Aprilgänget💪💨❤️

@Cilla8, @Fröken H, @Kärring och bästa ”mentor” stödet @Miss Mary Poppins och många fler stöd - och självklart alla som vill läsa eller joina👌

Vårt lilla gäng skriver så mycket till varandra, vi missar saker, viktiga pep, viktiga tankar, viktigt stöd i olika slingor - här har vi en länk där vi kan skriva till varandra samlat om det behövs (vi har ju våra personliga trådar oxå). Vi försöker kolla varje dag så är det ingen som kör i diket utan att i allefall någon i ”gänget” kan fiska upp❤️

God morgon gänget! Jag är på dag 5 vit idag. Jag har sovit sååååå gott inatt! Älskar sömnen jag får när jag inte dricker. Sista året har sömnen verkligen försämrats vid vindrickandet för min del.

Ha en fin dag! 🌟🤗

Det blev två glas för mig igår, helt oplanerat. Men. Till helgen ska jag i vart fall inte ensamdricka. Ser fram emot vila, godis, serier och massa träning. Träningen har många gånger fått utgå pga vindrickande dagen före.

Uppdatering hela högen!
I morgon är det fredag och den kommer bli min fjärde nyktra helg 😊
Känner absolut ingen lust att dricka alls och jag vet redan att jag inte kommer att göra det. Inställningen är fortfarande 100% nyktert så det känns inte som ett problem alls. Funderar inte ens på att vilja dricka.
Magen är i lag, sinnet är i lag, ja hela jag är i lag 😃
Jag har fortfarande jobbiga saker i privatlivet, jobbet är fortfarande stressigt delux men kroppen känns så mycket bättre utan alkoholen. Har fortfarande urusel kondis o ingen tid för träning, men kroppen mår ändå så sjukt mycket bättre.

Har ingen aning om fall sambon tänker dricka i helgen eller inte. Jag hoppas han tänker vara nykter för jag uppskattar att sitta och mysa med han när han är nykter o jag slipper svamlet 😁

Hur känner ni inför helgen? ❤️🐉🔥

Här går det också bra! Precis kommit hem ifrån tjejmiddag - hel vit! Hade messat värdinnan innan och sagt att jag har en vit period och hon serverade Richard Juhlin (alco fritt) till mig och champagne till alla andra som om det var det naturligaste i värden! Älskade vän❤️

Känns lugnt inför helgen hör med. Kan bli ett glas eller två på lördag (inte mer!) med maken men imorgon ska vi ut och äta med vänner och då är jag vit! Helt vit! Lättare än att balansera 2 glas i det gänget vi ska träffa...😂

Imorgon är den 1 månad sedan jag tog beslutet om förändring - vilken resa🙏❤️

Nybörjare

@Smurfan_ hej på er ny här på forumet o snubblade över ert lilla gäng, fint initiativ, har över åren byggt upp en dryckesvana som är oerhört dålig o nu måste jag ta mig ur den tvärt, Hur gör ni i relation till andra, undrar såklart om man får vara med i gänget !? Sen är det tusen tankar o frågor men ska inte rabbla dem om ni vill hålla gruppen som den är . Trevlig valborg o lycka till !

Nybörjare

@Smurfan_ hej på er ny här på forumet o snubblade över ert lilla gäng, fint initiativ, har över åren byggt upp en dryckesvana som är oerhört dålig o nu måste jag ta mig ur den tvärt, Hur gör ni i relation till andra, undrar såklart om man får vara med i gänget !? Sen är det tusen tankar o frågor men ska inte rabbla dem om ni vill hålla gruppen som den är . Trevlig valborg o lycka till !

@Nybörjare

Här är det öppet för alla.

Vi var ett litet ursprungs gäng Aprilgänget” som fortfarande håller ihop och var ovärderligt stöd för varandra i början. Kan vi stötta vidare så gör vi gärna det och alla är välkomna in i värmen till brasan🙏😂❤️ - Som vi och Draken håller vid liv😂

Har du druckit länge? Mycket? Vad vill du förändra? Vi har alla olika storys men ganska liknande mål...vissa vita, andra måttliga.

Nybörjare

@Smurfan_ är just nu i chock o övertygad om att jag ska hålla mig nykter resten av livet eller åtminstone en lång tid framåt, tänker försöka fokusera på träning o välmående men att njuta av sällskap vin o musik har varit en stor del av mitt liv senaste åren så jag fattar inte riktigt hur man gör cola Zero kör jag nu all in på när det ska drickas nåt annat än vatten. Sen tänkte jag alkofria öl kunde va bra men fick från coachen att det inte alls va bra för det triggar hjärnan på alkohol. Som sagt bara en vecka in i det här men måste verkligen bryt tvärt av flera skäl. Har druckit i ökande takt under några år men det är sista året eller 2 som det blivit gränslöst o omdömet verkligen försvunnit . Utvecklade ett tag en del svartsjuka på fyllan (aldrig varit det innan) tog hjälp o fick bukt med det o trodde att jag hade koll på läget tills för en vecka sen , tackar för värmen det är lite kallt där ute ...

