Tack. Jag slutade skriva för att jag inte kunde ladda upp mina inlägg blev nåt knas med sidan. Sen tappade jag mig själv och hamnade i gapet på min narcissist igen ?. Alkohol-delen går bra, jag är ff nykter... men i en cirkus igen på grund av ?. Hoppas verkligen att det gått bättre för dig och att du är på rätt väg, tänker på dig och tror på dig. När vi är nyktra är vi ändå starkare. Ledsen att göra dig besviken, är inte upptagen med bra saker... men nykter. Alltid något. ?

Vad bra att du håller dig nykter under dessa omständigheter, det hjälper. Jag vet ju hur otroligt svårt det är med en sådan där människa i livet. Hoppas du kan få ordning på det. För mig har det gått sådär, har hamnat i något slags vattentrampande och kommer inte vidare. Jag har haft mitt Matrix-piller och ser hela situationen och hela mitt liv i en helt annan dager än jag gjorde för några månader sedan (även om jag redan då visste). Dock har jag druckit, inte destruktivt utan bara för att uthärda situationen. Jag skadade mig för en månad sedan under ett träningpass och har knappt kunnat lämna huset edan dess, det har gjort situationen näst intill outhärdlig då hon alltid är hemma. Svårt att lämna någon som inte fattar eller vill fatta, jag har i klartext sagt att jag inte accepterar hennes beteende och att om hon inte slutar med att nedvärdera mig så kommer det vara slut. Slutar hon med nedvärderingarna då? Nej, hade just en diskussion om detta då hon kallade mig "Lat skit" igår och hon anser sig ha rätten att kalla mig det om jag inte gjort vad hon tycker jag borde gjort. När jag sedan lämnade köket kallade hon mig barnslig, själv undrar jag om det är barnsligt att inte acceptera verbala påhopp eller om det kanske är barnsligt att kalla någon annan för en skit?

Men vi får jobba vidare du och jag, dessa destruktiva människor ska inte få förstöra våra liv längre.

Hur går det med ?? Börjar bli lite orolig för hur du har det. Skickar en stor styrkekram!

Hej hej, jag är inte försvunnen, jag är bara inte här! ? Jag mår bra, jättebra faktiskt. Jag har gjort mig av med ? på riktigt, blockat och lämnat för gott. Heja mig!??

När det gäller ? så har jag druckit lite vin för nån månad sen, men det smakade inte alls bra och jag har återgått till alkoholfritt. Mitt alkis-konto fylls på varje lördag efter 15.00 och det är en stor drivkraft för mig att se pengarna växa i stället för att drickas upp! ? Jag har svårt att se att jag ska gå tillbaka till att dricka, men ? är lurig och man vet aldrig.

Jag har flyttat fokus en aning och jobbar nu med ett av mina andra stora problem i livet, som är ett resultat av mina dåliga val vad det gäller ? och ?. Jag har en extremt dålig ekonomisk situation som jag behöver vända. Det är vad jag lägger min kraft på just nu och därför blir det inte lika mycket skrivet här längre... ? Jag kikar dock in och läser hur det går för er andra då och då. Jag tänker oxå på flera av er, trots att jag inte känner dig egentligen.

Jag är så ohyggligt nöjd med mitt val att avstå från alkohol, jag vaknar fräsch varje dag, utan ångest, min träning ger makalösa resultat och min fettprocent har minskat enormt utan större ansträngning. Jag har fått en ny och härlig relation till mina barn och till mig själv. Jag har fått ett nytt jobb, som i min värld är ett topp och drömjobb! ? Så med andra ord - om du är ny-nykter och läser detta... keep on going... inget blir bra av att du dricker, du kanske dövar smärtan tillfälligt, men den kommer slå dig dubbelt så hårt dagen efter i form av ångest och huvudvärk. Den vinst du får på längre sikt är outstanding och även om jag nu inte varit nykter mer än ca 4 månader (Och dessutom fuskat vid nåt tillfälle)... så är känslan fantastisk. Jag vet dessutom vad jag väljer och väljer bort om jag nu får för mig att dricka igen.

Idag väljer jag att vara nykter! ❤️??

God morgon Allic och tack för uppdatering, jag och fler är jag säker på- tänker på dig, och så skönt och fint att allt går så bra!
Önskar dig en fortsatt fin höst och kika in snart igen! Kram ?

Under den tunga våta yllefilten alkohol finns de riktiga problemen som man måste ta itu med. Som man får kraft och ork att ta itu med - som nykter. Otroligt bra gjort av dig att fejsa sanningen, och jag hoppas att ditt non-alcoholic-konto växer stadigt under lång tid framöver.

Kram ?

Underbart att se att det går bra för dig och att du gjort dig av med ?. Jag är uppriktigt riktigt glad för din skull, jag var rädd att du hamnat i hans klor igen då du inte skrev på ett tag. För mig går det inte lika bra, men jag har en plan iallafall. Tills dess får jag glädja mig åt dina framgångar.

Kram!