Aprilgänget💪💨❤️

@Cilla8, @Fröken H, @Kärring och bästa ”mentor” stödet @Miss Mary Poppins och många fler stöd - och självklart alla som vill läsa eller joina👌

Vårt lilla gäng skriver så mycket till varandra, vi missar saker, viktiga pep, viktiga tankar, viktigt stöd i olika slingor - här har vi en länk där vi kan skriva till varandra samlat om det behövs (vi har ju våra personliga trådar oxå). Vi försöker kolla varje dag så är det ingen som kör i diket utan att i allefall någon i ”gänget” kan fiska upp❤️

@Fröken H Det är inte lätt att vara du, det är helt sant! Men jag har lärt mig av dina inlägg här att du är en kämpe och att du kommer att ta dig igenom det här, hur det än slutar! 👊 Hoppas du får en fin dag på jobbet, var rädd om dig! <3

Vill uppmärksamma er på att jag numer heter Draken istället för Kärring (men min fina avtar känner ni ju igen) :D Jag tyckte det lät lite bättre och snällare mot mig själv (vilket jag försöker att bli).
Men det spelar väl knappast någon roll, jag misstänker att ni tänker på mig som Draken ändå så :D

@MrsWB Tyckte Kärring var lite elakt mot mig själv nu när jag börjar må lite bättre 😁 Och jag tror ni tänker på mig som Draken sänder blev liksom mer rätt 😂🐉

Jag skrev i hjälcentret och frågade hur man bytte namn och vips så fick jag heta Draken ☺️ kanske för att Kärring inte var så snällt mot mig själv som jag fick lov att byta.

Har du en bra dag? 🤗❤️

@Draken ååååååh du gör mig riktigt glad med namnbytet! Jag ogillade namnet kärring från första början, men jag vet ju att du låg på din botten när du kom in här. Draken är så himla bra, det är starkt och kraftfullt. Odödligt. Blåser eld på det som attackerar. Kärringar är vi alla från och till. Jag nu t.ex.

Det var en jätteskön dag på jobbet.
Jag mår bra. Sov kasst inatt men var iaf inte bakis.
Jag vet inte vad som händer härnäst. Sambon var urgullig mot mig när jag kom hem och vi hann ju med ett varv imorse i sänghalmen (fler fick till det idag hehehe).
Jag känner mig så borttappad. Han har aldrig sagt att han vill avsluta eller att han inte vill ha mig här. Jag kände efter mitt fall i trappan, när jag sökte hjälp 3 veckor sedan, att vi var på 2 helt olika planeter. Han blev kanske rädd? Orolig just då? Orolig inför framtiden? Han sa en gång att han behöver tid att ta in det, jag gav inte honom den tiden utan körde på som en ångvält. Det är det jag kan. Bara köra på. Rakt in i kaklet. Det är ju där det blivit så fel med alkohol och allt från början.
Jag behöver balans. Jag vet inte var jag ska hitta det. På jobbet kan jag det spelet så bra. Tar på mig nån mask och kliver in i en roll. Jag kan lösa allt, förstår alla sortens människor, kan se saker från alla möjliga perspektiv. Privat blir det en sån megaknut.
Jag vill inte vara särbo. Jag vill vara sambo och lycklig. Min sambo säger att jag inte har några fritidsintressen. Det har han rätt i. Jag har bara jobbet och hemmet.
Jag är så vilse. Jag är en otroligt stark, smart, intelligent och rolig tjej. Men just nu känner jag mig helt skruvad. Frustrerad. Igår hade jag sån ångest (innan jag drack vinet), jag sa till min sambo att jag vill ut i skogen och bara skrika rakt ut. Var det hormonellt? Ägglossning? Alkoholstoppet? Relationen? Jag.vet.inte.

@Fröken H

Så bra skrivit och vilka insikter! Upp och ner, fram och tillbaka! Så ska det vara! Inga förhastade beslut och du verkar ju känna dig själv rätt bra! Måste hitta balansen!

Kan terapi vara något så du kan få lite hjälp med att reda ut dina känslor? Men du måste prata med din sambo - han måste sätta ord på sina känslor.

Vore ju smidigt om du helt enkelt bara är på väg in i klimakteriet och dessutom ställts inför ett stort beslut att sluta med A? Och att det är det som ställer till det?

Fritidsintressen är nog inte fel, jag har massor av sport intressen och det är både socialt, kul och nyttigt! En otroligt hjälp att hitta glädje ämnen! Kanske du skulle testa Padel - det är ju nya pandemin😂💪

Jag tycker iallafall att du är en grym tjej - sprudlande, rolig, inkännande och empatisk - och busig😉! Länge leve dig och hoppas att du hittar rätt!

Sitter i solen och läser Tänka Klart av Alice Grace som @Andrahalvlek tipsat om. Riktigt bra bok! Rekommenderar!!

Inte ens sugen på ett glas och känner mig stark inför veckan. Till och med lite piggare idag så jag hoppas att det vänder nu!