Nybörjare

@Smurfan_ är just nu i chock o övertygad om att jag ska hålla mig nykter resten av livet eller åtminstone en lång tid framåt, tänker försöka fokusera på träning o välmående men att njuta av sällskap vin o musik har varit en stor del av mitt liv senaste åren så jag fattar inte riktigt hur man gör cola Zero kör jag nu all in på när det ska drickas nåt annat än vatten. Sen tänkte jag alkofria öl kunde va bra men fick från coachen att det inte alls va bra för det triggar hjärnan på alkohol. Som sagt bara en vecka in i det här men måste verkligen bryt tvärt av flera skäl. Har druckit i ökande takt under några år men det är sista året eller 2 som det blivit gränslöst o omdömet verkligen försvunnit . Utvecklade ett tag en del svartsjuka på fyllan (aldrig varit det innan) tog hjälp o fick bukt med det o trodde att jag hade koll på läget tills för en vecka sen , tackar för värmen det är lite kallt där ute ...

Nybörjare

@Andrahalvlek tack för lektionen ska absolut kolla A o hjärnan på youtube, 🙏🙏🙏 har läst igenom hela tråden , ni har en underbar dynamik i att lyfta varandra o peppa när det behövs . Nog lite känslig blev helt rörd här , tack från Skåne 🙏🙏

@Nybörjare

Ta en dag i taget istället för att fokusera för långt fram. Hade någon frågat min för en månad sedan om jag skulle vara nykter på vår årliga middag på krogen på Valborg så hade jag skrattat åt dom.

Här sitter jag och har druckit Richard Juhlin bubbel en hel kväll - spiknykter! Har haft jätte kul och kan med handen på hjärtat säga att det absolut inte varit roligare om jag druckit - skön känsla!

Hitta dina favoriter att dricka! Jag gillar inte vatten eller dricka med massa kalorier så jag dricker sockerfri cider, trocadero zero, tonic zero, Fun lemonade och pepsimax i mängder! Och Juhlin till fest!

Nybörjare

@draken tack för brasan 🔥 ska försöka bidra till den också...

@smurfan_ tack för tipsen kör cola Zero o kanske nåt annat Zero som omväxling först.

Ha en fin lördag alla, nu ut o cykla mountainbike 🚵‍♀️

Kram

@Nybörjare Cykla är bra, tar bort tankarna från alkohol. För mig handlar det enbart om att jag bestämt mig. Jag har bestämt mig för att inte dricka och då gör jag inte det. Låter enkelt, och ja, för mig är det faktiskt enkelt när jag nu väl kommit hit. Jag tillåter mig aldrig att ens tänka tanken att jag ska dricka.
Fast jag har inte riktigt bestämt hur framtiden ska bli, jag vet inte om jag kommer dricka i framtiden eller inte. Jag stannar i tanken att jag ska inte dricka nu. Har varit helt vit 1månad idag och har helt säkert planerat in en månad till. Efter det får jag se helt enkelt.

Men som sagt, ut och hoja tror jag är klokt. Lägg energin på träning istället, det är hälsosammare och du kommer att må bra efteråt.

Ha en fin lördag! ☺️🐉🔥

Hej hopp kära april-gänget!
Hoppas det går bra för er hela högen och att ni, liksom jag, vaknar utan hjärtklappning och ångest i morgon.
Njuta av en ledig söndag utan skam, ångest, hjärtklappning och baksmälla.
Haft en fin dag men sambon, som också valde en nykter lördag 😍

Jag mår bra! ❤️🐉🔥

Nybörjare

@Draken fint med sambon som backar dig i strävan mot nykterhet , träffade själv min varannanvecka sambo idag för första gången sen i söndags, mycket tankar att ventilera, hon är fantastisk, orolig för framtiden precis som jag men vi hittade styrka i varandra. Det nästkommande halvåret kommer sannolikt avgöra mitt liv dels praktiskt juridiskt men framförallt hur jag ska leva o vilken medmänniska jag bestämmer mig för att vara. Dag 7 avklarad tror jag fortfarande är i chock inte märkt nån abstinens än men det kommer säkert, tar med löpargrejer vart jag än är så jag kan sticka ut o springa om det kommer... en 5 kilometare så man blir helt slut borde väl ge hjärnan en reset , många som förordar träning mot sug o ångest ... imorgon söndag fyller grabben 7 o jag har satt mig i den här situationen. Blir rädd o motiverad på samma gång när jag tänker på barnen ... gonatt vänner som jag inte känner ännu 🙏