Aprilgänget💪💨❤️

@Cilla8, @Fröken H, @Kärring och bästa ”mentor” stödet @Miss Mary Poppins och många fler stöd - och självklart alla som vill läsa eller joina👌

Vårt lilla gäng skriver så mycket till varandra, vi missar saker, viktiga pep, viktiga tankar, viktigt stöd i olika slingor - här har vi en länk där vi kan skriva till varandra samlat om det behövs (vi har ju våra personliga trådar oxå). Vi försöker kolla varje dag så är det ingen som kör i diket utan att i allefall någon i ”gänget” kan fiska upp❤️

Anonym26613

@Cilla8 Så glad att du loggar in igen 🙏💚 Vill bara säga en sak, hoppas du inte tar illa vid ❤ Det kan vara bra att undvika skriva saker där vi romantiserar hur alkoholdrickander känns och så. Eller så kan man skriva det på sin egen tråd och kanske även markera med "triggervarning" så man kan välja om man vill läsa vidare. Vi vet ju aldrig vem som har en svag stund och när 🙏❤🙏❤🙏

Jasså, flyger jag runt här 🧚☂️🌈
🤣🤣🤣 Härliga ni är 🥰❤🙏

Vilken helg. Några snubblade, men flocken är åter samlad. Framåt bara! Idag är jag nyckter ❤🙏

Anonym26613

@Cilla8 👍❤ Jag är också nervös inför sommaren. Har redan i maj inbokade häng med vänner där det "förväntas " att dricka A. Men ingen ide för mig att jaga upp mig, utan jag vet att jag hinner bli starkare tills dess. Vi tar det när det kommer 👌💚🙏

@Cilla8

Härligt att höra ifrån dig igen och underbart att du haft en bra helg! Låter fantastiskt!

Vi tar ett par dar i taget och våren och sommaren kommer att bli ett eld prov - om det blir helt vitt eller med 2 glas - det får tiden visa. Berusade är vi dock bara på livet och starka är vi ihop!💪😘

Aprilgänget!

Härligt att se att ni varit igång hela helgen här på Forum! Det är rätt väg att gå!

Jag föll dit redan på fredagen - inga stora mängder men gamla hjulspår. Är varken arg, ledsen eller glad. Tar det i min egen tråd.

Tänker bara att det är nya tag idag och att en härlig vecka ligger framför oss utan alkohol! Våren är här och jag vill inte romantisera den och fylla den med med fylla. Jag vill fylla den med glädje och framförallt närvaro!

Anonym26613

När jag läser här, så återkommer vi hela tiden till en föreställning om att alkoholen gör en solig dag bättre.
Funderade på det, och så har det absolut varit för mig också. Men inte alltid!! Det finns så otroligt fina minnen om sol och värme utan A. Och för att bryta förtrollningen så måste vi våga testa nytt.
Jag har en bucket list på min tråd Nytt år samma problem. Jag vill skapa nya kopplingar mellan sol och njutning som är helt utan A.
Tex sitta på uteservering och dricka Cola och äta chips eller ostbricka. Bada och sola och äta bär 😍👌

Vad ser ni framemot att testa?

☀️💚☀️💚☀️

@Miss Mary Poppins

Helt rätt iakttagelse! Jag ska äta GLASS - glass i stora lass!!!

❤️

Såg i din tråd att ni kör socker detox.... jag tar en sak i taget - sjukt nöjd med att kunna lägga kalorierna på godis, efterrätt och glass istället för A😂☺️👌...men kommer kanske att haka på senare...

Jag tittar in här. Mår bra. Förhållandet känns nästan bättre än nånsin! Den här mannen måste verkligen älskar mig helt galet mycket, vad han får stå ut med!
Med min bror är det sådär. Jag mår inte så bra vad gäller den biten.
Pratade med sambon igår om PMDS och ägglossning. Hittade en jättebra artikel om det. Han verkar förstå det. Jag ska vara väldigt uppmärksam själv nu i vilka perioder det är när jag dippar och blir helt förändrad.
Att jag till och med köpte cigg och rökte. Asså jag pallar inte med mig själv.
Soligt och underbart ute. Tittar in igen lite senare.

