Haha och sen efter att barnen nattats och man sätter sig för att kolla på något så somnar man i soffan istället 😋 @AstridK

Varit lite stressad idag men försöker hitta tillfällen för egentid och att bara få andas ut. Inge lätt med barn och ett hektiskt liv. Men jag vet som före detta utbränd att jag måste ta det lugnt och det får inte bli för mycket. Annars får jag ångest och i värsta fall vill jag bara döva det med alkohol.

Däremot fungerar träning bra. Bara jag inte känner mig tvingad till det. För då blir jag också stressad.
Väldigt jobbigt att försöka hålla tillbaka sig själv hela tiden på det viset. För jag har energi!

Dag 8 och jag dricker té 🫖

Dag 11 💕 Happy tisdag också 😜

Hungrig, ska käka pizza 🍕 tänk att man inte behöver någon ”bakismat” längre 👍 nu har jag kanske inte just ätit bakismat sen jag var yngre, men man blir ändå extra sugen på fett och onyttigt när man har hangover…

Give yourself som credit for how far you have come 🌷

Dag 12 idag. Känns skönt och jag saknar inte vinet. Lyssnar på ljusböcker för att peppa mig själv , samt tränar 🏋🏻‍♀️ och sysselsätter mig med massa annat!

Tack 🙏 @vår2022 ja det känns bra! Och jag får mer kött på benen för varje gång jag försöker vara nykter 😅 lyssnar och läser på om alkohol för att hjärntvätta mig själv om hur dåligt det faktiskt är för kroppen och hjärnan. Just nu har jag laddat ner en app som heter ”TheAlcoholExperience” man får nya lektioner/videos varje dag att lära och reflektera med.

Dag 13 ☀️

Full fart denna helg på massa saker fast inte alkohol! Vad pigg man är och vad mycket man hinner. Igår (fredag) var jag till en galleria som hade öppet sent och bara shoppade helt ensam. Så skönt att slippa gå i affärer med galna barn. Unnar mig dock för sällan att åka och göra det själv. Var hemma vid 22:00 när barnen sov 😴 så det slapp jag också. Kändes konstigt att åk hem i bilen så sent en fredagkväll helt nykter och utan stress att komma hem.

Dag 15 idag 🍒

Igår var en halvslapp dag, fast jag tränade en gång iallafall och åt hyfsat nyttigt. Att leva hälsosamt får mig att inte vilja dricka så det är en bra pushning.
Jag försöker dock inte ha för höga krav på mig själv eftersom jag får ångest så fort jag stressar. (Har varit utbränd).
Att växa som människa och lära sig vad man mår bra av och inte är något jag har lagt stor vikt på de senaste åren. Men det är verkligen ett livslångt lärande. Det tar tid och man lär sig nya saker om sig själv var dag, om man reflekterar ordentligt hela tiden. Det är väldigt intressant faktiskt.

Hur gör ni för att jobba med er själva för att må bättre? (Utöver att sluta med alkohol)

Dag 16 🥰

God morgon @AkillesU ☀️
Verkar som vi är på samma spår, det där med att leva hälsosamt och där har ju A ingen plats.

Håller oxå på att försöka lära mig hur jag ska jobba med mig själv och må bättre, eller snarare att livet inte alltid är en dans på rosor och acceptera att det är så. Jag jobbar på att hitta strategier/tankesätt som kan hjälpa när det känns jobbigt. Jag försöker att i de situationer jag hamnar i och något känns jobbigt/svårt/ledsamt etc, att stanna upp i känslan, stanna kvar i den även om det är jobbigt, fundera och resonera med mig själv vad det beror på, om jag kan göra något åt det eller inte och landa i det att jag antingen kan göra något åt det eller annars att mentalt släppa eller gå vidare. Detta innebär ju inte att jag mår prima direkt. Jag försöker påminna mig om att vi har makten att välja våra tankar, hur vi väljer att resonera. @vår2022 har skrivit mycket bra på det temat.
Önskar dig en fin söndag!☀️🍀

Tack för ditt inlägg 🙏 @Vinägermamman

Ja det som är positivt i vårat samhälle just nu är väl att fler och fler förstår att det inte går att leva så stressfullt som vi försökt göra en tid. Att man behöver ha tid för sig själv och återhämtning emellan. Och framförallt unga
värderar träning och hälsa högt. Det är positivt. Även om det finns massa negativt också såsom ätstörningar osv.
Hursom jag hoppas att vi är på rätt bara i samhället och att mer och mer fakta krong alkohol och vilken skada den gör kommer fram i ljuset.

Dag 18 ✌️

Tack snälla 🙏
@vår2022

Läste idag på en nyhetssite;
” … men de senaste åren har forskningen pekat i motsatt riktning. Och en ny amerikansk studie visar att ett måttligt drickande kan vara skadligt för hjärnan.
Den som dricker mer än ett glas vin eller en liten öl om dagen riskerar att hjärnan åldras flera år i förtid, enligt studien. ”

Detsamma har jag läst någonstans gäller för Cancer. Att risken ökar betydligt…

Dag 20 idag ☀️🌷