Nu har jag bestämt mig för att de närmsta tre månaderna så SKA jag vara utan alkohol! Jag kommer säkert behöva stöd på många sätt. Så det är väl därför jag skriver här. Jag vet ju så otroligt väl vilken skillnad på livskvallite jag kommer få. Tänker vara en pigg och påhittig pappa i fortsättningen. För nu har jag mest sovit bort helgerna. Tips, stöd och hjälp mottages med stor tacksamhet! Kanske någon vill göra denna resan tillsammans med mig?

Nynykter

Dompa och TP går i skift tror jag. Har lagt märke till det förut att TP har Hundvakten kl 00-04 och Dompa går på dagvakten 04-08(ja det heter faktiskt så "dagvakten". Diskutabelt, tycker jag!).

Men var inte orolig Stigsdotter (kan vi kalla dig för Stickan?). Jag tror att de bara övar för livet på den där segelbåten vi ska ha. Omtänksamma som de är tar de hand om de värsta passen vid rodret och så får vi damer sova vår skönhetssömn, vilket verkligen behövs för min del eftersom jag ju är lite till åren kommen :-) (Hjälper det att sova dygnet runt tror ni?)

Det är verkligen gulligt av dem att låta oss sova. Nästan så man kan överse med snusandet, eller vad tycker du? Eller nä. kanske inte. Jag nästan kräks om någon öppnar en dosa snus när jag är på bio. Hör själv hur konstigt det låter, men just på bio brukar jag verkligen pinas av snusdoft(?) En gång i tiden snusade jag själv. Därför känner jag igen doften av General. Den är värst!

Kram från Nn

Nynykter

Rolig länk du skickade, Stigsdotter. Vilken bitter liten man! Men samtidigt är det ju lite kul med någon som törs ge sig på ett nationalhelgon. Dock förstår jag inte hur han kunde undgå att ta upp Pippi Långstrump? Tycker för övrigt att det är rätt många framgångsrika kvinnor (samma som kallar sig för "vinnarskalle"?) som påstår att de har Pippi Långstrump som idol. Varför det liksom? Ok för att hon är kreativ och sådär, hen Hon är faktiskt inte ett dugg TREVLIG eller ARTIG. Topprider Tommy och Annika och är allmänt ohyfsad. Fötterna på huvudkudden, jag har väl aldrig hört på maken!

Fröken Ribbing

Nynykter

Kom på en sak till. vi kan väl säga att snus är OK så länge det inte är General eller på bio? Känns lite taskigt mot TP annars. Det är ju trots allt i hans hus vi ska bo.

Gruppkram (hehehe...)

Nynykter

Dompa

TP behåller snuset! Har förstått att den del i familjen är ganska hårda på socker. Nu är ju socker billigare än snus...men ändå. Rätt ska vara rätt. Dessutom gömmer de godiset för ongarna...nåja, antar att det är bättre än att stjäla det av lillebror. Själv har jag inga sådana laster. Kan leva på kranvatten (!), sol och kärlek. Fru Ledsen verkar också vara en asket i mångt och mycket, oss kan ni spara in en slant på.

Haha, ja, stackars man. Han får skylla sig själv. Man ska inte läsa Astrid som man läser bibeln :)

Hmmm, gruppkram? Ja, vad fan; Gruppkram! (höhö)

Stigsdotter

Tar den gärna på morgonen eftersom jag är mer nattuggla än morgonmuntergök! Kan kanske se fram emot frukostar på sängen då av våra morgonpigga fiskande och veddhuggande hingstar höll jag på skriva =)

Jag rökte en gång i tiden så numera är jag en av de där rabiata rökmotståndarna. Så OK då, snus går an. Men jag vill inte se några snusgluggiga leenden med brun saft rinnandes ned för hakan....ryyyyys. Små fina portionspåsar går bra, gärna med någon trevlig parfumerad smak!

När du nu skrev sådär om Pippi bara måste jag ju leta reda på artikeln jag läste om kvinnokamp i morse, här är den:

http://www.dn.se/ledare/signerat/kvinnokamp-stall-inte-pippi-mot-annika

Gruppkramgruppkramgruppkram - Vinya, kom igen, stå inte där bakom de dammiga draperierna, häng på kramen!