Anonym26613

@Fröken H Bra att du noterar omständigheter som kan riskera återfall. Glöm inte att göra en plan för nästa gång. Hur ska du undvika att dricka då 💚👌

@Smurfan_ Vi behövde lite mer utmaning antagligen 🤣🤣🤣🙈 Men det är JÄTTEBRA att du fokuserar bara på nykterhet. Prio 1 🙏❤

Jag sitter nu i solen och lyssnar på fågelsången här i kvarteret. Helt underbart väder!
Jag ska njuta i sommar av roliga korsord, kall läsk, mjukglass och goda sallader. Hur kul är det att sitta i solen och bli mosig av alkohol? Man blir ju bara seg och får inget gjort. Är man nykter kan man slänga sig i bilen och dra iväg på ett skönt kvällsdopp ☺️

Inga problem för mig i helgen och veckan känns det lugnt för min del. Jag försöker att inte tänka så långt framåt utan tar en helg i taget. Lycklig är jag att sambon inte heller dricker just nu.
Fokus nu blir att få upp min kondition som sjunkit från ”Mycket hög” till ”Låg” på bara typ 9 månader! Usch! Måste komma igång med konditionsträning igen! Jag ska bara orka ta tag i det, men jag är snart där! ☺️

Men idag är en fin dag, solen skiner och jag är lycklig 🥰

@Fröken H Tänker på dig och håller tummar o tår för att din bror repar sig ❤️

Håller med dig Draken - vill inte heller vara mosig! Tränar, njuter av solen och ska lägga mina vin kalorier på glass - kommer ändå gå ner i vikt för det är rätt svårt att dra i sig 3.000 kalorier glass...😂🎶

Ps. Maken sitter med ett glas vitt och jag Trocadero zero - känns kanon👌🥰

Inga orosmoln här i veckan heller, inte ens stressad över helgen men tar också en helg i taget! Fest på valborg blir min nästa - ”fara” - det är med ett gäng som inte spottar i glaset och som kommer ”pressa”...men mig går dom inte på😂💪

Anonym26613

@Draken skrev:"Är man nykter kan man slänga sig i bilen och dra iväg på ett skönt kvällsdopp ☺️"
Ooh 🥰😍👌 Eller hur!! Det ska jag ha som sporre 💪💚🙏

@Smurfan_ skrev:"Fest på valborg blir min nästa - ”fara” - det är med ett gäng som inte spottar i glaset och som kommer ”pressa”...men mig går dom inte på😂💪"
Jag har gått på några fest under våren och det har gått så himla bra!! Jag längtar till nästa nyktra fest! Men första gången var jag tveksam. Min inställning blev till slut att "Jag ska testa det 3 gången, sedan utvärdering!"

💚🧚💚🧚💚

@Miss Mary Poppins

Blir mitt motto också - klarade ju påsken💪 Så vad är en Valborg... tror jag utvärderar efter midsommar - gulp det var ett lååååångt mål!

@Smurfan_ Låt ingen pressa dig till något! Du bestämmer, inte alkoholen, inte någon annan!!💪🏼😎 Ser att det gick bra för dig å att byta namn 😄👍🏽

Smart tänkt @Miss Mary Poppins att liksom utvärdera efter ett tag. Då ger man sig ju verkligen chansen att ha en mycket god anledning att säga nej på fest 👍🏽 Den tar jag med mig! ☺️

Valborg känns ok för mig, brukar inte direkt dricka då. Har varit en ”vara med barnen helg” för mig då vi åkt till brasor och så. Inte så förknippat med alkohol för mig.

Hej gänget! HJÄLP vilken dag jag haft, det bara ramlade saker i huvudet på mig. Jobbiga saker. Privata saker, ej jobb. Helt oförberedd. Stressad. Suget har flyktigt farit förbi ett par gånger. Men jag har inte agerat på det! 💃👏

Nu har jag ont i huvudet och är skittrött. Inte sugen mer. Trött trött trött. Som en urladdning.

Anonym26613

@Futurista Tröttheten VS fylla? 😅🙏 Jag vet att det är tråkigt att vara seg och trött. Men det går oftast över efter en tids total nykterhet.
Sedan är det faktiskt helt ok att vara trött. Samhället kräver enormt av oss och det är lätt att glömma bort tid för återhämtning. Jag har också huvudvärk 🤕 Sockerdetox fungerar tydligen och jag genomlider ungefär samma symtom jag hade när jag slutade dricka A. Men får bita ihop bara 😪😴💚