när slutade vi med det? Givetvis försökte jag...det gick sådär. Haha. Men det var en vacker syn när Strawberry hjulade. Doppade mig i havet. Ngn simning blev det ej för det var sinnesjukt kallt.

Sommaren är här...våran nyktra sommar. Tänk vad man har missat mkt för att man varit full alternativt bakfull. FylleDompa hade nog velat göra strandturen lite kortare...för att få komma hem och ta en sommardrink. Men jag märker ju att det fungerar utmärkt med vatten.

Stolt är jag över dig min bror. Visst är det värt det.
Alla dessa nyktra dagar när man är närvarande på ett helt annat sätt...som din dag igår...och idag. Hade detta hänt fylleTP som ville sitta på kammaren och dricka?

Kramar om dig. Släpper inte men undanber mig snuspössar...dem kan du spara till damerna.

Dompa

Tjingeling? Jag märker att ju längre tid jag har varit nykter, desto "underligare" blir jag. Good for me! Upp och hoppa. Själv tvingade jag upp ongarna för en timme sen...för nu ska farsan till havet igen. Stackars barn...bara sol, bad och ständigt detta djävla grillande. Men det får dom ta. Måste ju vara bättre än fyllepappa i soffan?

Jag känner att mitt sanna jag kommer fram mer och mer för varje nykter dag. Försöker att fylla dagarna med sånt jag tycker om. På tal om mitt sanna jag så har jag skrivit elakheter på facebook i morse. Haha. Jag var ju nykter när jag skrev...räknas det mer eller mindre då?

Kram Snusgubben. Släpper dig inte/Din Dompius

Nynykter

Tjingeling ja. Inte direkt uppdaterat, men väldigt glatt!
Det är så underbart att läsa om era nya (fast egentligen nygamla?) jag. Jag gillade er från början men tycker ÄNNU mer om er nu! Jag gillar mig själv väldigt mycket också, mitt nya nyktra jag :-) Det kommer fram en tokig, uppsluppen Donna som är glad och tillfreds här och nu. Svårt att beskriva, men ni andra nynyktra förstår ju.

Stor kram och ingen pöss (lite general luktar det allt TP)

Tvåbarnspappan

Visst har vi förändrats, åh det blir bara
bättre och bättre! Sen att jag har noterat
att vi helt klart blivit knäppare o knäppare
...men inte pga. alkoholen utan att
skrattet lockar mer och mer...jag känner
en lekfullhet som kommit fram som varit
borta väldigt länge nu.
Åh de känns la så gött ena!

Kramar TP :-)

Ps lilla gullrumpan. Har inte snusat general på
över 20 år ;-)

Stigsdotter

Och jag tycker om att skratta och det är något jag känt att jag saknat ganska mycket de senaste åren. Jag har saknat flamsandet, jag har ingen att flamsa med! Vilken tur att jag har hittat er och alla andra här, jag är så glad för det! Det är nyttigt att skratta. Jag visste nog vad jag gjorde när jag döpte min tråd!

Ha, ha, "lilla gullrumpan" DEN har jag inte hört på 20 år. Ja, ja, jag vet att det inte var till mig ;-)

Tvåbarnspappan

Stigsdotter...om du inte berättar nått för Frk Nn & Dompa...så
Håll i dig nu kommer de...hej min lilla gullrumpa :-)

Tvåbarnspappan

Från lite trams till lite jobbiga tankar.

Nu har det gått en tid, jag börjar må bra.
Barnen är gladare. Med andra ord så har
nykterheten gett en mycket bra utdelning!

MEN! Det finns ju ofta ett sådant med...
idag är det fredag en jobbig dag för mig,
det är vackert väder och jag vill gå ner på
bryggan och fiska...tre element som för mig
ökar suget så pass mycket att jag känner sorg!
Just nu hämmar det mig så mycket att jag väljer
att sitta kvar i soffan framför dumburken :-(.

Igår var jag på fest där spriten flödade och det bekom
mig inte över huvudtaget...åh idag klarar jag inte av att
gå ner på bryggan och fiska och det stör mig riktigt
rejält!
Varför kan jag inte bara njuta av värmen, luften och
allt det vackra istället för att berusa mina sinnen och
bedöva det som egentligen gör mig väl.

