Du är den som verkligen inspirerar mig att varje dag sätta en fot framför den andra och se ut genom framrutan i stället för att hela tiden vara fast vid att titta i backspegeln. Tack själv för att du finns här inne ??

Blir så glad av inlägg som ditt, som att det smittar! Tröga dagar kommer lite då och då, fortfarande, trots 6 månader nykter. Men en trög dag är ju en bagatell jämfört med en bakis-dag.. aldrig glömma det!
Härligt med röj och fix, känns som man rensar ut allt möjligt på vägen. Ha en fin dag! Kram.

Godkväll, allt är klart... hemmet är städat och fixat, jag har klippt gräset och fixat med mina chilisar. Jag har dessutom packat åt alla då vi åker till mina föräldrar för första gången sen februari på grund av Coronan, i morgon. Ska bli skönt att landa hos dom lite och de ska ju få träffa vovvis. ❤️ Jag jobbar två veckor till, men tack vare order om hemarbete så kan man ju fixa jobbet lite varstans som hos päronen tillexempel ?

I morgon tänkte jag påbörja ytterligare ett projekt och hoppas att jag kommer kunna kombinera det med att släppa ? och avstå ?. Jag tänker avstå socker i två veckor. ? Vet inte alls om jag fixar det... men ska i alla fall göra mitt bästa. Det får inte gå ut över nykterheten såklart. Men känner mig lite orolig att jag bytt ut ? mot socker och att det är på väg att bli ett nytt beroende. Alltså jag är sååååå socker-sugen hela tiden nu när jag inte umgås med ?. Så nu kommer den verkliga kampen att utspela sig, varken ? eller socker. Ska det lyckas?

Hur som helst så är jag såååå stolt över mig själv, jag går och liksom småler lite för mig själv. Jag känner mig lite som när jag fött mitt första barn, som om jag gjort nåt unikt, nåt som ingen annan lyckats med förut. Fast jag vet att många andra har lyckats med samma, så känner jag mig som en riktig mästare! ?

Nu dags för vikingarna igen, heeeeelt besatt. Nytt beroende, som tur är så vet jag att detta till slut naturligt tar slut. ?

Idag har jag tagit ett aktivt beslut att vara nykter. Bra gjort av mig! ??❤️

Tack Se klart, jaaaa nu rensas det gamla mörka livet ut och nytt ljust liv får ta plats! Det är ändå skönt att leva dag för dag, även om det är som skrivet trögt ibland. Önskar dig en fin söndag-kväll. Kram ?

AmandaL

Så fint allic du har skrivit om mig idag! Jag blev faktiskt väldigt rörd av dina ord. Det värmde jätte mycket i mitt hjärta att jag kan höra att jag hjälper dig att vilja lyckas med din nykterhet. Att jag kan bidra till att du tänker positivt om framtiden och blickar framåt istället för bakåt. Det är verkligen någonting jag lärt mig och en utav mina allra största principer i livet, så att du har märkt det och kan ta del av det, något finare finns nästan inte för mig. Du gjorde mig otroligt tacksam idag med ditt inlägg till mig. Det var som att du gav min dag idag en mening, jag vill fortsätta att inspirera dig till detta varje dag så länge jag kan, det var otroligt fint det du gav mig idag, du gav mig glädje och mening ??

Måste ju kolla några avsnitt imorgon nu när du tjatar ?
Längtar lite efter en egen serie jag kan kolla på då och då!
Hav det härligt hos dina föräldrar!

Hoppas du får en riktigt mysig och bra vistelse hos föräldrarna med vovvis!

Du kommer må bra av sockerstopp. Blodsockret åker upp och ned av socker/indulinpåslag (och i o f s även av stärkelserika livsmedel...) blir balans när man skippar det. Heja dig!!
Kram?

Jag tror att socker och alkoholberoende går hand i hand. Under min nykterhet nu slutade jag med socker samtidigt som jag slutade med alkohol, jag har inte haft något sug alls efter varken alkohol eller socker. Jag har under denna tiden också gått ner enormt mycket vikt, detta inte bara pga alkoholstopp utan pga sockerstopp. När jag "slutat" med alkohol förut har jag kompenserat med socker och därefter fallit tillbaka till alkohol då jag till och med mått sämre med den större mängden socker.

Lycka till iallafall, att vara sparsam med både alkohol och socker är nog rätt melodi.

Gomorron, jag hann inte skriva här igår, jobbade som tusan och körde sen 40 mil. ? sov knappt nåt mellan söndag och måndag, så va i princip död igår kväll. Nu tagga jag för dag 18. ??

Idag väljer jag att vara nykter! ?

Tack för alla fina inlägg kära digitala okända men ändå kända digitala vänner ? Att veta att man inte är ensam, trots att det känns så till och från, är så värdefullt. Oavsett om det handlar om kampen mot ? eller ?. AmandaL du gav mig en ordentlig puff med ditt inlägg om din egen ?. Tack för ett superfint inlägg, det gjorde mig oxå glad och lycklig in i själen. ❤️

Jo men både kampen mot ? och mot ? går just nu som på räls och det tåget tuffar. Men sockret?! Gaaaa det är ju socker i allt!!!? Som grädde på moset så gör min mamma våfflor till lunch idag för att det är tradition tydligen på sommaren i vår familj (jaha, sen när då??), min son lämnade sina daim-kulor precis framför näsa på mig när jag satt å jobba. Alltså hallå, visa lite respekt för min socker-kamp ?? Kanske att det har slunkit ner en å annan liiiiiiten socker-del idag. ? Men nu är jag ändå medveten om att jag bryter mot nåt jag vill avstå. Sen är det ju helt klart enklare när jag inte är hos min mamma att styra vad jag äter. Så får väl mjukstarta socker-jakten helt enkelt.