Tvåbarnspappan

Är att sluta med snuset inom ett år....åh nej jag har aldrig snus rinnande i munnen och
i mungipor...är ju en man med stil! Har ni inte förstått det ?! (Snusar inte general)

Har precis vågat mig ur sängen efter chocken
med påminnelsen om storpotäten...
Blev allt lite putt-putt-putt-putt-putt-putt på
er som tog upp detta känsliga ämne ;-)

Men inte ska ni klanka ner på Astrid Lindgrens
karaktärer...det vore som att hela min barndom
varit en lögn! ...sen kunde ju komandoran
i Emil redigerats bort när hon föll i varggropen...
Även detta filmminne sitter kvar som en nagel i
ögat..för att inte säga kniv i ryggen

Nu ska här ätas flamberad mört...första gången
jag lyckats flambera något..har liksom satt i mig
spriten innan jag hunnit tända ;-)

Gruppse...oj! Gruppkram skulle det va...på er allihop!
Eder Modige TP

Föresten vem var det som hade badkarssex
härom dagen?

Viskar lite tyst..
(Som singel och att leva i ett nyktert tillstånd..
Har vissa biverkningar...har fått tillbaka ett visst
intresse...vilket resulterar i många iskalla duschar..
är det bara jag som märkt av detta?)

kalla

Så här kommer sanningen om våra figurer
Rödluvan lyssnade inte på sin mamma, Pinocchio var en lögnare, Robin Hood var en tjuv, Tarzan gick utan kläder å lekte med sin "apa" och Snövit levde ihop med 7 män, den slampan, Pippi jagades av soc och Emil söp sig full i unga år. Det här växte jag upp med :D

Dompa

Kan det vara en biverkning på nykterhet? Usch

Modig är du min vän...lyckades ta dig ur sängen...typ fyra på eftermiddagen. Skönt att vi snart blir fler. Den modiga Stigsdotter kan kolla vad som gömmer sig under sängarna. Hoppas mörten - som jag ser att du tryckte i dig helt själv - smakade. Nu ska jag grilla för mina ongar - DET lär ju bli en djävla överraskning :). Nej allvarligt talat...vi har mer eller mindre flyttat utomhus. Vilket är bra...för huset håller sig rent.
Kram snusgubben...kanske en puss på färskpotatisen, men längre går jag inte om det ska snusas!

Tvåbarnspappan

Mycket bra Kalla :-)!!!!

Dompa: Vad tacksam jag är att jag snusar i det
fallet :-)
Mörten satt som en mört borde sätta sig...i halsen...urk på burk..med småländska rrrrr

pöss pau er evryhopa!

Stigsdotter

Det måste jag ha missat? Tror inte jag var inblandad i alla fall (I wish). Här finns ingen iskall å att kasta sig i, iskall snarkande sängkamrat fyller samma syfte.

Jovisst fanns där en snusmumrik, fast jag minns inte om just snus var hans last? Framgick inte riktigt. Och "tack" Kalla för att du slaktade alla mina illusioner om trevliga sagofigurer - vilken samling busar!

Dompa

Nu har jag gjort mitt runda...pussat lite damer, kramat några fler. Nu får du ta över min vän. Upp och hoppa! Hoppas dagen blir en bra sådan. Vet inte om jag vågar ge dig en kram...när duschade du iskallt senast? Pussar färskpotatisen istället!

Tvåbarnspappan

Har varit uppe och hoppat sedan kl 07.00 i alla fall :-).
Skönt att höra att du sköter dig och tar hand om
kärleksbeståndet här i trådarna.
Duschade kallt nyss, men du kan alltid vara lugn broder :-)
Håller mig till den kvinnliga fägringen!

"Snusgubbe"...får mig att tänka på gamla gubbar med
bristande hygien...med snus rinnanandes för hakan
som bildar bokstavskombinationen 111.

Denna beskrivning stämmer föga in på mig som är
är renligheten själv! Jag är en snygg och proper bonnjävel
minsann ;-)

Hoppas dagen blir underbar! :-Ä
TP

Nynykter

Jaha. Själv tänker jag på "snuskgubbe". Sån är jag.
Sitter på Bilprovningen och väntar på en drop-in-tid. Det är en lampa i bilen som vägrar slockna. Bilmeken var handfallen. Fast jag undrar om han inte var i fel bransch... Han påstod att han "inte fick kontakt" med min bil. Sedan undrade hur länge "hon" hade varit såhär "eller var det kanske en han?" Jag erkände stammande att jag inte visste och kände mig som en riktigt dålig föräld...förlåt bilägare. Jag hade inte blivit förvånad om han hade velat boka en by tid för hen bilen och erbjudit hen att rulla upp på divanen.

