Nu har jag inte druckit sen 1 augusti. Jag har druckit x antal öl varje dag i ett år. Jag vill sluta dricka. Men idag har jag känt ett stort sug hela dagen fast jag har gjort saker

Handlat. Ätit middag. Ätit ost och kex. Druckit 750 bubbelvatten. Klippt mig. Duschat. Tvättat. Sett match. Hunnit med massor idag tror jag. Funderar på röja i köket och bädda rent sängen.

Mer energi till alla er utan A!

DAG sex. Bruksr börja tidigt på lördags morgonen och dricks öl. Usch hemskt. Torr i käften törstig. Ska ta och styra lite bubbelvatten sen slå upp sida 63 i A.G boken. Lär dock inte läsa ut den i helgen.

Blir nog att läsa den en gång till och försöka förstå dessa svåra ord som finns i boken.

Ta hans om er. Och ha en dunder lördag. Och snart är sommaren här!

Ja, man får lära sig se fram emot annat. Som att ha energi och orka vara nyfiken på livet, tex att slå upp och förstå nya ord! Fokusera på det positiva, och på att det är du själv som vill det här.

Dag sju. En vecka. Peth har monskat med nästan 100 % på 1 vecka. 50 % varde fjärde dag. Målet är att få 0 i peth värde. Kan man kalla sig nykterist vid 0 i peth? 😅

Dag ÅTTA! Jippi. Känt mig depp. Trött. Men inte uttråkad. Vill få 0 i PETH värde.

Är det någon som vet ju mer peth sjunker, ju mindre sug får man av alkohol. Eller? Haha xD

@Qwer1 är inte så insatt i det där med PEth men för varje dag bör ju det fysiska suget minska. Det psykologiska kan nog hänga i längre gissar jag beroende på hur länge och mycket man drickor. Hur hårt vanorna sitter. Bra kämpat dessa dagar! Håll i och håll ut. Alla säger att det blir lättare med tiden 😀 själv är jag på min nionde dag men har inte varit den som druckit dagligen. Jag kanske borde räkna antalet helger i stället för dagar 🤔 fortsätt kämpa. En dag i taget 👍

@Blidenjagvillvara77 Jag är också på min nionde dag idag! Precis, jag krigar på. det känns enklare att tacka nej till sig själv med att köpa öl..

Dock idag kände jag mig väldig "bakfull" tung i kroppen. vet ej vad det beroede på dålig sömn(?)..

Hallå alla krigare! Hur går det för er? Vilken dag ligger ni på? När kan du säga att du fixade att sluta dricka?

Fixade dag 9 utan bekymmer. det går bättre och bättre för varje dag som går vill inte ha gift i mig, som etanol. Det räcker med att bilar använder det, xD..

@Qwer1 Jag är ny här, jag har också klarat 9 dagar idag. Känner att jag börja må bättre och är piggare. Vill aldrig mer dricka jag hoppas att jag ska lyckas.

@Ros Bra jäkla jobbat! Hur länge har många år har du druckit? Jag har druckit kontastant i 4 år, sen varje helg i 16 år. Nu är det slut drucket. Detta fixar vi. Det var en till som hade varit utan A i nio dagar. Då är vi tre! detta fixar vi. Tänk om 356 dagar så har vi varit nykter i ett år. och då är det dans på rosor. xD.

Detta fixar vi, redan nu har jag säkert sparat 500-700kr på att inte dricka. Sen mår man bättre, man orkar städa och dylikt.

@Qwer1 Så kul att vi är flera som kan peppa varandra. Jag har räknat ut att jag lägger ut ca 360kr/v så det blir 20000kr året. Det är inte det som är det stora problemet utan hur man mår när man dricker. Jag har druckit nästan dagligen under 4 års tid. Har kommit fram till att jag inte klarar av att ta ett glas då och då. Jag behöver sluta helt och det är den resan jag börjat nu. Jag hoppas vinklarnas detta tillsammans.

@Qwer1 Håller med det går lättare för varje dag och man mår bättre. Har inte hamnat än i situationer där alkohol har varit med. Ska bli intressant för mig själv hur jag kommer att ta det. Just nu känns det som att jag klara att avstå.

@Ros Jag får ingen ångest av att dricka oftast. Men det händer att jag fick i mig för mycket att jag behövt återställare, för att glömma "gårdagens fylla" Så kanske fick ångest ändå.
Jag bränner kanske 4-5 k på öl. dricker ute, systemet samt folköl. Det är det är typ 48.000 kr per år. Det är lite för mycket tänker jag. :(

Känns som hörseln är bättre. Tycker att ljudet är Jätte högt på volym 10. Så får sänka till volym 7. Sjukt.

Tänker och åter tänker på öl idag. Frågan kvarstår. När avstår tankarna på öl?