Aprilgänget💪💨❤️

@Cilla8, @Fröken H, @Kärring och bästa ”mentor” stödet @Miss Mary Poppins och många fler stöd - och självklart alla som vill läsa eller joina👌

Vårt lilla gäng skriver så mycket till varandra, vi missar saker, viktiga pep, viktiga tankar, viktigt stöd i olika slingor - här har vi en länk där vi kan skriva till varandra samlat om det behövs (vi har ju våra personliga trådar oxå). Vi försöker kolla varje dag så är det ingen som kör i diket utan att i allefall någon i ”gänget” kan fiska upp❤️

@Futurista Har också ont i huvudet idag och är helt dödstrött typ hel tiden! Mornarna är värsta mardrömmen 😶 Sjukaste är att på helgen vaknar jag kl 05:00 och är skitpigg 😂

Är det nån som vet varför man blir såå trött när man slutar/minskar på alkoholintaget? Jag trodde jag skulle bli jättepigg men är ju helt däckad..
Inte en millipromille sug efter vin idag heller! 👏💪 Tar ju en dag i taget.. O då blir varje vinfri dag en seger!🤩 Hejja oss!👏
Natti fina coachvänner😴😍

@Cilla8 Jag är också helt trasig av trötthet! Hela jäkla tiden! Trodde också jag skulle blir pigg och känna mig fräsch. Känner mig bara trött, trött och åter trött. Hoppas det går över!

Gänget, har läst ganska mycket trådar här och även i böcker. Tröttheten är ganska vanlig och kan sitta i ett par månader - Miss Mary - stämmer inte det? Är massa gift som ska gå ur kroppen.

Kolla också era blodtryck - mitt har blivit mycket lägre sedan jag slutade med A!!

Bevisat nu att jag ”jobbar natt” - var inte sugen på vin igår med tog ändå två sipp ur makens glas... Drömde värsta mardrömmen i natt att jag var på fest - hade beslutat mig att inte dricka och sagt det - inga problem. Tog dock ett par munnar av någons glas och vaknade med minnesluckor 😱😂😱 - om inte mina nattliga aktiviteter är bevis nog för att jag ska vara hel vit så vet jag inte vad...😂😂😂

Njut av dagen girls ❤️💋

Anonym26613

Tröttheten 😴😴😴

Jätte individuellt. Men alkoholen ändrar balansen i hjärnan. När vi dricker så blir det en stressreaktion i kroppen och hjärnan lär sig att dämpa ner den. När vi sedan inte dricker, finns det lugnande systemet kvar och vi får inte i oss det som väcker oss. Vissa (läs: jag) ersätte A med Coca-Cola (Jag har kallats Cocaholist här på forumet 🤣) och då är det inte lika illa. Men det är alltså en längre tids nykterhet som helt botar trötthet. Jag fick mer energi redan efter 14 dagar denna gång, men på riktigt började jag känna livet efter 2 månader. Och det är verkligen en stor skillnad och en underbar känsla.

Ps. Idag är jag också trött men det tar jag på min egen tråd 😘

@Cilla8
Jag är också märkligt trött. Tänkte mig att börja känna mig piggare men är bara trött, trött och får tvinga mig till aktivitet. Jag gör det men det tar emot. Det kan nog dröja ett tag innan vi får energi. Gissar att kroppen har mycket att reparera. Kämpa på!

Vill bara titta in och säga hej - kollar i denna tråd flera gånger om dan så att ingen åker i diket😂❤️ Allt ok?

Här är ingen ko på isen - vardagarna är en baggis! Lite piggare också tycker jag. Dag 22 idag💪 - snart en månad!

Härligt med dina fina värden Cilla👌

Känner ofta att jag vill in och läsa och skriva här. Men livet håller mig fullt upptagen just nu! Så mycket jobb och många privata saker att lösa. För jag har fnulat klart på alla de saker jag behövde fnula på. Nu ska saker som behövdes funkas på hända och då måste jag agera 😊 Men jag tänker på er hela högen och kommer in och läser flera gånger om dagen.

Snart helg och då jäklar ska jag (som vanligt) vara nykter och njuta av livet 🥰🐉🔥