Så nu står mitt hopp till att lampan förblir släckt under efterbesiktningen. Den brukar nämligen inte lysa förrän motorn är varm. Lite nervöst är det allt.

Kramar från Nynykter

Tvåbarnspappan

Vänta lite nu frk cougar! Hur kan lammkött plötsligt
bli en snuskgubbe?! Fyyyyyy dig;-)

Aha du har varit hos mannen som talar med bilar
(The car whisperer)...Då ska du se att alla lampor slocknar snart. Kan också vara så att bilmeken
va lite på "lyset"(åh så dåligt)!

TP

Nynykter

På lyset haha! (jag tyckte faktiskt det var kul) F-n vet om du inte har rätt... Märklig typ. Men totalt förtroendeingivande verkstad annars. Skitigt, luktar olja, hund som skäller, bara två anställda...Precis som en "redig" bilverkstad ska vara. Blänkande bilhallar, datoriserade bokningssystem och "din personliga bilmekaniker" är inte min grej. Speciellt inte som "min personliga bilmekaniker" på den stora märkesverkstaden är en mardröm. Neggig, ohjälpsam, gnällig... Han vill alltid byta ut hela bilen istället för att jobba. Då är det trevligare med någon som i alla fall PRAAATAR med bilen.

(Äh jag menade inte att du var nån gubbe, lover boy)

Dompa

Verkar ju vara en störtskön kille. Men det tycks mig som han snarare har en nära relation till min gamla kompis haschpipan. Vilket kanske är bra! Vem vill ha en onykter bilmekaniker ifall han måste provköra ngn bil! Rattonykterhet borde räknas inband dödssynderna.

Inte är du en sunkig snusgubbe TP. Du är en sån där söt gubbe...som jag snart ska snusa i nacken. Jag gillar nackar. Snuuuuuus, mmmm. Luktar nyduschad pojkvasker!

Nynykter

Det kan nog stämma att bilmeken var lite " flummig". Lite plower flower sådär. Han ville nämligen inte ha något betalt eftersom han inte kunde avhjälpa felet! Hur ofta händer det på en bilverkstad? Nånting måste han ha gått på...

Till lilla sötpotatisen TP: jag tänker på dig, baby. Se upp för strykarkatter som gnider sig mot benen på dig och snusar dig i nacken. Man vet aldrig var sådana katter har varit. Keep in touch!

Godnattpussar från Nynykter

Dompa

Du känns ovanligt tyst? Hoppas det är för att du har fullt upp med hemmanet. Inte för att du är rädd för storpotäter eller alkospöken. Låt mig veta...är ju en orolig själ som vill ha koll på "De mina". En anständig Godmorgon kram från din vapenbroder.

Stigsdotter

...och lämnar en inte fullt så anständig kram (passar på när ni är här båda två ;-)

Hoppas allt är OK med dig!

Tvåbarnspappan

Tack för omtanken käre bror :-)

Jag mår bättre än jag gjort på väldigt länge!
Igår var en dag full av möten som gick alldeles
utmärkt :-). Pratade med min chef om att börja
jobba så smått...men han ville att jag skulle ta sommaren på mig och återhämta mig
ordentligt...kunde även hämta ut ett årskort på
gym om jag har lust :-). Fick även svar igår
från läkare att det de misstänkte angående tumör
inte stämde :-). Utan det va annat som går att medicinera:-) Va på utflykt med världens
bästa söner och far igår em också. Så det var en
alldeles alldeles underbar och fantastisk dag.
Vilket resulterade i att gubben TP somnade strax
innan 20.00 och sov trygg och lycklig som ett
barn utan drömmar om några storpotäter :-)

Men har haft en annan återkommande dröm...
där jag suttit med en flaska sprit i handen och
blivit heligt förbannad och undrat vart den kom ifrån?!
Vilket vid varje drömtillfälle resulterat i att jag hällt
ut den i slasken...Tänk vilken klok människa jag är
när jag sover :-)

Hoppas du mår bra Dompius och att suget är långt, långt
bort. Den lyckan och det lugnet jag känner just nu
vill jag att ni alla ska bära!

Hoppas ni får en härlig dag! Själv ska jag på
student-skiva och skratta åt och med fulla
människor :-)

Kramar om, håller hårt, släpper aldrig tagit!
Åh Dompa ska få e rediger snuspöss ;-)

TP - den nästan helt tillfredställde :-)