Det som är positivt är att jag gjort mig av med en flaska bubbel... gav den till mina föräldrar att njuta av en solig dag på altanen. De blev glada. ? Bara en flaska rosé kvar då. ?

Nu ska jag jobba klart och sen sitta i kvällssolen och njuta. ?

När jag dricker blir jag sugen på godis och efterrätter, nästan aldrig annars.. Men, äter du tillräckligt med mat (våfflor är inte mat ;);))? Om inte blir man ju sugen på något hela tiden.... bara en liten tanke...

Måste dock säga att du är stark som har varit nykter så många dagar!!!! Då spelar sockret mindre roll!

Kram till dig!

Ojojoj, det tar hårt på mig att vara hos mina föräldrar, liksom full fart hela tiden och jag stupar i säng på kvällarna. ? Jag har ju jobbat dagtid och direkt när klockan slår 17, då är det dags för att umgås. Det är mysigt att vara hos dom... men skönt att komma hem. Puh!

Mina nyktra dagar pinnar på, i morgon är det 21 dagar och när jag vaknar på lördag är det tre veckor. Woop wooop! ? ytterligare 500 kr in på alkis-kontot, ska nog köpa lite Volvo-aktier tror jag.... blir ju inte så många, men ändå kul att se pengarna investerade. Nu har jag tjänat 10 kr på mina 1000 investerade kronor. ?

Jag kom hem i kväll vid 20, har därefter packat ur bilen, dammsugit bilen, varit i väg och handlat inför i morgon (Vi ska tälta igen ?), städat upp, lagat middag och gått kvällsprommis med vovvis i skogen. Bra jobbar!?? Normalt hade varit att ja slängde ut allt ur bilen och sen hällde upp ett glas vin och tänkt - jag tar det i morgon. Väldigt positivt med all prokastinering som uteblir. ?

Nu ska jag äntligen få hänga med mina vikingar igen!! Jag har ju inte orkat mer än att stänga ögonen när jag väl gått och lagt mig denna vecka ?

Även idag har jag valt nykterhet framför vinbox, mycket bra val av mig ??❤️

Ta vara på den energin, den får dig att göra massor. Jag kom också hem idag men orkade inte packa upp, och städa bilen är bara att glömma ?

Men det är okej det också, jag har semester och är så slö jag bara tyar med, och huvudsaken är att jag är nykter!

Kram ?

Andrahalvlek, gissar att denna nyvunna energi hänger ihop med att kropp och knopp chockats av att inte få en massa gift iproppad. Så bara njuta medan tid är! Sjukt svårt att vakna fortfarande dock. ?

Njut av din semester och nykterheten förstås! ?

Egentligen är det ju i morgon som jag firar vecka, men idag är det 21:à dagen i rad som jag är nykter. Bra jobbat!! ??

Jag har fortfarande sjukt svårt att vakna och i morse lite extra, drömde en så mysig dröm. ? Men nu är jag vaken och drömmen var bara en dröm, nu gäller det att leva i verkligheten. ? Jag ska jobba halvdag, sedan packa in familjen och åka för att tälta igen. ?

Att vara borta och sen komma hem gör att jag uppskattar mitt hem lite extra. Älskar min säng, mina hemma-rutiner och skogen. Vovvis var verkligen överlycklig på sin skogstur i går och nu ska vi ut igen. ?

Idag väljer jag att vara nykter och ser verkligen framemot att ”gå på systemet” i morgon, det vill säga sätta in 500 kr på alkis-kontot. ? Nu kör vi fredag ??❤️

När jag drack så åt jag onyttigheter just när jag drack och hade inga problem att tacka nej till en bulle på dagen. Nu när jag slutat dricka så tror jag kroppen liksom saknar kicken och hjärnan har börjat belöna min nykterhet med sötsaker... men tar nu båda delarna samtidigt, så hoppas det går bra. Haha, näää våfflor är inte mat.... säg det till mamma oxå ?

Tack för pepp och lycka till med din nykterhet! Jag har varit borta några dagar men ska läsa i kapp och se hur det går för dig. Önskar dig en fin fredag ?

Energi och att känna sig lite nykär i sitt hem, det känner jag himla väl igen. (Även om mitt hem senaste månadens varit vårt landställe). Att kunna förutspå dagen och njuta av det, är också nytt för mig. Och dagen räcker till. Mot att tidigare ”sluta” när man började med sitt vin. Efter det blev inte mycket gjort eller upplevt. Annat nu. Verkligen fint att läsa om dina stora kliv! ?

Nu sitter jag i mitt tält, två av barnen är och kikar på nåt och en ligger och myser i en av våra sovkrypin, vovvis ligger i bädden bakom mig. Jag sitter inne fast ute... bara ett stort myggnät skiljer mig från ute. Så otroligt mysigt och ännu mysigare att vara helt nykter. Hör att det är skrik och skrän på restaurangen, säkert en del fylla ? Har sett groggarna de satt med k solen för några timmar sen... ojoj. Inte alls avundsjuk utan blir bara ännu mer säker att detta är helt rätt väg för mig. ?

Vi har oxå skaffat internet i tältet och powerbanks, så nu funkar livet utan el prima. ?

Nä nu ska jag mysa vidare! ❤️ Även idag har jag valt att vara nykter och det har inte ens varit jobbigt! ??❤️

Ja tänk vad pengar man sparar. Det känns som man inte gör av med nåt, och även om man shoppar lite, så blir det pengar över. Pengar som annars gått till a. Investera i aktier... ja kanske en bra idé ?. Fortsätt lycka på färden, vi finns här?