Fan rent utsagt vad förbannad jag blir att jag ens tänker
tanken på att förstöra allt genom vanans makt!
Tänker inte vara en sån idiot, men det skrämmer
mig enormt när de här stunderna kommer!!!!

Nu ska jag trotsa mig själv och gå ner och fiska!!!!

Lite ledsen TP

kalla

Bryt vanan och skapa nya vanor ta med dig något att dricka, äta osv tillslut blir det också en vana fast bättre//Kram Kalla

Dompa

Bryggan är tuffare än festen eftersom du tyckte om att dricka ensam. Men det var ju delvis för att du tyckte synd om dig själv. NU är det inte längre så...du äe inget offer utan en stark man som fixar att fiska vid sin egen brygga när han vill. Gör som Kalla skrev, ta med ngt gott. Njut av naturen och visualisera fyllegubben som för satt på din brygga. Hur luktade och mådde han?

Kramar dig fast jag såg att du sneglade på Frk Stigsdotters rumpa!

Stigsdotter

Dumt att missa bra fisketillfälle! Kanske kan du tänka, som jag skrev i en annan tråd nånstans, att det nog ändå är allt det där andra (allt annat än alkoholen) som är det viktiga? Igår var jag så sugen på en GT för det är sommar och då ska man dricka GT, jag satt en stund utomhus med tidningen och det hade varit så gott. Men, jag insåg att det ju var mysigt att sitta där ändå - utan G. jag gjorde i ordning en god drink utan alkohol och det var ju det som var grejen: det att kunna sitta där i solen och mysa och dricka någonting gott. Det viktiga i just den här situationen var inte att bli full. Och det är det ju inte för dig heller där nere på bryggan - eller hur? Det viktiga är ju inte att du blir packad utan att du får sitta där en stund med ditt spö och ha det mysigt.

Precis som Kalla säger - skapa nya vanor!

Kram!

Tvåbarnspappan

Nu har jag plockat fram spöt och sitter här
och dricker pepsi. Du har rätt, har man bara
nått att smutta på så funkar det bättre.
Blev dock sugen när du skrev om min favoritdrink
...Men får ta mig bara en T istället ;-)

Tvåbarnspappan

Jodå, fisk blev det. Men jag känner mig inte mindre ensam för det.
Suget har lättat lite, men jag fixar verkligen inte denna jävla ensamhet! Den kväver mig. Det
känns inget roligt att hitta på massa saker utan
att han någon att dela det med. Snart 5 år av ensamhet, vill inte ha det såhär mer :-(!!!!

kalla

Man hittar alltid någon när tillfället är rätt och sen kan du ju se på trådarna att det kanske bättre att man är själv än att vara själv i ett förhållande//Kram Kalla

Tvåbarnspappan

Jo det är väl så, men är otroligt less på det!
Känner mig inte hel utan att ha någon att få
ge all kärlek till.

Kram gnällTP

kalla

Tänk om det suttit någon surkärring i köket och gnällt :D

Dompa

Nu finns det ju kloka själar som säger att man första året i nykterhet ska behålla byxorna på...kanske är det sant. Det finns även folk som säger att himlen är grön? Lilja har ju fixat kärlek trots att hon är nynykter. Så det går nog. Men var finns den då? Ja, inte ute på bryggan...vill du hitta ngn kan du nog inte bara sitta hemma och hoppas på att hon ska trilla förbi. Ut bland folk måste du...visa upp för damerna att du är inte bara rolig, smart och empatisk utan även nykter och luktar gott. Så hur går vi vidare här? Vad finns det i din närhet som du kan hänga för att träffa kvinns? Skulle föreslagit ngn kurs...men nu är det ju inte säsong. Dans? Vi får bolla här...

Men välj för fan inte första bästa. Som Kalla (kloka, kloka Kalla) påtalar så kan det vara ett helvete att vara två i fel tvåsamhet.
Godmorgon kram!