Någon som följer kocken Jenny Wallden? - ska laga en grillad ryggbiff med tomater, pinjenötter och parmesan på ruccolabädd som hon la ut på Instagram härom dagen. Satsar verkligen på riktigt god mat just nu - känns festligt! Har dessutom börjat göra desserter - det som jag aldrig lagat eller valt för att jag alltid hellre har tagit ett glas till...💪

Snart heter jag Smurfan🥰

@MrsWB jag diggar dig så hårt! Tack! Jag är så otroligt tacksam att jag hittat hit just nu så vi kan köra det här jäkla racet tillsammans hand i hand. Jagade av en eldsprutande drake. Åsså följer vi miss Mary Poppins som svävar runt oss med sitt paraply och sjunger för oss och guidar oss genom en helt ny värld. ❤🥳🐲

@Fröken H Vad glad jag blir över att se dig här! Jag vet ju att du jobbat så förstod varför vi inte hörde så mycket av dig under dagen. Men nu börjar jag känna igen dig! Kämparglöd och insikter! 👍🏽

Känner igen mig så väl i det för med rätt in i kaklet! Jag är precis likadan! Vill ha svar, nu nu nu! Sambon behöver fnula, smälta och bearbeta. Det är svårt att vara två, men det är ju också ensamt att vara ensam. Kämpa på och hoppas ni (och jag o min sambo) hittar balansen tillsammans. Det var lättare att bo ihop med någon när man var 20, då var man mer anpassningsbar och inte så tjurskallig 😂

Jag har inte heller så många fritidsintressen, men har utövat min favorit idag, motorcykeln! 😍 Då är Draken lycklig!

Jag mår bra idag, trots mina jobbiga beslut jag måste ta. Men jag tänker att det blir bra vilket beslut jag än tar, livet löser sig liksom. Det har ju en förmåga att göra det 😄

Allihop, jag är också så glad att ha vårt lilla gäng 🥰 Har också tittat efter Cilla8 och undrat, hoppas hon dyker upp snart!

@Fröken H @Draken ie MC brud - wow

Mina prinsessor - vad lycklig jag är nu när ni sprakar av kämpar glöd och positiv tillförsikt! Nu kör vi - det är en bergochdalbana och vi är på första vagnen - eller sista - den är också jäkligt otippat läskig...😂

Och så lite nykter sex på det - också ovant...😂😂

Vilka friska fläktar ni är! 💨💨💛

Ryggbiffen lät ju himmelskt god! Jag är tyvärr inte så intresserad av att laga mat om jag inte dricker vin till. Men det kanske kommer så småningom. Jag gillar att äta gott, men just matlagningen är så triggande för mig. Har som ingen ro till att laga något mer avancerat utan vinet.

Jag har levt lite efter ”ont skall med ont fördrivas” idag och motat min ångest med mycket träning och motion. Bästa medicinen!

Hoppas ni får en härlig kväll! 🙂💛

PS. Vad snuskiga ni är, men kul verkar ni ha 🙈💃🤣🥰

@Futurista

Haha, ja, riktigt tantsnusk😂👌

Jag älskar att laga men men det är först denna helgen som jag har kunnat lägga tid på det utan att känna något sug! Sjukt härligt faktiskt!

Älskar också att träna - kul då har vi något ytterligare gemensamt - tränar nästan varje dag, helst något med att jaga en boll...

Hahaha vilka ämnen som passerar revy här. Allt från ångest till majbrasor, drakar, matlagning och tantsnusk. Yes! Ett härligt gäng är vad vi är.
Jag blev för typ 15 år sedan diagnostiserad med PMDS, en svårare variant av PMS. Sånt går ju inte över. Vem är jag att inte fatta att jag fortfarande påverkas sjukt mycket av hormoner? Alkoholen har legat som en täckmantel över allt sånt och nu när jag är helt naturlig så kommer det fram igen. Förut hat det sammanfallit med blackouts, ångest och dåligt samvete. Jag vill vara klar med hormoner och skit. Bara vara mitt underbaraste bästa jag för alltid. Bara hoppas att det är i det läget pilen fastnar sen och inte i PMS-kärring.

@Fröken H MC borde alla ha! Så kul och nyttigt för huvudet! Man är där ensam i sin egen lilla värld (i hjälmen) och ingen kommer in där! Jag lyssnar aldrig på musik eller något sånt utan sjunger ibland i högan sky medan jag kör 😂 men oftast tänker jag på allt och inget. Det är så avslappnande att bara vara med hojen och inte lyssna på radio eller prata med någon. Det är också utmattande eftersom man måste vara på tå hela tiden med trafik och allt vad det är. Jag tog kortet när jag var dryga 40 så det är hyfsat nytt för mig 😁 Underbart kul och jag rekommenderar det starkt! Enda nackdelen att köra till jobbet är att det tar flera timmar att ta sig hem för då vill man ju passa på att köra lite 😂

@MrsWB Ja så lite vi vet om varandra fast ändå så mycket! 😀 Motorcykel är så kul! 👍🏽

@MrsWB Haha, verkligen tantsnuskigt! 🤣🤣🤣

Roligt att du tränar och bra att ha något intresse att fylla tiden med. Älskar att träna och känslan efteråt är ju sååå härlig! Dock är bollsporter inget för mig. Är sugen på att prova padel men det har inte blivit av än 🎾

Åter här efter några dagars fullt upp. Ibland går allt i ett enda galet virrvarr..
Sitter nu på balkongen i solen o njuter!🌞 Besöket på Vårdcentralen gick långt över förväntan. Läkaren var så förstående o sa till mig hur modig jag är som vågade berätta o vad bra att jag kom dit. 🙏 O hon lovade följa upp mig. Tog flera olika prover för att se hur kroppen mår.
Hade min bästa väninna här över natten. Så myysigt att umgås. Men känner verkligen hur ensamt det blir när jag blir själv igen. Igår drack jag två glas bubbel. Idag är det söndag o ingen alkohol!! I alla år ha Sol o balkongmys hört ihop med alkohol!! Då blev det liksom egitimt för i njutning ingår det viiiin!!
Så denna vår/sommar kommer verkligen bli ett eldprov!!😳 Men jag ska verkligen jobba på!! Önskar Er en fortsatt fin kväll i solnedgången 🌞🙏