Haha precis! Dag 23 idag ;) @vår2022

Vaknade lite halvförvirrad imorse. Men kom sedan på att jag ju inte dricker, så det kunde inte vara någon blackout från igår. Ångesten kommer lätt av att inte veta vad man gjort eller sagt dagen innan. Känner ni igen er?
Så himla skönt att veta att ingen alkohol = inget att oroa sig för.
Njuter av min frukost 🥰

@AkillesU Ja, känner igen mig. Att vakna upp förvirrad, med olustkänslor och sedan komma på att man är nykter och inte druckit, puh vilken lättnad! Man känner sig så nöjd, glad och stolt över att vara nykter och i sina sinnens fulla bruk😁. Kaffet och frukosten smakar då extra gott.

Ha en fin annandag påsk!🐥🌷💕

tack! @majken_r och @vår2022 antar att de flesta känner igen sig. En helg full av alkohol är ingen bra helg. Saknar dom inte.
Måndag idag och ingen ångest! Däremot så vaknade jag med världens nackspärr! Mår både illa och har huvudvärk. Men det brukar gå över på en dag eller två.

Dag 24 💪

Godmorgon! Hade verkligen såååå ont igår i nacken. Fick ta flera omgångar värktabletter och vid ett tillfälle tänkte jag faktiskt att det hade varit skönt att ”bedöva” med alkohol.
Har ont idag också men är lite mer rörlig. 🤕

Dag 25

Jobbigt med nackspärr men ännu jobbigare att ta första glaset. Bra kämpat @AkillesU, har just läst ikapp i din tråd och verkligen strongt att komma tillbaka och smart att använda forumet som en dagbok. Jag är igen (sista gången) på dag 3 och tampas med ett jäkla sug och dividerande just nu, läser på forumet och fastnade i din tråd. Jag har bestämt mig för att vara alkoholfri tillsvidare och med det menar jag för alltid men har ett flertal misslyckade försök i bagaget varför tankarna idag ändå går mot en sista gång bara… ursäkta att jag kapade din tråd😔..

Jobbigt med nackspärr men ännu jobbigare att ta första glaset. Bra kämpat @AkillesU, har just läst ikapp i din tråd och verkligen strongt att komma tillbaka och smart att använda forumet som en dagbok. Jag är igen (sista gången) på dag 3 och tampas med ett jäkla sug och dividerande just nu, läser på forumet och fastnade i din tråd. Jag har bestämt mig för att vara alkoholfri tillsvidare och med det menar jag för alltid men har ett flertal misslyckade försök i bagaget varför tankarna idag ändå går mot en sista gång bara… ursäkta att jag kapade din tråd😔..

Hej! @Ny dag
Bra att du tar nya tag och kämpar. Det är verkligen värt det! Var himla skönt sist jag var alkoholfri i 10 månader!
Läs/lyssna på någon litteratur för att hjärntvätta dig själv lite varje dag( om hur dålig alkohol är). Det sporrar mig iallafall.

Just nu använder jag även en App från min favoritförfattare om alkohol, som heter ”TheAlcoholExperience”. Det är ett hjälpmedel som är en version på hennes bok med samma namn.
Där får man också gå in varje dag och se videos och skriva i dagbok!

@vår2022 ja jag brukar gå till kiropraktor/naprapat med jämna mellanrum. Så ska dit så fort det värsta släppt!

Dag 27 😇

Hej! Igår läste jag igenom hela min tråd igen. Har inte gjort det tidigare. Vad smart man låter imellanåt. Och ändå måste man räkna om för att man ramlat dit igen. Jaja… det är många framgångsrika och smarta människor som har fallit för diverse droger och andra frestelser. Vi är bara människor,

Denna vecka har jag som sagt haft ont i ryggen så har inte kunnat träna så mycket. Vanligtvis tränar jag ungefär varannan dag och försöker även komma ut på lite annan rörelse också.
Men denna vecka har jag mer fokuserat på att vila. Och även så är jag inne i en period då jah tänker på att äta näringsrikt och balanserat för att bygga upp kroppen men även tappa fett. Och det tar TID kan jag lova. Att äta näringsrikt alltså. Egentligen hatar jag att laga mat (min man är den som gör det) men jag äter ofta någon sallad till lunch som jag gör själva , det är jag iallafall bra på. Och så handlar jag hem nyttiga saker såsom frukt o grönt och frön och nötter o sånt.

Är fortfarande, och har varit de senaste åren, på en självförbättrande resa. Att må bättre och hitta glädjen i livet efter många år av stress och depression och ångest. Men även det tar TID. Och man är väl aldrig ”komplett” som människa. Ett livslångt lärande vad man mår bra av och vad man vill uppnå.

Dag 28 🫶

Bra jobbat AkillesU, jag tänker att det tar tid att lära sig att må bra utan droger och Quickfix, men att det också är en väldigt spännande resa. Tänker att ribban ska sättas högt. Livet ska vara lust-och glädjefyllt. Sen når man kanske inte dit varje dag, men man kan göra vad man kan för att nå en bit högre.
Hoppas du får ordning på nacke/rygg! Och bra jobbat, snart en månad igen!

Ja snart är det en månad igen! Ser fram emot fler månader :)
Himla skönt att slippa vara sugen på alkohol och tänka på det hela tiden. Alltså att tänka ”åh nu skulle jag behöva ett glas vin” och så sitter man där och tar ett till och ett till fast att man inte skulle. Nu är det mer att man kanske känner för en quickfix vid jobbiga stunder men så tänker man ”nej ingen ide, jag ska inte” och så släpper jag tanken på det.

Just nu är jag faktiskt mer sugen på onyttig mat och snacks. För jag tillåter bara en onyttig dag i veckan just nu, och den hade jag igår 😋
@Sisyfos

Dag 31 🫶
Fortsätter att må bra utan alkohol. Och vet att både mitt fysiska och psykiska mående mår bättre utan.
Finns bara positiva saker med att inte dricka alkohol. Och det ser man mer och mer för var dag (och för varje år!) som går…

Ps. Har även gått mer 3 kg 👍