AmandaL

Jag har varit på aa möten förut, det är fint, det är kärleksfullt och människorna som är där är som en själv, någon som önskar att sluta dricka, vissa har varit nyktra under flera år och andra kommer dit med tårar i ögonen när det är dags att berätta att det är första gången man är där (så var det iaf för mig) men jag bemöttes bara av kärlek av alla andra som också önskade sitt liv tillbaka genom nykterhet, finns inget som inte kan vara värt att gå dit en gång för. Trivs du inte behöver du inte gå tillbaka helt enkelt ? lycka till ???

Jag vågade, jag gick på mitt första AA-möte idag, möttes av såå mycket kärlek! Gud, så skönt det var att sitta där och lyssna på allas berättelser. Så igenkännande! Nu är jag helt slut.. Men glad!

Jag var spyfärdig av nervositet när jag satt ett par minuter i bilen, innan jag skulle gå in.. Men så fort man sätter sig och får en kopp kaffe, och får höra allas berättelser (d v s dom som vill berätta!) så är det som en befrielse! Allt prat om Gud lägger jag dock åt sidan.. Men att få ur sig det man går och bär på inom sig är såå skönt, och alla som nickar igenkännande när man drar sin berättelse ? Det är obeskrivligt skönt!

Och kylskåpet är fyllt med Loka i alla dess smaker ?

Heja! Har läst din tråd nu, vad du kämpar!
Jag har inte varit på AA men har en kompis som gått i 10 år.
Jag har varit nykter i 7 dagar nu och det här forumet hjälper mig varje dag.
Om det inte funkar ska jag också gå på AA. Har bara hört bra om det!
Kramar

Den 27 juni skrev jag härinne:
"Det där ögonblicket, när man just vaknat och inser "igår drack jag inget, wow såå underbart bra jag mår"! Den känslan, just då, är obeskrivlig! Idag infinner sig den känslan hos mig.. Tänk om man alltid kunde bära med sig den känslan..❤"
Idag infinner sig den känslan igen.. Lycka! Vaknar kl 06.15 och är huur pigg som helst, ingen huvudvärk, inget illamående, inte seg i kroppen. Sitter nu med en kopp kaffe framför mig och tittar på Nyhetsmorgon medan övriga i familjen sover. Varför kan man inte alltid få känna såhär..? Inne på min 7:e dag idag och har bestämt mig för att inte dricka idag heller ❤

Efter 8 snart månaders nykterhet kan jag bekräfta att du kommer att leva med den känslan ganska ofta! Den är, precis som du säger, underbar. Känslan av att livet är under kontroll och att det i det finns en inre harmoni. Trots de
motgångar som poppar upp och som självklart hör livet till. Oslagbart!

Kram!

Det är ju helt fantastiskt! Jag som fortfarande kämpar med alkoholen känner nästan eufori såna här dagar, när det är Loka i glaset och jag vet att jag kommer vakna upp ännu en morgon pigg och klar i huvudet, utan den där unkna smaken av gårdagens vin i munnen..

Efter 2 v utan alkohol bestämde jag mig för att dricka igår eftersom jag fyllde år.. Det var inget bra beslut! Det var ingen katastrof men det blev för mycket. Nu sitter jag här, lite seg och försöker att inte slå så hårt på mig själv.. Det är bara att resa sig, spotta i nävarna och ta nya tag! Men just nu mår jag inget vidare..?

Lördag kväll.. Middagen är avplockad och disken står i diskmaskinen.. Barnen gick in på sina rum.. Sambon är bortrest.. Och jag, jag sitter med ett glas alkoholfri Gin&Tonic framför mig, väntar på att fotbollen ska börja.. Och det absolut bästa med allt är att jag känner ro och fridfullhet i hela kroppen! Jag njuter av att jag mår så bra just idag! Varför infinner sig inte denna känsla under alla lördagskvällar?? Varför händer det att jag sitter med ett påfyllt glas vin en del lördagskvällar när jag VET att jag mår så bra utan?! Jag fattar inte hur hjärnan fungerar ibland..

Men ikväll är jag nykter och imorgon kommer kaffet smaka lika underbart som i morse! Nån klok medlem skrev härinne "Man ångrar aldrig en nykter kväll" - det stämmer såå väl! ❤

Du reste dig efter att du bestämt dig för att dricka på din födelsedag - bra jobbat! Och jag tycker det är det som är riktig styrka - att orka resa sig när man fallit. Det är så lätt att strunta i att fortsätta och känna sig värdelös, men alla nyktra dagar är bra dagar! Sikta på att vara snäll och förlåtande mot dig själv, och tänk på att du är värd att vara lycklig och ångestfri. Att vara nykter med andra ord. Because you´re worth it!
Snart fotboll här med och en alkoholfri GT :).

Tack för dessa värmande ord! Så sant, styrka är att spotta i nävarna och hoppa upp på hästen igen ?
Då skålar vi i GT tillsammans ikväll och hoppas på vinst ?

Idag är en sån där dag när jag känner mig lite låg och jag vet egentligen inte varför.. Det är då man loggar in här och läser.. Plötsligt känner man sig inte lika ensam längre, man känner samhörighet ungefär som att man är bland vänner trots att man inte har en aning om vilka som "döljer" sig bakom alla nicknames ? Vi har nåt gemensamt och det känns då jäkla skönt att hänga här en stund! Nu mår jag bättre ❤

Leonie

Ja vi har alla dem, försöker själv påminna mig om att det är positivt att känna. Oavsett om det är en härlig eller, som nu för dig, en låg känsla. När jag tagit bort alkohol ur livet tänker jag att jag får en ärligare kontakt med mina känslor, med allt vad det innebär och det måste ju vara bra, tänker jag? Att våga tillåta sig vara låg och kanske identifiera vad det är som orsakat det. Hoppas det vänder för dig snart, för det kommer det göra!

Nu blev det helt plötsligt lite svajigt ? Dag 11 idag och ute skiner solen, vansinnigt vackert väder i Norrbotten idag och det gör att suget sätter in.. Mår så förträffligt bra just nu men hela dagen har det svajat fram och tillbaka! Men jag SKA inte ta nåt med alkohol, jag har min iskalla Loka Päron i kylskåpet, så får det bli ? Men oj, vad listig den är.. Alkoholdjävulen..

Härligt att höra av dig igen Emmy123! Jag förstår att det känns svajigt...men du verkar säker på att du inte kommer att dricka och det tror jag att du kommer att klara eftersom du verkar vara stark - och är säkert listigare än A-jävulen! Häll upp något extra gott alkoholfritt och unna dig vad du vill (förutom A) och njut av helgen och att vara nykter. Känn i förhand hur stolt du kommer att vara över dig själv och hur bra du kommer att må <3.